Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonlarının ve web tabanlı öğretime yönelik inançlarının yaş, branş, kıdem ve cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma kesitsel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Sakarya, Zonguldak ve İstanbul illerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan 253 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin 137’si kadın 116’sı ise erkektir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kao, Wu ve Tsai (2011) tarafından geliştirilen ve Çakır ve Horzum (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan “web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyon ölçeği” ve Yang &Tsai (2008) tarafından geliştirilen ve Horzum ve Canan Güngören (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan “Web Tabanlı Öğretime Yönelik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin web tabanlı öğretime yönelik inançlarının düzeylerinin cinsiyet, yaş, kıdem ve branşlarına göre anlamlı farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlerin web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonlarının yaş, kıdem ve branşlarına göre anlamlı farklılık göstermediği ancak cinsiyetlerine göre incelendiğinde ise kadınların web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyon düzeylerinin erkeklere göre daha fazla olduğu görülmüştür.
distance education professional development web based teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |