Güncel Sayı

Sayı: 27, 13.02.2025

Yıl: 2025

Makaleler

Erten GÖKÇE ANKARA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Eğitim
Doç. Dr. Ahmet GÖÇEN AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-9376-2084
Eğitim, Eğitimde Liderlik, Eğitim Yönetimi
Doç. Dr. Ahmet Volkan YÜZÜAK BARTIN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-4712-0259
Fen Bilgisi Eğitimi, Eğitim
Yaratıcı Drama Eğitimi , Okul Öncesi Eğitim, Eğitim
Doç. Aylin SOP MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-4962-0326
Okul Öncesi Eğitim
Coğrafya Eğitimi, İklim Bilimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Prof. Dr. Bilge PEKER NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
Cebir ve Sayı Teorisi, Matematik Eğitimi
Can GÜLER ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-4631-502X
Hayat Boyu Öğrenme, Öğretim Teknolojileri
Doç. Dr. Ceren UTKUGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi 0000-0002-5911-9175
Coğrafya Eğitimi, Tarih Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Değerler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Prof. Dr. Ceren KARAVELİOĞLU Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Organizasyon, İnsan Kaynakları Yönetimi
Doç. Dr. Ece ÖZDOĞAN ÖZBAL ANKARA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 0000-0002-6876-183X
Eğitim Ekonomisi, Sınıf Eğitimi, Eğitim, Eğitim Yönetimi
Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer), Hayat Boyu Öğrenme
Dr. Öğr. Üyesi Emine BOZKURT POLAT KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-1821-028X
Okul Öncesi Eğitim
Prof. Dr. Emre ÜNAL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-1213-3965
Eğitim
Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Prof. Dr. Feyza TANTEKİN ERDEN ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-6060-1877
Okul Öncesi Eğitim
Doç. Dr. Funda ÖRGE YAŞAR Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı 0000-0002-8207-9685
Dilbilim, Türkçe Eğitimi, Eğitim, Dil Çalışmaları
Prof. Dr. Hakan ÜLPER Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dilbilim, Türkçe Eğitimi
Yrd. Doç. Dr. Hande ÖZKESKİN İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-7077-8032
Hayat Boyu Öğrenme, Informal Öğrenme, Hizmetiçi Eğitim, Eğitimde Liderlik, Eğitim Politikası, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Yetişkin Eğitimi
Doç. Dr. Hatice Gözde ERTÜRK KARA KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Kıvanç BOZKUŞ ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-4787-3664
Eğitim
Doç. Dr. Mehmet BAŞARAN GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-1871-520X
Matematik Eğitimi, İstatistik, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim
Matematik Eğitimi
Strateji, Örgütsel Davranış, Liderlik, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, İnsan Kaynakları Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi Murat DURAN HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 0000-0002-4612-7117
Matematik Eğitimi
Çocuk ve Ergen Gelişimi, Yaratıcı Drama Eğitimi , Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Program Tasarımı
Eğitim, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Eğitim Yönetimi
Doç. Dr. Pınar BULUT GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-0709-855X
Dr. Öğr. Üyesi Seda KAYA BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Dil Çalışmaları (Diğer), Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Doç. Dr. Seda ATA Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitim
Doç. Dr. Serap EMİL ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Cinsiyet, Cinsellik ve Eğitim, Eğitim Yönetimi, Yetişkin Eğitimi, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Sistemleri, Yükseköğretim Yönetimi
Doç. Dr. Sultan Selen KULA KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-1614-3431
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Hayat Boyu Öğrenme
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim
Doç. Dr. Yalçın DİLEKLİ AKSARAY UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Yetişkin Eğitimi, Hayat Boyu Öğrenme, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim, Özel Yetenekli Eğitimi, Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi
Prof. Dr. Ömer TURUNÇ ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ
Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstatistiksel Analiz, Strateji
Öğretim Tasarımı, Eğitim, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Dr. Öğr. Üyesi Ümmühan AKPINAR AFŞİN BARTIN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Doç. Dr. İbrahim UYSAL BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-6767-0362
Kültürlerarası Ölçek Uyarlama, Ölçek Geliştirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Similasyon çalışmaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Prof. Dr. İlknur MAYA ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-9964-1382
Eğitim
Doç. Dr. İsa BAHAT KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-5600-2449
Eğitim Planlaması, Yükseköğretim Yönetimi, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Eğitim Ekonomisi, Eğitim

Journal of Education and FutureJEF (ISSN: 2146-8249), Nesibe Aydın Eğitim Kurumları tarafından yayımlanan uluslararası, disiplinlerarası ve hakemli bir eğitim dergisidir. JEF 2012 yılından buyana düzenli olarak Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki kere yayımlanmaktadır. JEF yayın dili İngilizce'dir.

JEF günümüzde her alandaki gelişmeler ışığında gelecekteki eğitimin niteliğinin artmasına ve bilgi üretimine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. 

JEF'te eğitim bilimleri, okul öncesi, ilkokul, orta okul, lise, lisans, lisansüstü eğitimin tüm alanları ile ilgili özgün araştırmalara dayalı akademik yazılar yayımlanmaktadır. JEF'in ilk sayısından itibaren uluslararası standartlar ve disiplinlerarası bir yaklaşım temel alınmıştır. Bu nedenle dergide sadece İngilizce makaleler yayımlanmakta ve makalelerin Türkçe özetlerine yer verilmektedir.

Makale Başvuru Süreci:


Yazınız makale şablonuna göre hazırlanmış olmalı,
Yazınız Aday Makale Kontrol Listesi'ne göre kontrol edilmiş ve imzalanmış olmalı,
Telif Hakkı ve Yazar Sözleşmesi imzalanmış olmalı,
Makale özgün bir araştırma yazısı olmalı,
Araştırmanıza ait "Etik Kurul Belgesi" eklenmeli,
Makalenin tamamı en fazla 6 bin sözcükten oluşmalı,
Makalenin bütününün yazım dili İngilizce olmalı,
Makalenin Türkçe hali de ayrı bir belge olarak yüklenmeli,
Tüm yazarların ORCID No belirtilmeli,
Makalenin intihal (benzerlik) oranı (kaynakça hariç, alıntılar dahil) %15'ten az olmalı (benzerlik raporunun yüklenmesi beklenmemektedir.).

Makalenin Basım Süreci

Makalenizin değerlendirme süreci tamamlanıp basılması uygun bulunduğunda dil kontrol belgesi istenmektedir. Son okumanın (proof reading) yapıldığı dil kontrol belgesinin profesyonel çeviri bürosundan onaylı olması beklenmektedir.

Makaleniz basılmadan önce yazar(lar) tarafından son kez kontrol edilerek onaylamanız istenir.

Değerlendirme, kontrol ve onay süreci tamamlanan makaleler erken görünüm olarak erişime açılır ve en yakın tarihte yayımlanacak olan sayıda basılır.

YAYIN ETİĞİ

JEF'e gönderilen her bir çalışma ön inceleme sürecinde intihal denetiminden geçmektedir. Buna göre, JEF editörleri tarafından gerçekleştirilen ön incelemede benzerlik oranı %15'in üzerinde olan çalışmalar değerlendirmeye alınmamaktadır.
JEF, dergi yayıncılığında COPE (Code of Conduct for Journal Editors) tarafından belirlenen editörler, yazarlar ve hakemler için yayın etiği ve kötüye kullanım ile ilgili belirlenmiş yükümlülükleri esas alır.

EDİTÖRLERİN SORUMLULUKLARI

JEF editörleri, derginin içerik ve yayın kalitesinden sorumludur ve bu bağlamda yayın kararı verilirken hakemler ile müzakere edebilme hakkına sahiptir. JEF baş editörü ve editörleri, bilimsel ve akademik kabuller çerçevesinde, değerlendirme sürecinde şu ilkelere uyar:


1. Tarafsızlık ve yayıncıya ait özgürlük: Editörler gönderilen makale önerilerini derginin kapsamına uygun olması, çalışmalarının önemi ve orjinalliğini dikkate alarak değerlendirirler. Editörler, makale önerisini sunan yazar/ların ırk, cinsiyet, cinsel yönelim, etnik köken, uyruk, veya politik görüşlerini dikkate almazlar. Düzeltme ya da yayınlama kararına dergi editör kurulu dışında diğer kurumlar etki edemez.


2. Gizlilik: Editörler gönderilen bir yazıyla ilgili bilgileri, sorumlu yazar, hakemler ve yayın kurulu dışında başka herhangi biriyle paylaşmazlar.


3. Bilgilendirme ve görüş ayrılıkları: Editörler ve yayın kurulu üyeleri, yazarların açık yazılı izni olmaksızın kendi araştırma amaçları için sunulan bir makalede sunulan yayınlanmamış bilgileri kullanmazlar.


4. Basım kararı: Editörler, yayınlanmak üzere kabul edilen tüm makalelerin, alanında uzman olan en az iki hakem tarafından hakem değerlendirmesine tabi tutulmasını sağlar. Editörler, dergiye gönderilen makalelerden hangi eserin yayınlanacağına, söz konusu çalışmanın geçerliliğine, araştırmacılara ve okurlara olan önemine, hakemlerin yorumlarına ve bu gibi yasal şartlara göre karar vermekten sorumludur.

