Senkron Relüktans Motorlar (SRM'ler) basit yapıları, yüksek verimlilikleri ve nadir toprak mıknatıslarına ihtiyaç duymamaları nedeniyle son yıllarda büyük ilgi görmektedir. SRM'ler, manyetik akıyı rotor içindeki bariyerler aracılığıyla yönlendirerek moment üretir ve bu da onları düşük maliyetli bir alternatif haline getirir. Motorun performansı, stator sargılarının ve rotor bariyerlerinin tasarımına bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir. Stator sargı tiplerinin farklı kombinasyonları ve rotor bariyerlerinin sayısı, motorun moment, verimlilik, moment dalgalanması, çıkış gücü, çıkıklık oranı ve bakır tüketimi gibi kritik performans parametrelerini doğrudan etkiler. Bu çalışmada, altı farklı stator sargı tipi ve iki farklı rotor bariyer yapısı (3 ve 4 bariyer) kullanan SRM'ler analiz edilmiştir. Çıkış gücü, verim, moment, moment dalgalanması, çıkıklık oranı, akım faz açısına bağlı d ve q eksen endüktansları, kayıplar ve bakır tüketimi incelenmiştir. Sargı yapılarındaki tam adımlı ve kısaltılmış adımlı konfigürasyonların performans üzerindeki etkisi karşılaştırmalı olarak tartışılmıştır. Ayrıca 3 ve 4 bariyerli rotorların bu parametreler üzerindeki etkisi de değerlendirilmiştir. Bu analizler, motor tasarımında sargı ve rotor konfigürasyonlarının performansı optimize etmek için nasıl kullanılabileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. SRM'ler çeşitli endüstriyel uygulamalarda enerji verimliliği ve maliyet avantajları sağlayabilir, bu nedenle uygun konfigürasyonun seçilmesi hem ekonomik hem de performans açısından büyük önem taşımaktadır.
Elektrik Makinaları Senkron Relüktans Motorlar Sargı Tipleri Rotor Bariyerleri Sonlu Elemanlar Analizi
Synchronous Reluctance Motors (SynRMs) have attracted a lot of attention in recent years due to their simple construction, high efficiency and the fact that they do not require rare earth magnets. SynRMs produce torque by directing the magnetic flux through barriers in the rotor, making them a low-cost alternative. The performance of the motor can vary significantly depending on the design of the stator windings and rotor barriers. Different combinations of stator winding types and the number of rotor barriers directly affect the critical performance parameters of the motor such as torque, efficiency, torque ripple, output power, saliency ratio and copper consumption. In this study, SynRMs using six different stator winding types and two different rotor barrier structures (3 and 4 barriers) are analyzed. Output power, efficiency, torque, torque ripple, saliency ratio, d-q axis inductances depending on current phase angle, total losses and copper consumption are investigated. The effect of full pitch and shortened pitch configurations in winding structures on the performance is discussed comparatively. The effect of 3 and 4 barrier rotors on these parameters is also evaluated. These analyses aim to reveal the ways in which winding and rotor configurations in motor design can be used to optimize performance. SynRMs can provide energy efficiency and cost benefits in a variety of industrial applications, therefore selecting the proper configuration is of great importance from both an economic and performance perspective.
Electrical Machines Synchronous Reluctance Motors Winding Types Rotor Barriers Finite Element Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Elektrik Makineleri ve Sürücüler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri \ Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 4 |