Bu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin eğitsel yazılımlar, artırılmış gerçeklik, metaverse, yapay zekâ ve eğitimde uygulamaları hakkında görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, temel nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla belirlenen devlet okullarında çalışan 25 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemine başvurarak görüşme kayıtları analiz edilerek kod-kategori ve temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin çoğunun artırılmış gerçeklik, metaverse ve yapay zekaya ilişkin bilgi ve uygulama düzeylerinin sınırlı olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler, artırılmış gerçeklik teknolojisinin daha çok soyut ve kavramsal konularda kullanılabileceğini ancak eğitimde etkili kullanımı için altyapı problemleri, materyal eksiklikleri gibi teknik eksikliklerin olduğunu belirtmiştir. Öğretmenlerin metaverse kavramına oldukça yabancı oldukları bunun yanı sıra eğitimde metaverse’ün eğlenceli ve kalıcı yaparak yaşayarak gerçekçi bir öğrenme ortamı sağlayabileceğini olumlu bulurken; öğrenciyi doğrudan gözlemleyememe, sosyalleşememe, yüz yüze anlatımın yerini tutmaması gibi sınırlılıkları beraberinde getireceği vurgulanmıştır. Öğretmenler; yapay zekâ ile ilgili genel olarak işleri kolaylaştırdığı, bilgiye hızlı erişimi sağladığı gibi olumlu görüşleri dile getirseler de yapay zekanın yapılmayan şeyleri yapılmış gibi gösterebilmesi, öğrencilerin ödevlerini bu platformlara yaptırabilmesi, öğrencileri tembelleştirmesi gibi sebeplerden dolayı eğitimde yapay zekaya ilişkin olumsuz görüşlere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Eğitim Fen bilimleri öğretmenleri Artırılmış gerçeklik Metaverse Yapay zekâ
In this study, it is aimed to examine the views of science teachers on educational software, augmented reality, the metaverse, artificial intelligence, and their applications in education. The research was designed in a basic qualitative research pattern. The sample of the study consisted of 25 science teachers working in state schools, determined through convenience sampling methods in purposive sampling. In the study, data were collected through semi-structured interviews. In the analysis of the data, the content analysis method was employed, and by analyzing the interview recordings, codes, categories, and themes were created. According to the research findings, it has been determined that most teachers have limited knowledge and application levels regarding augmented reality, the metaverse, and artificial intelligence. Teachers stated that augmented reality technology could be used more for abstract and conceptual topics, but there are technical deficiencies such as infrastructure problems and material shortages that hinder its effective use in education. Teachers are quite unfamiliar with the concept of the metaverse; however, they find it positive that the metaverse can provide an enjoyable and lasting, realistic learning environment in education. They emphasized that it brings limitations such as not being able to directly observe students, inability to socialize, and not being able to replace face-to-face instruction. It has been emphasized that teachers generally find the metaverse concept unfamiliar, but they view its potential to create an enjoyable and lasting learning environment in education positively. However, they also highlighted limitations such as the inability to directly observe students, lack of social interaction, and the fact that it cannot replace face-to-face teaching. Teachers expressed generally positive views on artificial intelligence, stating that it makes tasks easier and provides quick access to information. However, they also have negative opinions about the use of artificial intelligence in education due to reasons such as its ability to make it appear as if tasks have been completed when they haven't, students being able to complete their assignments on these platforms, and its tendency to make students lazy.
Education Science teachers Augmented reality Metaverse Artificial intelligence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |