Amaç: Bu araştırma, koronavirüs pandemisinin üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi düzeyine etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel türdedir. Çalışmanın verileri anket formu ve Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Ölçeği Kısa Formu kullanılarak elektronik ortamda çevrim içi toplanmıştır. İstatistiksel analizde frekans ve yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri ve verilerin dağılım özelliklerine göre t-testi, Mann Whitney-U ve ANOVA testi kullanılmıştır. İsta-tistiksel karşılaştırmada anlamlılık değeri p<0,05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,6±32 olup, çoğunluğu (%68,8) ka-dındır. Çalışmaya katılan 241 öğrencinin cinsiyet, medeni durum ve kronik hastalık durumlarına göre yaşam kalitesi düzeylerinde anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir (p>0,05). Katılımcıların gelir durumu ve yaşanılan yer ile yaşam kalitesi fiziksel, çevresel ve ulusal alan alt boyutları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir (p<0,05).
Sonuç: Bu çalışmada, pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinde yaşam kalitesi düzeyinin düşük olduğu belirlenmiştir.
Aim: This study was conducted to evaluate the impact of the coronavirus pandemic on the quality-of-life level of university students.
Method: The research is descriptive and cross-sectional. The study of data was collected online using a questionnaire form and the World Health Organization Quality of Life Scale Short Form. In statistical analysis, frequency and percentage, mean and standard deviation values and t-test, Mann Whitney-U and ANOVA tests were used according to the distribution characteristics of the data. In statistical comparison, the significance value was accepted as p<0.05.
Results: The mean age of the students participating in the study was 20.6±3.2 and most of them (68.8%) were women. No significant difference was observed in the quality-of-life levels of 241 students participating in the study according to gender, marital status and chronic disease status (p>0.05). It has been determined that there was a statistically significant difference between the income status and place of residence of the participants and quality of life physical, environ-mental and national space sub-dimensions (p<0.05).
Conclusion: In this study, it was determined that the level of quality of life was low in university students during the pandemic process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Koruyucu Sağlık Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
SAĞLIK PROFESYONELLERİ ARAŞTIRMA DERGİSİ / JOURNAL OF HEALTH PROFESSIONALS RESEARCH /J HEALTH PRO RES