Çalışmanın amacı ortaokul 7.sınıf düzeyindeki Dönüşüm Geometrisi konusunun gerçekçi matematik eğitimine (GME) dayalı etkinliklerle
işlenmesinin akademik başarıya ve matematik tutumuna etkisini incelemektir. Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son
test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu
2016-2017 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya ilçesindeki bir ortaokulda
öğrenim gören toplam 41 öğrencidir. Deney ve kontrol gruplarını belirlemede
öğrencilerin bir yıl önceki karne puanları belirleyici olmuştur. Dersler deney grubunda (DG) GME yaklaşımına yönelik hazırlanan etkinliklerle, kontrol
grubunda (KG) ise MEB’in ortaokul matematik ders kitabındaki etkinliklerle şekillenmiştir.
Öğrencilerin Dönüşüm Geometrisi
konusuna dair akademik başarısı ‘’Matematik Başarı Testi’’, Matematik dersine
ilişkin tutumları Üzel (2007) tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği’’
aracılığıyla elde edilmiştir.
Uygulama öncesinde akademik başarı ve derse yönelik
tutum açısından birbirine denk olan grupların uygulama sonrasında akademik
başarı açısından DG lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluştuğu,
buna karşın derse yönelik tutum açısından KG lehine istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |