Giriş: Günümüzde gelişen bilgi kaynaklarına paralel olarak, bilginin nicel olarak artması bilgiye ihtiyaç duyan bireylerin sahip olması gereken becerileri de artırmıştır.
Amaç: Bu çalışma Sağlık Bilimleri Fakültesindeki öğrencilerin öğrenme stratejilerini araştırmayı amaçlamıştır.
Yöntem: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde bulunan; Beslenme ve Diyetetik, Hemşirelik ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümlerinde öğrenim gören 512 (346 kız, 166 erkek) öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. 67 maddeden oluşan Yükseköğretimde Öğrenme Stratejileri Ölçeği (LIST) kullanılarak veriler elde edilmiştir. Bölümler arası farklılıklar ANOVA, cinsiyetler arası değerlendirmede Independent Samples Testi, akademik başarıyı etkileyen öğrenme stratejisini ortaya koyabilmek amacıyla ise Corelasyon testi yapılmıştır. İstatistiksel yanılma düzeyi p<0,05 olarak kabul edildi.
Bulgular: Öğrenme stratejilerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiği, Kadınların organizasyon ve kaynak kullanımını, erkeklerinde planlama stratejisini daha çok tercih ettikleri sonucu bulunmuştur. Bölümler arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (P<0,05). Öğrencilerin akademik başarısı ile organizasyon, çaba, zaman, örgütleme, eleştirel düşünce ve tekrar stratejilerinde güçlü pozitif bir korelasyon bulunmuştur.
Sonuç ve Öneriler: Üniversitelerde eğitim programına ilave olarak öğrenme stratejilerinin öğretilmesinin akademik müfredata ilave edilmesinin akademik başarıyı artıracağı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.