Objective: The aim of this cross-sectional study was to measure and determine the difference between perception and consumption changes of elderberry products in Azerbaijan (AZ), Georgia (GEO) and Uzbekistan (UZB) countries.
Material and Method: A questionnaire based, cross-sectional, multi country study was conducted by using an online based with consumers of pharmacies, drug stores and shops where had food supplement category between April and August 2021.
Result and Discussion: The majority of responders belong to 31-50 age group, and higher gender profile was on female part, 85%. The results showed that end users of consumed products were children (51%) and older family members (39%) in the average data of 3 countries. Elderberry products were classified as expensive products but were consumed high amount during the pandemic. During the pandemic, immune boosting had been in prior place of individual healthcare, and prophylactic approach had become more important than earlier. This is the first study in Azerbaijan, Georgia and Uzbekistan as a digital survey based, cross- sectional study.
Behaviour coronavirus immune booster Sambucus sp. social media
The author is grateful for market access of the survey to Asfarma Azerbaijan, Georgia and Uzbekistan team members.
Amaç: Bu kesitsel çalışmanın amacı Mürver içerikli ürünlerin Azerbaycan (AZ), Gürcistan (GEO), Özbekistan (UZB) ülkelerindeki algısı ve tüketimindeki değişimi belirlemek ve ölçmektir.
Gereç ve Yöntem: Anket temelli, kesitsel, çoklu ülkede, dijital ortamda; eczane ve gıda takviyesi ürünleri kategorisi bulunan eczanelerin, sağlık ürünleri mağazalarının tüketicileri ile, 2021 yılının Nisan ve Ağustos ayları arasında gerçekleştirilmiştir.
Sonuç ve Tartışma: Ankete katılanların büyük kısmı 31-50 yaş aralığında olup ve %85’lik kısmını kadınlar oluşturmaktaydı. 3 ülkenin ortalama verilerine göre ürünlerin nihai kullanıcıları çocuklar (%51) ve yaşlı aile üyeleridir (%39). Mürver içeren ürünler pandemi süresinde yüksek miktarda tüketilmelerine ragmen, pahalı ürünler olarak sınıflandırılmıştır. Pandemi döneminde, immun sistemi güçlendirmek bireysel sağlıkta önceliklenmiş ve daha önceki dönemlere göre önleyici yaklaşımlar daha önemli hale gelmiştir. Bu çalışma Azerbaycan, Gürcistan ve Özbekistan’da gerçekleştirilmiş, dijital anket temelli, kesitsel ilk çalışmadır.
Davranış immun güçlendirici koronavirus Sambucus sp sosyal medya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eczacılık ve İlaç Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 46 Sayı: 3 |
Kapsam ve Amaç
Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.