Bu araştırmada, ortaokul altıncı sınıf sosyal
bilgiler dersine oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerin dahil edilmesinin
öğrencilerin üzerindeki etkilerini tespit ederek sürece ilişkin öğrenci
görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada,
mevcut sistemin yerine yeni bir yaklaşım getirilmesinden, sınıf içerisinde
uygulanan yöntemlere yeni yaklaşımlarla birlikte öğrenme ortamlarını sınıf
dışına çıkararak öğrencilerin işbirliği içerisinde çalışmalarını yansıttığından
ve doğrudan öğrencilerin araştırmada yer almalarından dolayı eylem araştırması
kullanılmıştır. Araştırmada oluşturulan oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerle
işlenen derslerde çalışmanın gerçekleştiği doğal ortamda öğrenci ve ürünleri
gözlemlenmiş, araştırmacı ortama doğrudan katılmıştır. Çalışma grubunu
Sakarya’da özel bir okulda 6. sınıfta öğrenim gören 8’i kız, 12’si erkek 20
öğrenci ve araştırmacı öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama araçları gözlem,
doküman incelemesi, görüşme ve yansıtıcı öğrenci günlükleridir. Öğrencilerin
mevcut durumlarına göre oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler tasarlanarak
uygulamaya geçirilmiştir. Araştırma sonucunda veriler doğrultusunda
oyunlaştırma unsurlarının sosyal bilgiler dersinde kullanımının verimli ve
etkili olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte öğrencilerin aktif katılım
sağladığı, ilgi ve tutumlarının olumlu görüş içerisinde olduğu ve
motivasyonlarının arttığı saptanmıştır.
sosyal bilgiler eğitsel oyun oyun temelli öğrenme oyunlaştırma eylem araştırması
social studies educational game game-based learning gamification action research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |