Objective: Job analysis is a method in which the duties and responsibilities in an organization are examined and researched systematically. The aim of this study is to determine both the workload of the pharmacist including the consultation to the patients and administrative works in community pharmacies, and the time allocated to these responsibilities. We are presenting advices which increase the productivity of the management.
Material and Method: This study is descriptive-survey research. In this research, the survey method was used as a data collection tool. A questionnaire was prepared for the study, which was created by conducting interviews identifying the tasks that the pharmacists do in their routine. The survey was applied to a small number of pharmacists. The final version was sent by e-mail to pharmacists located in Ankara.
Result and Discussion: It was determined that pharmacists spend most of their time in the pharmacy on patient counseling. Pharmacy staff assist the pharmacist with counseling, but mostly with administrative work. This study is important for the students who plan to be community pharmacists to be able to manage their pharmacies efficiently. It shows that the work awaits them in a community pharmacy and the time to do the work in the pharmacy on average basis.
Amaç: İş analizi; bir örgütteki işlerin görev ve sorumluluklarının sistematik olarak incelendiği ve araştırıldığı bir yöntemdir. Bu çalışmada amaç, toplum eczanelerinde; eczacının sorumluluklarından olan hasta danışmanlığı ile ilgili işler ile idari/yönetsel işleri belirlemek ve bu işlere ayrılan zaman ile işlerin kimler tarafından yapıldığını tespit ederek eczane yönetim verimliliğini artıracak tavsiyeler sunmaktır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma betimleyici tipte tarama araştırmasıdır. Bu nicel araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışma için öncelikle toplum eczacılarıyla görüşmeler yapılmış ve eczacıların günlük, haftalık ve aylık rutinde yaptıkları işler tespit edilerek oluşturulan görev envanteri anketi hazırlanmıştır. Anket az sayıda eczacı üzerinde uygulandıktan sonra son haline getirilerek Ankara’da bulunan toplum eczacılarına e-posta yoluyla ulaştırılmıştır.
Sonuç ve Tartışma: Çalışma sonuçlarına göre, eczacıların eczanede en çok vakit ayırdıkları işin hasta danışmanlığı olduğu belirlenmiştir. Eczanede çalışan personel, en çok idari işlerde katkı sunarken, eczacıya hasta danışmanlığında da yardımcı olmaktadır. Çalışma sonuçları, eczacıların ve özellikle toplum eczacılığı yapmayı planlayan eczacılık fakültesi öğrencilerinin eczanelerini verimli bir şekilde yönetebilmeleri için çok önemlidir. Öğrencilere, bir toplum eczanesinde ne tür işlerin kendilerini beklediğini, bu işlerin hangi sıklıkla gerçekleştiğini ve bu işlere ortalama olarak ne kadar süre ayrıldığını göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eczacılık İşletmeciliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Kapsam ve Amaç
Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.