Örgütsel hayatta bireyleri olumlu ya da olumsuz etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Bu etkilenme sonucunda bireylerin tutum ve davranışları değişmektedir. İş yerinde işgörenlerle ilgili bütün konularda, onların bilgi, beceri ve yeteneklerinin yanı sıra, duyguları da büyük önem taşımaktadır.
Bireylerin yaşadıkları bazı duygusal olaylar onların yaptıkları işe, iş ortamlarına, çevrelerine verecekleri tepkileri etkilemektedir. Geçici veya kısa süreli pozitif veya negatif duygusal olaylar bireyin o andaki davranışları üzerinde etkilidir. Özellikle bazı alanlarda çalışan işgörenler için bu duygu durum değişikliği, süreci olumlu veya olumsuz etkileyen sonuçlar doğurabilmektedir. Tasarım birimlerinde çalışan işgörenler üzerinde yapılan bu araştırma da bu durumun tespitine yönelik olarak hazırlanmıştır.
Bu araştırma, hazır giyim sektöründeki tasarım birimi çalışanlarının pozitif ve negatif duygusallık düzeylerinin tasarım sürecine olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya İstanbul, Bursa ve Çorum illerindeki 25 işletmede çalışan 107 işgören katılmıştır.
Araştırmada Watson, Clark ve Tellegen’in geliştirmiş olduğu pozitif ve negatif duygusallık ölçeğinin (PANAS) yer aldığı 20 soruluk anket formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda tasarım biriminde çalışan işgörenlerin negatif duygularının tasarım sürecini etkilediği sonucuna ulaşılmış ve çeşitli öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SI:ERGONOMI2105 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 3 |