The beginning of standardization in the field of
health, especially medical education, followed by health care services, goes to
the beginning of the 1900s in the world. Established in countries such as
Canada and Australia, after in USA, the structures have started to work in the
quality and safety of health care services at the minimum level and then
defining the achievable standards. As a result of surveys carried out by
independent external surveyors, the accreditation systems of the health
institutions are now a recognized systems in the world. ISQua, the
international framework for the coordination and development of these systems,
has begun to work in 1985 as an extension of the work that began in the 1900s
and as a result. Turkish Health Care Quality and Accreditation Institute,
founded under TÜSEB in 2014, studies with the principle of international norms
and rules, carried out the ISQua membership in this context and aims to
contribute to the work to be carried out in the world of health service quality
and accreditation field.
Öncelikle tıp eğitimi, sonrasında ise sağlık
bakım hizmetleri başta olmak üzere sağlık alanında standartlaşmanın başlaması
Dünya'da 1900'lerin başlarına kadar gitmektedir. Amerika başta olmak üzere
Kanada ve Avustralya gibi ülkelerde kurulmaya başlanan yapılar, sağlık
hizmetlerinde kalitenin öncelikle minimum düzeyde güvence altına alınması,
sonrasında ise ulaşılabilir standartların tanımlanması şeklinde başlamıştır.
Bağımsız dış denetim kuruluşları tarafından yapılan denetimler sonucunda bu
hizmetleri sunan sağlık kurumlarının akredite edilmesi bugün dünyada kabul
gören bir sistemdir. Bu sistemlerin koordinasyonunda ve gelişiminde
uluslararası çatı kuruluş olan ISQua, 1900'lerde başlayan uygulamaların bir
uzantısı ve sonucu olarak 1985 yılında çalışmalarına başlamıştır. 2014 yılında
çalışmalarına başlayan TÜSEB bünyesinde kurulan Türkiye Sağlık Hizmetleri
Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü, çalışmalarını uluslararası norm ve kurallara
uygun olarak yürütmeyi ilke edinmiş, bu kapsamda ISQua üyeliğini
gerçekleştirmiş ve Dünya'da sağlık hizmet kalitesi ve akreditasyonu alanlarında
yürütülecek çalışmalara katkı sağlamayı hedeflemektedir
kalite akreditasyon sağlık hizmetleri ISQua TÜSKA kalite yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK
Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.
Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.
Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.
Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.