The purpose of this research is to analyze the education-employment relationship in the context of education economics theories, based on the views of overeducated individuals who work in entry-level jobs and have graduated from associate, undergraduate and graduate degrees and have a higher level of education than their colleagues with the same status. The experiences of over-educated individuals were analyzed via content analysis by applying a semi-structured form, which was implemented by the researcher on 31 entry-level employees working in companies affiliated with the Ankara Chamber of Industry. Findings show that the causes of overeducation are economic deprivation, unemployment, field of education, educational expansion, firm structure, and labor market conditions. The recruitment criteria of employers are professional certificates, references, status difference, technical qualifications, personal characteristics, educational qualifications, and experience of individuals.
educational mismatch overeducation overskilling education-employment relationship theories of economics of education
Bu araştırmanın amacı, giriş düzeyi işlerde çalışan ve önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim kademelerinden mezun olup aynı statüde çalıştıkları iş arkadaşlarına göre eğitim düzeyi daha yüksek olan aşırı eğitimli bireylerin görüşlerinden hareketle eğitim ekonomisi kuramları bağlamında eğitim-istihdam ilişkisini çözümlenmektir. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış veri toplama formunun Ankara Sanayi Odasına bağlı firmalarda çalışan 31 giriş düzeyi işlerdeki çalışana uygulanmasıyla veri toplanmış, aşırı eğitimli bireylerin deneyimleri içerik analiziyle çözümlenmiştir. Giriş düzeyi işlerdeki aşırı eğitimlilere göre aşırı eğitimin nedenleri, ekonomik yoksunluk ve işsizlik, eğitim alanı, eğitim genişlemesi, firma yapısıdır. Aşırı eğitimin iş yaşamlarına etkileri; kazanç kaybı, iş başarısı, kariyer beklentisi, iş yetkinliği, iş yükü, iş değişikliği talebi, iş doyumu, statü karmaşasıdır. İşverenlerin işe alma ölçütleri ise; statü farkı, mesleki sertifikalar, referans, kişisel özellikler, eğitimsel yeterlilikler ve tecrübedir.
eğitim uyuşmazlığı aşırı eğitim aşırı beceri eğitim istihdam ilişkisi eğitim ekonomisi kuramları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 27 |