Okulöncesi dönemde çocuklar zaman zaman çeşitli
nedenlerden dolayı sosyal duygusal uyum problemleri yaşayabilmektedir. Sosyal duygusal gelişim sürecinde ebeveynlerin
çocuk yetiştirme tutumlarının, çocukla kurulan etkileşim sürecinde kritik bir
rol oynadığı bilinmektedir. Ebeveynler ile kurulan bu ilişki biçimi çocuğun daha
sonraki ilişkilerinde kullanacağı yeni iletişim örüntülerini oluşturmaktadır. Bu
araştırmada, 5 yaş çocuklarının okuldaki sosyal duygusal uyumları ile
ebeveynlerin çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkilerin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen bu
araştırmada katılımcı grubunu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5 yaş
grubu 50 çocuğun 50 ebeveyni ve 4 öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada,
5 yaş çocuklarının ebeveynlerine, çocuk yetiştirme tutumlarını değerlendirmek
için Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) uygulanmış, ayrıca çocukların sınıf ortamındaki
sosyal duygusal uyumlarını değerlendirmeleri için öğretmenlerinden Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği’ ni (MASDU) doldurmaları
istenmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde, demokratik ebeveyn tutumu ile
yetiştirilen çocukların okul ortamındaki sosyal
duygusal uyumları yüksek bulunurken; otoriter, aşırı koruyucu ve izin verici
ebeveyn tutumuyla yetişen çocukların okul ortamındaki sosyal duygusal uyumlarının düşük olduğu
görülmüştür.
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
|---|---|
| Bölüm | Eğitim Bilimleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
| Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2017 |
| Kabul Tarihi | 18 Kasım 2017 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |