Araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitimde ölçme-değerlendirme dersine yönelik tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitimde ölçme ve değerlendirme dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş, öğrenim görülen bölüm ve sınıf değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemekte amaçlanmıştır. İfade edilen amaçlar doğrultusunda bu araştırmada tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini İnönü Üniversitesi’nde 2017-2018 akademik yılında öğrenim gören Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrende yer alan eğitim fakültesi öğrencileri arasından “Basit Seçkisiz Örnekleme” yöntemi ile belirlenen 294 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” adlı aynı isimli iki farklı ölçek kullanılmıştır. İki farklı tutum ölçeği kullanılarak araştırmanın geçerlilik ve güvenirliğinin yüksek olması, öğrencilerin eğitimde ölçme-değerlendirme dersine yönelik tutumları hakkında kapsamlı ve derinlemesine bilgi toplamak amaçlanmıştır. Araştırma için kullanılan ölçekler, Likert tipi 5’li derecelendirme şeklinde olup, her ölçek 20 maddeden oluşmaktadır. Ayrıca araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik olarak araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma için toplanan veriler SPSS paket programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitimde ölçme-değerlendirme dersine yönelik tutumlarının orta düzeye olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında araştırmada öğrenim görülen bölüm ve sınıf değişkenlerine göre eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitimde ölçme-değerlendirme dersine yönelik tutumlarının anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada eğitimde ölçme-değerlendirme dersine yönelik eğitim fakültesi öğrencilerinin tutumları arasında pozitif yönlü ilişki oluğu da belirlenmiştir. Araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin ölçme-değerlendirme dersine yönelik orta düzeyde belirlenen tutumları bağlamında lisans düzeyinde ölçme-değerlendirme dersine yönelik içerik düzenlemeleri yapılmasına ve öğretim üyelerinin bu dersin öğrenme-öğretme süreçlerini tekrardan gözden geçirmelerine yapılan araştırma kaynaklık edebilir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2020 |
| Kabul Tarihi | 12 Aralık 2020 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 8 |