Çalışmanın amacı ortaokul 7.sınıf düzeyindeki Dönüşüm Geometrisi konusunun gerçekçi matematik eğitimine (GME) dayalı etkinliklerle
işlenmesinin akademik başarıya ve matematik tutumuna etkisini incelemektir. Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son
test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu
2016-2017 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya ilçesindeki bir ortaokulda
öğrenim gören toplam 41 öğrencidir. Deney ve kontrol gruplarını belirlemede
öğrencilerin bir yıl önceki karne puanları belirleyici olmuştur. Dersler deney grubunda (DG) GME yaklaşımına yönelik hazırlanan etkinliklerle, kontrol
grubunda (KG) ise MEB’in ortaokul matematik ders kitabındaki etkinliklerle şekillenmiştir.
Öğrencilerin Dönüşüm Geometrisi
konusuna dair akademik başarısı ‘’Matematik Başarı Testi’’, Matematik dersine
ilişkin tutumları Üzel (2007) tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği’’
aracılığıyla elde edilmiştir.
Uygulama öncesinde akademik başarı ve derse yönelik
tutum açısından birbirine denk olan grupların uygulama sonrasında akademik
başarı açısından DG lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluştuğu,
buna karşın derse yönelik tutum açısından KG lehine istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education