Amaç: Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin yaşam kalitesi, benlik saygısı ve depresyon düzeyine etki eden faktörlerin incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmaya 322 (%64,1) kadın ve 180 (%35,9) erkek olmak üzere toplam 502 öğrenci katıldı. Yaşam kalitesi Kısa Form-36 (KF-36), benlik saygısı Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kısa formu, depresif belirtilerin şiddeti Beck Depresyon ölçeğiyle değerlendirildi. Yaşam kalitesi, benlik saygısı ve depresyonu etkileyebileceği düşünülen olası nedensel faktörler (cinsiyet, öğrenim görmekte olduğu bölüm, gelir düzeyi, spor yapmak, sosyal ve kültürel etkinliklere katılımı için maddi olanağının varlığı ve yakın arkadaş varlığı) kişisel bilgi formuyla sorgulandı.
Bulgular: Yaşam kalitesinin alt boyutlarını etkileyen faktörler; istenilen bölümde eğitim alma, mezuniyete yaklaşma, haftalık ders saati, aile ve öğrencinin aylık gelir düzeyi, sosyal faaliyetlere para ayırabilme, spor yapma ve yakın arkadaş varlığı olarak saptandı. Mezuniyete yaklaşmak (p=0,008), spor yapmak (p=0,001), sosyal faaliyetlere para ayırabilmek (p=0,006), yakın arkadaş varlığı (p=0,006) benlik saygısını arttıran faktörlerdi. İstenilen bölümde eğitim alıyor olmak (p=0,007), öğrencinin aylık gelir düzeyi (p=0,010), sosyal faaliyetlere para ayırabilmek (p=0,001) ve yakın arkadaş varlığı (p<0,001) depresif semptomların şiddetine etki eden faktörlerdi.
Sonuç: Sosyal faaliyetlere para ayırabilmenin ve yakın arkadaş varlığının hem yaşam kalitesini hem de benlik saygısı ve depresyon düzeyini etkilediğini saptadık. Öğrenci kulüpleri, sosyokültürel etkinlikler ve sosyal tesislerin arttırılması ile öğrencilerin çeşitli sosyal faaliyetlere katılımlarına ve sosyalleşmelerine olanak sağlayacak ortamların yaratılması ve maddi imkanları yetersiz kalan öğrencilere burs olanaklarının sağlanması önerilmektedir.
-
-
-
Purpose: To investigate the factors that affecting the quality of life, self-esteem, and depression levels of students at Pamukkale University.
Methods: A total of 502 students 322 (64.1%) females and 180 (35.9%) males participated. Quality of life, self-esteem and severity of depressive symptoms were assessed using the Short Form-36 (SF-36), 10-item Rosenberg Self-Esteem Scale, Beck Depression Inventory. Potential causal factors (gender, department, income level, doing sport, presence of financial opportunities for participation in socio-cultural activities, close friends) that are thought to affect quality of life, self-esteem and depression level were questioned with a personal information form.
Results: Factors affecting the sub-dimensions of quality of life; getting education in the desired department, approaching graduation, weekly course hours, monthly income of the family and student, allocating money to social activities, doing sport and presence of close friends. Approaching graduation (p=0.008), doing sport (p=0.001), allocating money to social activities (p=0.006) and presence of close friends (p=0.006) increased self-esteem level. Getting education in the desired department (p=0.007), monthly income of the student (p=0.010), allocating money to social activities (p=0.001) and presence of close friends (p<0.001) affected the severity of depressive symptoms.
Conclusion: We found that being able to spend money on social activities and the presence of close friends affects both the quality of life, the self-esteem, and depressive symptoms. Create environments that will enable students to participate and socialize in various social activities with the increase of student clubs, socio-cultural activities, and social facilities, and to provide institutional grants to students with insufficient financial resources are recommended.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |