Artificial intelligence is a technology that many sectors benefit from today. Due to its use in communication technologies, it has also started to be used in the field of public relations. It has become a technology used by public relations experts to carry out more successful and strategic activities. Concepts such as artificial intelligence and big data have become inseparable components of the field of communication. Developments in information and communication technologies in the last decade have fundamentally changed public relations studies. This study examines the areas of use of artificial intelligence software in the field of public relations. In this context, the public relations applications identified on the website of Capterra, a software evaluation organization, were examined in depth and analyzed within the scope of the research. According to the findings, 98 software were determined and 28 of them were selected in accordance with the sample of the research. In this context, the criteria that each software has been evaluated by users at least once and has at least one of the six functions determined for public relations activities were taken into consideration. The software has different features such as digital asset management, communication management, content management, campaign management, press monitoring and bulletin creation. It has been determined that each software has one or more of the specified features that are different from other software.
Artificial Intelligence Public Relations Communication Algorithms Content Analysis Method
Yapay zekâ, günümüzde pek çok sektörün kendisinden faydalandığı bir teknoloji haline gelmektedir. İletişim teknolojilerindeki kullanımına bağlı olarak halkla ilişkiler alanında da artık oldukça kullanılmaya başlanmıştır. Halkla ilişkiler uzmanları tarafından daha başarılı ve stratejik faaliyetler yürütmek amacıyla kullanılan bir teknoloji haline gelmiştir. Yapay zeka ve büyük veri gibi kavramlar iletişim alanının ayrılmaz bileşenleri haline gelmiştir. Son on yılda bilişim ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler halkla ilişkiler çalışmalarını temelden değiştirmiştir. Bu çalışmada, yapay zeka yazılımlarının halkla ilişkiler alanındaki kullanım alanları ele alınmaktadır. Bu çerçevede yazılım değerlendirme kuruluşu olan Capterra'nın web sitesinde belirlenen halkla ilişkiler uygulamaları araştırma kapsamında derinlemesine incelenerek analiz edilmiştir. Bulgulara göre 98 yazılım belirlenmiş olup bunların 28’i araştırmanın örneklemine uygun olarak seçilmiştir. Bu kapsamda, her yazılımın en az bir defa kullanıcılar tarafından değerlendirilmiş olması ve halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik olarak belirlenen altı fonksiyondan en az birine sahip olması kriteri göz önünde bulundurulmuştur. Yazılımların dijital varlık yönetimi, iletişim yönetimi, içerik yönetimi, kampanya yönetimi, basın izleme ve bülten oluşturma gibi farklı özelliklere sahip olmasıdır. Her yazılımın diğer yazılımlardan farklı olarak belirtilen özelliklerin birine veya birkaçına sahip olduğu tespit edilmiştir.
Yapay zeka Halkla İlişkiler İletişim Algoritmalar İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Tarih ve Gelecek (Journal of History and Future) Uluslararası Hakemli Tarih Araştırmaları Dergisi
DRJI, ResearchBib, Acarindex, ERIH PLUS, ASOS Index, Sindex, SOBİAD, Türk Eğitim İndeksi, Open Access Library (oalib), Eurasian Scientific Journal Index, Google Scholar, Academic Keys, Journal Factor, Index Copernicus, CiteFactor, idealonline, SciLit, Road, Crosreff, Journal TOC, MAKTABA, INTERNATIONAL ISSN, CORE, PAPERITY, INGENTA, OPENAIRE