5. Etik kaygılar: Editörler sunulan bir yazıya veya yayınlanmış makaleye ilişkin etik kaygılar ortaya çıktığında tedbirler alacaktır. Yayımlandıktan yıllar sonra ortaya çıksa bile, bildirilen her etik olmayan yayınlama davranışı incelenecektir. Editörler, etik kaygılar oluşması durumunda COPE Flowcharts takip eder. Etik sorunların önemli olması durumunda düzeltme, geri çekme uygulanabilir veya konu ile ilgili endişeler dergide yayınlanabilir.

HAKEMLERİN GÖREVLERİ

1) Değerlendirme sürecine katkı: Değerlendirme sürecinde editörlere yardımcı olur ve editöryal iletişim yoluyla yazarların makalelerini iyileştirmede yardımcı olur.


2) Zaman: Değerlendirmek üzere yönendirilen makalenin kendi uzmanlık alanıyla ilgili olmadığını veya makale değerlendirmesini zamanında gerçekleştiremeyeceğini düşünen bir hakem, en kısa sürede editörleri haberdar etmeli ve gözden geçirme davetini reddetmelidir. Böylece yeni hakem atamasının yapılması sağlanmalıdır. Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.


3) Gizlilik: Ön incelemesinin yapılması için gönderilen tüm makale önerileri gizli belgelerdir ve böyle düşünülmelidir. Editör tarafından yetkilendirilmedikçe başkalarına gösterilmemeli veya tartışılmamalıdır. Bu durum inceleme davetini reddeden hakemler için de geçerlidir.

4) Tarafsızlık standartları: Makale önerisi ile ilgili yorumlar tarafsız olarak yapılmalı ve yazarların makaleyi geliştirmesine katkı sağlamak amacıyla yapıcı bir dil ile öneriler sunulmalıdır. Yazarlara yönelik kişisel eleştiriler uygun değildir.

5) Kaynakların kabulü: Hakemler, yazarlar tarafından alıntılanmayan ilgili yayınlanmış çalışmaları tanımlamalıdır. Hakem ayrıca, incelenen yazı ile başka herhangi bir makalenin (yayınlanmış veya yayınlanmamış) herhangi bir önemli benzerliğini editöre bildirmelidir.

6) Çıkar çatışmaları: Hakemler, çıkar çatışması/çıkar birliği olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir

YAZARLARIN SORUMLULUKLARI

1) JEF’e gönderilen bir makale özgün olmalıdır ve yazar(lar), makalenin daha önce herhangi bir dergide yayımlanmamış özgün bir çalışma olduğunu taahhüt etmelidir.

2) Yazar(lar), JEF’te makalesinin yayımlanması için başvuru yaparken, başvuru koşullarında belirtilen tüm belgeleri tam, eksiksiz ve onaylanmış olarak DergiPark’a yüklemelidir.

3) Araştırmada kullanılan veriler makalede titizlikle sunulmalıdır. Bir çalışma yeterli düzeyde ayrıntı ve kaynak bilgisi içermelidir. Hileli ve bilinçli yanlış ifadeler, etik olmayan durumlara yol açabileceğinden kabul edilemez.

4) Yazar(lar) dergi şablonuna, yazım kurallarına, akademik yazım ölçünlerine titizlikle uymalıdır. Bu bağlamda hakem, editör ya da baş editör tarafından istenilen değişiklikleri zamanında ve titiz bir şekilde yerine getirmelidir.

5) Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı yazar olarak yazılmamalı, yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir.

6) Yazar(lar), makale yazımı sırasında yararlandıkları kaynaklara etik ilkeler doğrultusunda doğru biçimde atıf yapmalıdır.

7) Yazar(lar), etik kurul kararı gerektiren deney, anket, ölçek, görüşme, gözlem, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını; etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı aday makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir. Ayrıca olgu sunumlarında aydınlatılmış olur/onam formunun alındığına ilişkin bilgiye makalede yer vermelidir.

8) Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır. Makalelerde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir. Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir.

9) Yazar(lar) aynı araştırmayı tanımlayan metni birden fazla makalede yayımlamamalıdır. Aynı çalışma metnini aynı anda birden fazla dergiye göndermek etik olmayan bir davranıştır.

10) Yazar(lar) yayımlanmış olan bir makalesiyle ilgili hatayı fark ettiklerinde bilgi vermek, düzeltmek ya da geri çekmek için editörle iletişim kurması gerekir. JEF DergiPark sistemi üzerinden yeni bir sayı yayınlandığında değişiklik talepleri, derginin yayınlandığı tarihten itibaren en geç 5 gün içerinde yapılmalıdır.

Journal of Education and Future (JEF) dergimizde makale başvuru süreci ya da yayımlama sürecinde herhangi bir ücret talep edilmemektedir.

Gereken durumlarda baş editör ile iletişim kurmak için jef.editor@gmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.