Amaç: Bu çalışmanın amacı spastik hemiplejik serebral palsili (SP) çocuklarda robotik yürüme eğitiminin, yürümenin zamanmesafe karakteristikleri ile hız ve enduransının geliştirilmesi üzerine etkilerini araştırmaktı.
Yöntem: Çalışmaya düzenli olarak haftada üç kez fizyoterapi ve rehabilitasyon programına devam eden 5-12 yaş arasındaki
20 spastik hemiplejik SP’li çocuk dahil edildi. Çocuklar kontrol ve robotik rehabilitasyon çalışma grubu olarak ikiye ayrıldı.
Tüm çocuklar üç ay boyunca haftada üç kez fizyoterapi ve rehabilitasyon programına katılırken, çalışma grubundaki çocuklar
ayrıca 330 dk/hafta Innowalk Pro ile yürüme eğitimine katıldılar. Üç aylık sürenin başlangıcında ve sonunda yürüyüşün
duruş fazı, sallanma fazı, çift destek süresi, tempo, adım uzunluğu ve ayak açısı incelendi. Yürüyüşün hızı ve enduransının
değerlendirilmesinde 10 m ve 6 dk yürüme testleri kullanıldı.
Bulgular: Çalışma grubundaki çocukların 10 m yürüme hızında (rahat hissettiği hızda) ve 6 dk yürüme mesafesinde (p<0,05),
kontrol grubundaki çocukların ise 6 dk yürüme mesafesinde tedavi sonrasında gelişme kaydedildi (p<0,05). Çalışma ve
kontrol grubundaki çocukların yürümenin zaman mesafe karakteristikleri, yürüme hız ve enduransları arasında hem tedavi
öncesinde hem de tedavi sonrasında gruplar arasında fark bulunamadı (p>0,05).
Sonuç: Hemiplejik SP’de yürüme daha çok alt ekstremite gücündeki kayıpla ilişkili olarak bozulmaktadır. Yürüme sırasında
paretik ekstremite kullanımı kuvvetlendirme ve denge egzersizleriyle geliştirilebilmektedir. Robotik yürüme eğitimi, yürüme
hızının ve hız algısının değiştirilmesinde yarar sağlamakta ve bireye özel oluşturulan fizyoterapi programına destekleyici olarak
kullanılması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 17 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 17 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |