Kaliteli sağlık hizmeti sunmak isteyen kurum ve kuruluşlar,
sunduğu hizmetin kalitesini ölçmek, çalışan, klinik ve kurum düzeyinde
iyileştirmeler planlayıp uygulamak ve yeniden değerlendirme sürecini bir sistem
dâhilinde sürekli hale getirmek durumundadır. Bir organizasyonun misyonunda yer
alan, doğru şeyi yapmak ve mükemmelliğin peşinde koşmak kaliteye iyileştirme
programları ile sağlanabilecektir. Türkiye’de akreditasyonun yanı sıra sağlık
kurumları için merkezi kalite denetimleri yapılmaktadır. Aynı zamanda sürekli
ve sistematik kalite iyileştirme aktivitelerini güvence altına alan hasta
odaklı kalite yönetim sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma, TÜSKA
akreditasyon sistemine ilaveten sürekli kalite iyileştirme programlarının
oluşturulmasının önemi ortaya koymak amacı ile yapılmıştır.
: Sağlık hizmetleri Kalite iyileştirme Sürekli kalite iyileştirme Kalite yönetimi Kalite yönetim sistemleri Hastane kalite yönetim sistemleri Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA
Institutions and organizations wishing to
provide quality healthcare services must measure the quality of the service
they offer, plan and implement improvements at the employee, clinic and
institutional level, and make the re-evaluation process continuous within a
system. The mission of an organization, the desire to do the right thing and
the general pursuit of excellence are reasonable justifications for quality
improvement programs. In addition to accreditation, central quality auditing
are carried out for health institutions in Turkey. At the same time, there is a
need for patient-focused quality management systems that ensure continuous and
systematic quality improvement activities. This study was carried out with the
aim of demonstrate the importance of continuous quality improvement programs in
addition to TUSKA accreditation system.
Health care; Quality improvement Continuous quality improvement Quality management Quality management systems Hospital quality management systems Turkish Health Care Quality And Accreditation Institute (TUSKA)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK
Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.
Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.
Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.
Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.