Bu araştırmada öğretmen adaylarının sanal sınıflarda yaşadıkları sorunlar araştırılmıştır. Nitel araştırmalardan fenomenoloji yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiş olup, araştırmaya Türkiye’de iki farklı üniversitede öğrenimlerine devam etmekte olan 70 öğretmen adayı dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin işlenmesi ve kodlama süreçlerinde NVivo programından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecinde uzun saatler ekran karşısında kalma sonucunda boyun, sırt ağrıları, göz yorgunluğu gibi fiziksel zorluklar; kamerayı ve sesi açma korkusu, bağlantı sorunları nedeniyle net duyamama, soru sormaktan çekinme gibi düşünsel zorluklar; kaygı düzeyi ve streste artış, odaklanma sorunları gibi duygusal zorluklar yaşadıkları belirlenmiştir. Araştırma, elde edilen sonuçların uzaktan eğitim sürecinin verimli hale getirilmesi yönünde tartışılarak ve konuya yönelik öneriler sunularak tamamlanmıştır.
Sanal sınıflar Öğretmen adayları Fiziksel zorluklar Düşünsel zorluklar Duygusal zorluklar
This study examines the issues faced by pre-service teachers in virtual classrooms. A qualitative research method using phenomenology was employed, and the study group consisted of 70 pre-service teachers from two different universities in Turkey, selected through convenience sampling. Data were collected using a semi-structured interview form developed by the researchers and analyzed through content analysis. The NVivo software was used for data processing and coding. According to the findings, pre-service teachers reported physical threats (neck and back pain, eye fatigue) due to prolonged screen time during the online education process, cognitive threats (fear of turning on the camera and microphone, connection issues, hesitation to ask questions), and emotional threats (increased anxiety levels, stress, focus problems). In conclusion, the study discusses these findings and offers various recommendations to enhance the effectiveness of the online education process.
Virtual classrooms Pre-service teachers Physical threats Cognitive threats Emotional threats
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer), Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |