Okul yaz tatilleri birçok öğrenci için mutlu ve kaygısız bir zaman olarak tanımlansa da düşük gelirli aileye sahip çocuklar için okul yaz tatilleri can sıkıntısı ve hareketsizlik anlamına gelebilmektedir. Kimi öğrenci okul yaz tatillerinde kampa veya kursa giderek, tatile giderek geçirirken kimi öğrenci kendilerinin veya başkalarının bahçesinde, işyerinde çalışarak, evlerinde televizyon izleyerek, internette gezinerek yaz tatillerini geçirebilmektedir. Bu araştırmada düşük ve yüksek gelirli anne babaların okul yaz tatillerine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada veriler düşük ve yüksek gelirli anne babalardan elde edilmiş, araştırma sonuçları bu verilere dayandırılmıştır. Bu amaçla yaşları 22 ile 64 arasında değişen 75 anne baba ile nitel görüşme yapılmıştır. Yapılan nitel görüşmelerin tematik analizi sonucunda ‘yapılan aktiviteler, yapılması arzu edilen aktiviteler, yaşanan öğrenme kayıpları’ temaları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda çocukların daha çok yaz tatillerinde televizyon izledikleri, internette gezindikleri, zamanlarını boşa harcadıkları anne babalar tarafından ifade edilmiştir. Anne babaların çocukların yaz aylarında öğrenme kaybı yaşadıklarını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Düşük ve yüksek gelirli anne babaların çocuklarına farklı imkanlar sağlamak istedikleri, ancak düşük gelirli anne babaların bu imkanları sağlayamadıkları görülmüştür. Elde edilen bulgular çerçevesinde araştırmacılara ve yetkililere pratik öneriler sunulmuştur.
Okul yaz tatilleri sosyo-ekonomk düzey düşük ve yüksek gelirli anne babalar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education