Crypto currencies have been present in the money market for about 10 years. Aggressive increases and decreases in the prices of bitcoin and altcoins, which do not have a central authority behind them, have attracted entrepreneurs all over the world. In this study, an online questionnaire has been applied to 767 participants in order to define the trust perception of consumers towards crypto currencies. The demographical, crypto money usage and investment variables of the participants have been measured with nominal and ratio scales. The test results reveal that, there is a positive correlation between trust and crypto currency investment decision. According to the regression results, trust towards crypto currencies effects the investment decision positively. In addition, a 27 percent of each unit increase in investment amount can be explained by the perceived trust towards the currency.
Consumer Behaviors Bitcoin and Alt coins Trust Entrepreneurship[PDF]
Amaç: Bu çalışmada “Türkiye’deki tüketicilerin kripto paralara olan güveni ile yatırımları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek” amaçlanmaktadır. Yöntem: Tüketicilerin kripto paralara karşı güven algılarını belirlemek için 767 katılımcıya online ortamda anket yapılmış, elde edilen veriler doğrusal regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre kripto paralara yatırım durumunun ve yatırım tutarının, kripto paralara olan güven unsurundan pozitif olarak etkilendiği ortaya çıkmıştır. Sonuç ve Öneriler: Kripto paraya olan güvenin artırılması daha fazla yatırım çekecektir. Tüketicilerin kafasındaki şüphelerin giderilmesi durumunda güven sağlanmakta ve yatırımların önü açılmaktadır. Özgün Değer: Çalışma kripto para girişimciliği ve tüketici davranışları alanında ilk çalışmalardan olması dolayısı ile konu ile ilgili teoriye ve uygulamacılara katkı sunması beklenmektedir.
Tüketici Davranışı Bitcoin ve alt coinler Güven Girişimcilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |