Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelerin Ve Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutumları

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 11 - 21, 25.04.2023

Öz

Amaç: Çalışma, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılan tanımlayıcı bir araştırmadır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini, bir devlet hastanesinde çalışan hemşireler ve bir devlet üniversitesi Hemşirelik Bölümü 3.ve 4. sınıf öğrencileri oluşturdu. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Hemşire ve Öğrenci Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği (KDHYTÖ)” kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin; yaş ortalaması 35,19±7,13(23-55), %69.4’si kadın, %73,6’sı lisans hemşirelik mezunu olduğu belirlendi. Araştırmaya katılan öğrenci hemşirelerin; yaş ortalaması 21,95±1,038 olup, %59.1’i kadın, %22,7’sinin sağlık meslek lisesi mezunu olduğu tespit edildi. Hemşirelerin KDHYTÖ toplam puan ortalaması 68.52+5.80 ile yüksek düzeyde, hemşirelik öğrencilerinin ise 47,51+2,07 ile orta düzeyde olarak saptandı.
Sonuç: Araştırma sonucuna göre; hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olumlu olduğu belirlendi. Hemşirelik eğitim sürecinde kanıta dayalı uygulamalar hakkında farkındalığın oluşturulması hem öğrencilerin hem de hemşirelerin olumlu tutumların gelişimine katkıda bulunacaktır.

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • Referans1 Aydın, Y., Adıgüzel, A., Topal, E.A. (2015). Ebe ve hemşirelerin bilimsel çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. Journal of Human Rhythm, 1(4), 168-175.
  • Referans2 Ayhan, Y., Kocaman, G., Bektaş, M. (2015). Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 17, 21-35.
  • Referans3 Başdaş, Ö., & Özbey, H. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17, 32-37. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.80269
  • Referans4 Breimaier, H.E., Halfens, R.J., Lohrmann, C. (2011). Nurses’ wishes, knowledge, attitudes and perceived barriers on implementing research findings into practice among graduate nurses in Austria. Journal of Clinical Nursing, 20(11-12), 1744-1756. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2010.03491.x
  • Referans5 Brown, C.E, Kim, S.C., Stichler, J.F, Fields, F. (2010). Predictors of knowledge, attitudes, use and future use of evidence-based practice among baccalaureate nursing students at two universities. Nurse Education Today, 30(6), 521-527. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2009.10.021
  • Referans6 Çopur, E. Ö., Kuru, N., & Seyman, C. C. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2), 51-55. https://doi.org/10.5222/SHYD.2015.051
  • Referans7 Çelik, S., Köstekli, S., & Karahan, E. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına yönelik bilgi, tutum ve davranışları. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(2), 469-481. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.795339
  • Referans8 Daştan, B., & Hintistan, S. (2018). Dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi: kırsal bölge örneği. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Referans9 DiCenso, A., Cullum, N., Ciliska, D. (1998). Implementing evidence‐based nursing: some misconceptions. Evidence-Based Nursing, 1(2), 38-40. http://dx.doi.org/10.1136/ebn.1.2.38
  • Referans10 Dikmen, Y., Filiz, N.Y., Tanrıkulu, F., Yılmaz, D., Kuzgun, H. (2018). Attitudes of intensive care nurses towards evidence-based nursing. International Journal of Health Sciences and Research, 8(1), 138-143.
  • Referans11 Durmus, M., Gerçek, A., Çiftci, N. (2017). Sağlık çalışanlarının problem çözme becerilerinin kanıta dayalı tutum algıları üzerindeki etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59), 648-661.
  • Referans12 Fink, R, Thompson, C.J, Bonnes, D. (2005). Overcoming barriers and promoting the use of research in practice. Journal of Nursing Administration, 35(3): 121-129.
  • Referans13 Fiset, V.J., Graham, I.D,. Davies, B.L. (2017). Evidence‐based practice inclinical nursing education: a scoping review. Journal of Nursing Education, 56(9):534‐541. https://doi.org/10.3928/01484834-20170817-04
  • Referans14 Glacken, M., & Chaney, D. (2004). Perceived barriers and facilitators to implementing research findings in the Irish practice setting. Journal of Clinical Nursing, 13(6), 731-740. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2004.00941.x
  • Referans15 Greiner, A.C, & Knebel, E. (2003). Health Professions Education: A Bridge to Quality. National Academies Press, Washington DC.
  • Referans16 Halabi, J.O. (2016). Attitudes of Saudi nursing students toward nursing research. Saudi Journal for Health Sciences, 5(3), 118-124.
  • Referans17 Harrigan, H.B., Hess, R.F., Weinland J.A. (2008). A survey of registered nurses readiness for evidence-based practice: a multidisciplinary project. Journal of Hospital 8(4), 440-448. https://doi.org/10.1080/15323260802382802
  • Referans18 Heater, B.S., Becker, A.M., Olson, R.K. (1988). Nursing interventions and patient outcomes: a meta‐analysis of studies. Nursing Research, 37(5), 303-307.
  • Referans19 Hutchinson, A.M., & Johnston, L. (2004). Bridging the divide: a survey of nurses’ opinions regarding barriers to, and facilitators of, research utilization in the practice setting. Journal of Clinical Nursing, 13(3), 304-315. https://doi.org/10.1046/j.1365-2702.2003.00865.x
  • Referans20 International Council of Nurses. ICN Position Statement on Nursing Research. Retrieved from http://www.icn.ch/psresearch99.htlm on 20 June 2008. Published 2007. Accessed December 6, 2021.
  • Referans21 Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations. Patient Safety: Essentials for Health Care, 4th edn. Joint Commission Resources, Oakbrook Terrace, IL.2006.
  • Referans22 Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations.Performance Measurement. Retrieved from http://www.jointcommission.org/PerformanceMeasurement/ on 3 February 2008. Published 2008. Accessed December 16, 2021.
  • Referans23 Kajermo, K., Unden, M., Gardulf A., et al. (2008). Predictors of nurses’ perceptions of barriers to research utilization. Journal of Nursing Management, 16(3), 305-314. https://doi.org/10.1111/j.1365-2834.2007.00770.x
  • Referans24 Kocaman, G. (2003). Hemşirelikte Kanita Dayali Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(2), 61-69.
  • Referans25 Küçükoğlu, S, Bükecik, T, Aytekin, A, Çelebi, A. (2017). Acil Birimlerde Çalışan Hemşirelerin Adli Vakayla İlgili Yaklaşımları ve Kanıta Dayalı Uygulamaları. Turkiye Klinikleri Journal of Forensic Medicine, 14(1), 1-8. https://doi.org/10.5336/forensic.2017-56938
  • Referans26 Labrague, L.J., McEnroe‐Pettite, D., Tsaras K., D’Souza, M.S., Fronda, D.J., Mirafuentes, E.C, et al. (2019). Predictors of evidence‐based practice knowledge, skills, and attitudes among nursing students. Nursing Forum, 54(2), 238-245. https://doi.org/10.1111/nuf.12323
  • Referans27 Mashiach Eizenberg, M. (2011). Implementation of evidence-based nursing practice: nurses’ personal and Professional factors?. Journal of Advanced Nursing, 67(1), 33-42. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2010.05488.x
  • Referans28 Newman, M., Papadopoulos, I., Sigsworth, J. (1998). Barriers to evidence‐based practice. Intensive & Critical Care Nursing, 14(5), 231-238. https://doi.org/10.1016/S0964-3397(98)80634-4
  • Referans29 Oermann, M.H., Nordstrom, C.K., Wilmes, N.A., Denison, D., Webb, S.A, Featherston, D.E, et al. (2007). Dissemination of research in clinical nursing journals. Journal of Clinical Nursing, 17:149-156. doi: 10.1111/j.1365-2702.2007.01975.x
  • Referans30 Özer Küçük, E., Çakmak, H.S, Kapucu, S., Koç, M., Kahveci, R. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi. Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing, 4(2), 1-12
  • Referans31 Paraho, K. (2000). Barriers to, and facilitators of, research utilization among nurses in Northern Ireland. Journal of Advanced Nursing, 31(1), 89-98.
  • Referans32 Reid, J, Briggs, J, Carlisle, S, Scott, D, Lewis, C. (2017). Enhancing utility and understanding of evidence based practice through undergraduate nurse education. BMC Nursing, 16(58), 1-3.
  • Referans33 Retsas, A. (2000). Barriers to using research evidence in nursing practice. Journal of Advanced Nursing, 31(3), 599-606.
  • Referans34 Ruzafa-Martínez, M, López-Iborra L, Madrigal-Torres M. (2011). Attitude towards evidence-based nursing questionnaire: development and psychometric testing in Spanish community nurses. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 17(4), 664–670. https://doi.org/10.1111/j.1365-2753.2011.01677.x
  • Referans35 Swan, B.A., & Boruch R.F. (2004). Quality of evidence: usefulness in measuring the quality of health care. Medical Care, 42, 12-20. https://doi.org/10.1097/01.mlr.0000109123.10875.5c
  • Referans36 Şadi, E. (2019). Hemşirelerin kanıta dayalı uygulamalara yönelik tutumlarının belirlenmesi / Determining the attitudes of nurses towards evidence-based practices (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans37 Taş Arslan, F., & Çelen, R. (2018). Determination of nursing students' attitudes towards evidence-based nursing. Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 27(2):99-106.
  • Referans38 Ulaş Karaahmetoğlu, G., Kaçan Softa, H. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(4), 256-263.
  • Referans39 Yıldırım Keskin, A., & Şentürk, S. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerilerininkanıta dayalı bilgi, tutum ve davranışları üzerine etkisi. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi,12(4), 570-575.
  • Referans40 Yılmaz, D., Düzgün, F., Dikmen, Y. (2019). Hemşirelerin Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. (4): 713-719.
  • Referans41 Youssef, N.F., Alshraifeen, A., Alnuaimi, K., Upton, P. (2018) Egyptian and Jordanian nurse educators' perception of barriers preventing the implementation of evidence‐based practice: a cross‐sectional study. Nurse Educ Today, 64, 33‐41. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.01.035

Attitudes of Nurses and Nursing Students Towards Evidence-Based Nursing

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 11 - 21, 25.04.2023

Öz

Aims: The study is a descriptive study to examine the attitudes of nurses and nursing students towards evidence-based nursing.
Materials and Methods: The universe of the study consisted of nurses working in a state hospital and 3rd and 4th year students of a state university Nursing Department. As a data collection tool in research; “Student and Nurse Information Form” and “Attitude Toward Evidence-Based Nursing Questionnaire (AEBNQ)" were used.
Results: The nurses participating in the study; The average age was 35.19±7.13 (23-55), 69.4% of them were female, 73.6% of them were undergraduate nursing graduates. The student nurses participating in the research; the average age is 21.95±1.038, 59.1% of them are women and 22.7% of them are health high school graduates. The total mean score of AEBNQ of the nurses was determined as 68.52+5.80, at a high level, and of the nursing students as 47.51+2.07 at a moderate level.
Conclusion: According to the results of the research; It was determined that the attitudes of nurses towards evidence-based nursing were more positive than students. Creating awareness about evidence-based practices in the nursing education process will contribute to the development of positive attitudes of both students and nurses.

Destekleyen Kurum

This research received no grant from any funding agency/sector.

Proje Numarası

YOK

Teşekkür

We want to thank all our students and nurses who participated in our study.

Kaynakça

  • Referans1 Aydın, Y., Adıgüzel, A., Topal, E.A. (2015). Ebe ve hemşirelerin bilimsel çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. Journal of Human Rhythm, 1(4), 168-175.
  • Referans2 Ayhan, Y., Kocaman, G., Bektaş, M. (2015). Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 17, 21-35.
  • Referans3 Başdaş, Ö., & Özbey, H. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17, 32-37. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.80269
  • Referans4 Breimaier, H.E., Halfens, R.J., Lohrmann, C. (2011). Nurses’ wishes, knowledge, attitudes and perceived barriers on implementing research findings into practice among graduate nurses in Austria. Journal of Clinical Nursing, 20(11-12), 1744-1756. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2010.03491.x
  • Referans5 Brown, C.E, Kim, S.C., Stichler, J.F, Fields, F. (2010). Predictors of knowledge, attitudes, use and future use of evidence-based practice among baccalaureate nursing students at two universities. Nurse Education Today, 30(6), 521-527. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2009.10.021
  • Referans6 Çopur, E. Ö., Kuru, N., & Seyman, C. C. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2), 51-55. https://doi.org/10.5222/SHYD.2015.051
  • Referans7 Çelik, S., Köstekli, S., & Karahan, E. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına yönelik bilgi, tutum ve davranışları. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(2), 469-481. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.795339
  • Referans8 Daştan, B., & Hintistan, S. (2018). Dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi: kırsal bölge örneği. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Referans9 DiCenso, A., Cullum, N., Ciliska, D. (1998). Implementing evidence‐based nursing: some misconceptions. Evidence-Based Nursing, 1(2), 38-40. http://dx.doi.org/10.1136/ebn.1.2.38
  • Referans10 Dikmen, Y., Filiz, N.Y., Tanrıkulu, F., Yılmaz, D., Kuzgun, H. (2018). Attitudes of intensive care nurses towards evidence-based nursing. International Journal of Health Sciences and Research, 8(1), 138-143.
  • Referans11 Durmus, M., Gerçek, A., Çiftci, N. (2017). Sağlık çalışanlarının problem çözme becerilerinin kanıta dayalı tutum algıları üzerindeki etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59), 648-661.
  • Referans12 Fink, R, Thompson, C.J, Bonnes, D. (2005). Overcoming barriers and promoting the use of research in practice. Journal of Nursing Administration, 35(3): 121-129.
  • Referans13 Fiset, V.J., Graham, I.D,. Davies, B.L. (2017). Evidence‐based practice inclinical nursing education: a scoping review. Journal of Nursing Education, 56(9):534‐541. https://doi.org/10.3928/01484834-20170817-04
  • Referans14 Glacken, M., & Chaney, D. (2004). Perceived barriers and facilitators to implementing research findings in the Irish practice setting. Journal of Clinical Nursing, 13(6), 731-740. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2004.00941.x
  • Referans15 Greiner, A.C, & Knebel, E. (2003). Health Professions Education: A Bridge to Quality. National Academies Press, Washington DC.
  • Referans16 Halabi, J.O. (2016). Attitudes of Saudi nursing students toward nursing research. Saudi Journal for Health Sciences, 5(3), 118-124.
  • Referans17 Harrigan, H.B., Hess, R.F., Weinland J.A. (2008). A survey of registered nurses readiness for evidence-based practice: a multidisciplinary project. Journal of Hospital 8(4), 440-448. https://doi.org/10.1080/15323260802382802
  • Referans18 Heater, B.S., Becker, A.M., Olson, R.K. (1988). Nursing interventions and patient outcomes: a meta‐analysis of studies. Nursing Research, 37(5), 303-307.
  • Referans19 Hutchinson, A.M., & Johnston, L. (2004). Bridging the divide: a survey of nurses’ opinions regarding barriers to, and facilitators of, research utilization in the practice setting. Journal of Clinical Nursing, 13(3), 304-315. https://doi.org/10.1046/j.1365-2702.2003.00865.x
  • Referans20 International Council of Nurses. ICN Position Statement on Nursing Research. Retrieved from http://www.icn.ch/psresearch99.htlm on 20 June 2008. Published 2007. Accessed December 6, 2021.
  • Referans21 Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations. Patient Safety: Essentials for Health Care, 4th edn. Joint Commission Resources, Oakbrook Terrace, IL.2006.
  • Referans22 Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations.Performance Measurement. Retrieved from http://www.jointcommission.org/PerformanceMeasurement/ on 3 February 2008. Published 2008. Accessed December 16, 2021.
  • Referans23 Kajermo, K., Unden, M., Gardulf A., et al. (2008). Predictors of nurses’ perceptions of barriers to research utilization. Journal of Nursing Management, 16(3), 305-314. https://doi.org/10.1111/j.1365-2834.2007.00770.x
  • Referans24 Kocaman, G. (2003). Hemşirelikte Kanita Dayali Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(2), 61-69.
  • Referans25 Küçükoğlu, S, Bükecik, T, Aytekin, A, Çelebi, A. (2017). Acil Birimlerde Çalışan Hemşirelerin Adli Vakayla İlgili Yaklaşımları ve Kanıta Dayalı Uygulamaları. Turkiye Klinikleri Journal of Forensic Medicine, 14(1), 1-8. https://doi.org/10.5336/forensic.2017-56938
  • Referans26 Labrague, L.J., McEnroe‐Pettite, D., Tsaras K., D’Souza, M.S., Fronda, D.J., Mirafuentes, E.C, et al. (2019). Predictors of evidence‐based practice knowledge, skills, and attitudes among nursing students. Nursing Forum, 54(2), 238-245. https://doi.org/10.1111/nuf.12323
  • Referans27 Mashiach Eizenberg, M. (2011). Implementation of evidence-based nursing practice: nurses’ personal and Professional factors?. Journal of Advanced Nursing, 67(1), 33-42. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2010.05488.x
  • Referans28 Newman, M., Papadopoulos, I., Sigsworth, J. (1998). Barriers to evidence‐based practice. Intensive & Critical Care Nursing, 14(5), 231-238. https://doi.org/10.1016/S0964-3397(98)80634-4
  • Referans29 Oermann, M.H., Nordstrom, C.K., Wilmes, N.A., Denison, D., Webb, S.A, Featherston, D.E, et al. (2007). Dissemination of research in clinical nursing journals. Journal of Clinical Nursing, 17:149-156. doi: 10.1111/j.1365-2702.2007.01975.x
  • Referans30 Özer Küçük, E., Çakmak, H.S, Kapucu, S., Koç, M., Kahveci, R. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi. Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing, 4(2), 1-12
  • Referans31 Paraho, K. (2000). Barriers to, and facilitators of, research utilization among nurses in Northern Ireland. Journal of Advanced Nursing, 31(1), 89-98.
  • Referans32 Reid, J, Briggs, J, Carlisle, S, Scott, D, Lewis, C. (2017). Enhancing utility and understanding of evidence based practice through undergraduate nurse education. BMC Nursing, 16(58), 1-3.
  • Referans33 Retsas, A. (2000). Barriers to using research evidence in nursing practice. Journal of Advanced Nursing, 31(3), 599-606.
  • Referans34 Ruzafa-Martínez, M, López-Iborra L, Madrigal-Torres M. (2011). Attitude towards evidence-based nursing questionnaire: development and psychometric testing in Spanish community nurses. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 17(4), 664–670. https://doi.org/10.1111/j.1365-2753.2011.01677.x
  • Referans35 Swan, B.A., & Boruch R.F. (2004). Quality of evidence: usefulness in measuring the quality of health care. Medical Care, 42, 12-20. https://doi.org/10.1097/01.mlr.0000109123.10875.5c
  • Referans36 Şadi, E. (2019). Hemşirelerin kanıta dayalı uygulamalara yönelik tutumlarının belirlenmesi / Determining the attitudes of nurses towards evidence-based practices (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans37 Taş Arslan, F., & Çelen, R. (2018). Determination of nursing students' attitudes towards evidence-based nursing. Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 27(2):99-106.
  • Referans38 Ulaş Karaahmetoğlu, G., Kaçan Softa, H. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(4), 256-263.
  • Referans39 Yıldırım Keskin, A., & Şentürk, S. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerilerininkanıta dayalı bilgi, tutum ve davranışları üzerine etkisi. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi,12(4), 570-575.
  • Referans40 Yılmaz, D., Düzgün, F., Dikmen, Y. (2019). Hemşirelerin Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. (4): 713-719.
  • Referans41 Youssef, N.F., Alshraifeen, A., Alnuaimi, K., Upton, P. (2018) Egyptian and Jordanian nurse educators' perception of barriers preventing the implementation of evidence‐based practice: a cross‐sectional study. Nurse Educ Today, 64, 33‐41. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.01.035
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bilge Bal Özkaptan 0000-0001-9388-8333

Özlem Güner 0000-0002-8302-9073

Proje Numarası YOK
Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2022
Kabul Tarihi 19 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bal Özkaptan, B., & Güner, Ö. (2023). Attitudes of Nurses and Nursing Students Towards Evidence-Based Nursing. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-21.

                                                                  Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.