Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 5, 28.05.2018

Öz

Kaliteli sağlık hizmeti sunmak isteyen kurum ve kuruluşlar,
sunduğu hizmetin kalitesini ölçmek, çalışan, klinik ve kurum düzeyinde
iyileştirmeler planlayıp uygulamak ve yeniden değerlendirme sürecini bir sistem
dâhilinde sürekli hale getirmek durumundadır. Bir organizasyonun misyonunda yer
alan, doğru şeyi yapmak ve mükemmelliğin peşinde koşmak kaliteye iyileştirme
programları ile sağlanabilecektir. Türkiye’de akreditasyonun yanı sıra sağlık
kurumları için merkezi kalite denetimleri yapılmaktadır. Aynı zamanda sürekli
ve sistematik kalite iyileştirme aktivitelerini güvence altına alan hasta
odaklı kalite yönetim sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma, TÜSKA
akreditasyon sistemine ilaveten sürekli kalite iyileştirme programlarının
oluşturulmasının önemi ortaya koymak amacı ile yapılmıştır.

Kaynakça

  • Atun R., Aydın S., Chakraborty S., Sümer S., Aran M., Gürol I., . . . Akdağ, R. (2013),Universal Health Coverage in Turkey: Enhancement of Equity. Lancet, 382(6), 65-99.Avcı K. (2017). Sağlık Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesi İçin Klinik Kalite Ölçümü. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 4(3),181-185.Batalden P., Davidoff F. (2007).Teaching Quality Improvement; The Devil is in the Details. The Journal of the American Medical Association, 298(9), 1059-1061.Caldana, G., Gabriel, C. S. (2017). Evaluation of the Hospital Accreditation Program: Face and Content Validation. Rev bras Enferm, 70(1), 41-47. doi:http://dx.doi.org/10.1590/0034-7167-2016-0184Fetterolf D., Shah R.K. (2010). Economics and Finance in Medical Quality Management” (Editor: Prathibha Varkey. In: Medical Quality Management Theory And Practice), Jones and Bartlett Publishers, London. pp. 43-74.Heuvel, J. v., Niemeijer, G. C., Does, R. J. (2013). Measuring Healthcare Quality: the Challenges . International Journal of Health Care Quality Assurance, 26(3), 269-278.Kaplan HC, Brady PW, Dritz MC, Hooper DK, Linam WM, Froehle CM, Margolis P. (2010). The Influence of Context on Quality Improvement Success in Health Care: A Systematic Review of the Literature. The Milbank Quarterly, 88(4), 500–559.Kelly D.L. (2007). Applying Quality Management in HealthCare: A Systems Approach, 2.ed, AUPHA HAP, 201-215.National Institute for Standards and Technology. (2006). Healthcare Criteria for Performance Excellence. Washington, DC: National Institute for Standards and Technology.Nudurupati S.S., Bititci U.S., Kumar V., Chan F.T.S. (2010). State of the art literature review on performance measurement. Computers & Industrial Engineering, doi:10.1016/j.cie.2010.11.010Resmi Gazete (26/11/2014). Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6569.pdf Erişim Tarihi:02.09.2017Spencer E., Walshe K. (2009). National Quality Improvement Policies and Strategies in European Healthcare Systems. BMJ Quality & Safety Health Care, 18(Suppl I): i22–i27.Stabile M, Thomson S, Allin S, Boyle S, et al. (2012). Health care cost containment strategies used in four other high-income countries hold lessons for the united states. Health Affairs, 32(4),643-652.The Agency for Healthcare Research and Quality, A Quick Look at Quality, https://archive.ahrq.gov/consumer/qnt/qntqlook.htm (Erişim:28.09.2017)The Institute of Medicine (2001). Crossing the Quality Chasm: A New Health System for the 21st Century. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK222265/#ddd00039 (Erişim:28.09.2017)United Nations. Adopting Consensus Text, General Assembly Encourages Member States to Plan, Pursue Transition of National Health Care Systems towards Universal Coverage. http://www.un.org/press/en/2012/ga11326.doc.htm (Erişim:28.09.2017)Varkey P. (2010). Basics of Quality Improvement (Editor: Prathibha Varkey. In: Medical Quality Management Theory And Practice), Jones and Bartlett Publishers, London. pp. 43-74.World Bank and Financing Global Health (2017). Universal Health Coverage, Health Systems Strengthening, and the World Bank. BMJ; 358 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.j3347 World Health Organization (2011). Rio Political Declaration on Social Determinants of Health. http://www.who.int/sdhconference/declaration/Rio_political_declaration.pdf (Erişim:28.09.2017)Yıldız, M . (2018). Sağlıkta Kalite Bilgi ve Deneyim Düzeyinin Değerlendirilmesi: Türkiye ve Suudi Arabistan Hastaneleri Kalite Çalışanları Arasında Karşılaştırma. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5 (2), 188-200. DOI: 10.17681/hsp.365273

QUALITY IMPROVEMENT IN HEALTHCARE AND TURKISH HEALTH CARE QUALITY AND ACCREDITATION INSTITUTE

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 5, 28.05.2018

Öz

Institutions and organizations wishing to
provide quality healthcare services must measure the quality of the service
they offer, plan and implement improvements at the employee, clinic and
institutional level, and make the re-evaluation process continuous within a
system. The mission of an organization, the desire to do the right thing and
the general pursuit of excellence are reasonable justifications for quality
improvement programs. In addition to accreditation, central quality auditing
are carried out for health institutions in Turkey. At the same time, there is a
need for patient-focused quality management systems that ensure continuous and
systematic quality improvement activities. This study was carried out with the
aim of demonstrate the importance of continuous quality improvement programs in
addition to TUSKA accreditation system.

Kaynakça

  • Atun R., Aydın S., Chakraborty S., Sümer S., Aran M., Gürol I., . . . Akdağ, R. (2013),Universal Health Coverage in Turkey: Enhancement of Equity. Lancet, 382(6), 65-99.Avcı K. (2017). Sağlık Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesi İçin Klinik Kalite Ölçümü. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 4(3),181-185.Batalden P., Davidoff F. (2007).Teaching Quality Improvement; The Devil is in the Details. The Journal of the American Medical Association, 298(9), 1059-1061.Caldana, G., Gabriel, C. S. (2017). Evaluation of the Hospital Accreditation Program: Face and Content Validation. Rev bras Enferm, 70(1), 41-47. doi:http://dx.doi.org/10.1590/0034-7167-2016-0184Fetterolf D., Shah R.K. (2010). Economics and Finance in Medical Quality Management” (Editor: Prathibha Varkey. In: Medical Quality Management Theory And Practice), Jones and Bartlett Publishers, London. pp. 43-74.Heuvel, J. v., Niemeijer, G. C., Does, R. J. (2013). Measuring Healthcare Quality: the Challenges . International Journal of Health Care Quality Assurance, 26(3), 269-278.Kaplan HC, Brady PW, Dritz MC, Hooper DK, Linam WM, Froehle CM, Margolis P. (2010). The Influence of Context on Quality Improvement Success in Health Care: A Systematic Review of the Literature. The Milbank Quarterly, 88(4), 500–559.Kelly D.L. (2007). Applying Quality Management in HealthCare: A Systems Approach, 2.ed, AUPHA HAP, 201-215.National Institute for Standards and Technology. (2006). Healthcare Criteria for Performance Excellence. Washington, DC: National Institute for Standards and Technology.Nudurupati S.S., Bititci U.S., Kumar V., Chan F.T.S. (2010). State of the art literature review on performance measurement. Computers & Industrial Engineering, doi:10.1016/j.cie.2010.11.010Resmi Gazete (26/11/2014). Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6569.pdf Erişim Tarihi:02.09.2017Spencer E., Walshe K. (2009). National Quality Improvement Policies and Strategies in European Healthcare Systems. BMJ Quality & Safety Health Care, 18(Suppl I): i22–i27.Stabile M, Thomson S, Allin S, Boyle S, et al. (2012). Health care cost containment strategies used in four other high-income countries hold lessons for the united states. Health Affairs, 32(4),643-652.The Agency for Healthcare Research and Quality, A Quick Look at Quality, https://archive.ahrq.gov/consumer/qnt/qntqlook.htm (Erişim:28.09.2017)The Institute of Medicine (2001). Crossing the Quality Chasm: A New Health System for the 21st Century. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK222265/#ddd00039 (Erişim:28.09.2017)United Nations. Adopting Consensus Text, General Assembly Encourages Member States to Plan, Pursue Transition of National Health Care Systems towards Universal Coverage. http://www.un.org/press/en/2012/ga11326.doc.htm (Erişim:28.09.2017)Varkey P. (2010). Basics of Quality Improvement (Editor: Prathibha Varkey. In: Medical Quality Management Theory And Practice), Jones and Bartlett Publishers, London. pp. 43-74.World Bank and Financing Global Health (2017). Universal Health Coverage, Health Systems Strengthening, and the World Bank. BMJ; 358 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.j3347 World Health Organization (2011). Rio Political Declaration on Social Determinants of Health. http://www.who.int/sdhconference/declaration/Rio_political_declaration.pdf (Erişim:28.09.2017)Yıldız, M . (2018). Sağlıkta Kalite Bilgi ve Deneyim Düzeyinin Değerlendirilmesi: Türkiye ve Suudi Arabistan Hastaneleri Kalite Çalışanları Arasında Karşılaştırma. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5 (2), 188-200. DOI: 10.17681/hsp.365273
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Keziban Avcı 0000-0003-0998-9583

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, K. (2018). SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, 1(1), 1-5.
AMA Avcı K. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ. SKAD. Mayıs 2018;1(1):1-5.
Chicago Avcı, Keziban. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi 1, sy. 1 (Mayıs 2018): 1-5.
EndNote Avcı K (01 Mayıs 2018) SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1 1 1–5.
IEEE K. Avcı, “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ”, SKAD, c. 1, sy. 1, ss. 1–5, 2018.
ISNAD Avcı, Keziban. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ”. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1/1 (Mayıs 2018), 1-5.
JAMA Avcı K. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ. SKAD. 2018;1:1–5.
MLA Avcı, Keziban. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 1-5.
Vancouver Avcı K. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İYİLEŞTİRME VE TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ. SKAD. 2018;1(1):1-5.


BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK

Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.

Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals  prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.

Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.

Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.