Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dönüşüm Geometrisi Konularının Gerçekçi Matematik Eğitimi Etkinlikleriyle İşlenmesinin Öğrenci Başarısına ve Matematik Tutumuna Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 30 - 42, 31.12.2017

Öz

Çalışmanın amacı ortaokul 7.sınıf düzeyindeki Dönüşüm Geometrisi konusunun gerçekçi matematik eğitimine (GME) dayalı etkinliklerle
işlenmesinin akademik başarıya ve matematik tutumuna etkisini incelemektir.  Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son
test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır
. Çalışma grubu
2016-2017 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya ilçesindeki bir ortaokulda
öğrenim gören toplam 41 öğrencidir. Deney ve kontrol gruplarını belirlemede
öğrencilerin bir yıl önceki karne puanları belirleyici olmuştur. Dersler
deney grubunda (DG) GME yaklaşımına yönelik hazırlanan etkinliklerle, kontrol
grubunda (KG) ise MEB’in ortaokul matematik ders kitabındaki etkinliklerle şekillenmiştir.

Öğrencilerin Dönüşüm Geometrisi
konusuna dair akademik başarısı ‘’Matematik Başarı Testi’’, Matematik dersine
ilişkin tutumları Üzel (2007) tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği’’
aracılığıyla elde edilmiştir.





Uygulama öncesinde akademik başarı ve derse yönelik
tutum açısından birbirine denk olan grupların uygulama sonrasında akademik
başarı açısından DG lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluştuğu,
buna karşın derse yönelik tutum açısından KG lehine istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür. 

Kaynakça

  • Akkaya, R. (2010). Olasılık ve İstatistik Öğrenme Alanındaki Kavramların GME ve Yapılandırmacılık Kuramına Göre Bilgi Oluşturma Sürecinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Akyüz, M. (2010). GME (RME) Yönteminin Ortaöğretim 12. Sınıf Matematik (İntegral Ünitesi) Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Van, Türkiye.
  • Altaylı, D. (2012). GME’nin Oran Orantı Konusunun Öğretimi Ve Orantısal Akıl Yürütme Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Altun, M. ve Yılmaz, A. (2008). Lise öğrencilerinin tam değer fonksiyonu bilgisini oluşturma süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 237-271.
  • Altun, M. ve Memnun, D. S. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan matematiksel problemleri çözme becerileri ve bu konudaki düşünceleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(2), 213-237.
  • Arseven, A. (2010). Gerçekçi Matematik Öğretiminin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, G. N. (2014). GME’nin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerine Kesirlerin Öğretiminde Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Ayvalı, İ. (2013). GME Yaklaşımıyla Yapılan Öğretimin Hesapsal Tahmin Başarısına Ve Strateji Kullanımına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Baki A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi. Trabzon. Derya Kitabevi Yayıncılık.
  • Bıldırcın, V. (2012). GME yaklaşımının (GME) İlköğretim Beşinci Sınıflarda Uzunluk, Hacim ve Alan Kavramlarının Öğretimine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Campell, D. T. & J. C. Stanley (1963). Experinmental and Quasi-Experimental Designs for Research on Teaching Handbook of Research on Teaching, Editor N. L. Gage, Rand McNally College Publishing Company, Chicago.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. Sınıfta Ölçme Konusunda GME Yaklaşımının Öğrenci Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Çakır, Z. (2011). GME Yönteminin İlköğretim 6. Sınıf Düzeyinde Cebir ve Alan Konularında Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi Matematik Öğretimi Yönteminin İlköğretim 6. Sınıflarda Kesir Kavramının Öğretimine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel ve Kaya (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dickinson, P., & Eade, F. (2005). Trialling realistic mathematics education (RME) in English secondary schools. Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 25 (3).
  • Ersoy, E. (2013). GME Destekli Öğretim Yönteminin 7. Sınıf Olasılık ve İstatistik Kazanımlarının Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hatipoğlu, N. Y. (2006). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Konularının Öğretiminde Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Heuvel-Panhuizen, M. V. D. (1998, 5-9 Haziran). Realistics mathematics education work in progress. Theory into practice in Mathematics Education, Kristiansand, Norway. Web:http://www.fisme.science.uu.nl/staff/marjah/documents/Marja_Work-in-progress.pdf adresinden 10.09.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Kaylak, S. (2014). GME’ye Dayalı Ders Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Korkmaz, C. ve Şahin, M. (2013). 2009 Pisa başarılarına göre ülkelerin genel ve insani gelişmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (22), 225-247.
  • Kurt, E. S. (2015). GME’nin Uzunluk Ölçme Konusunda Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Yayınlanmamış Tüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Miles, M., & Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2th Edition), America: Person Education.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2016). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı-PISA. 21. 07. 2016 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr adresinden alınmıştır. Olkun, S. ve Toluk, Z. (2009). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özçelik, A. (2015). 7. Sınıf Yüzdeler Ve Faiz Konusunun GME’ye Dayalı Olarak İşlenmesinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Özdemir, E. (2008). GME’ye Dayalı Olarak Yapılan Yüzey Ölçüleri ve Hacimler Ünitesinin Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi ve Öğretime Yönelik Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tay, B. ve Tay, B. A. (2006). Sosyal bilgiler dersine yönelik tutumun başarıya etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73-84.
  • Tutak, T. (2008). Somut Nesneler ve Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının Öğrencilerin Bilişsel Öğrenmelerine, Tutumlarına ve Van Hiele Geometri Anlama Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tutak, T. ve Güder, Y. (2014). Matematiksel Modellemenin Tanımı, Kapsamı ve Önemi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 174-175.
  • Tutak, T., İç, Ü., Gün, Z. ve Emül, N. (2009). Sımıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programına Yönelik 2006-2009 Sürecinde Görüşlerinin Değerlendirilmesi; Elazığ örneği. e-Journal of New World Sciences Academy, 4 (3), Article Number: 1C0077
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin Ondalık Kesirleri Anlamlandırmasında GME Kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Uygur, S. (2012). 6. Sınıf Kesirlerle Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Öğretiminde GME’nin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ünal, Z. A. (2008). GME’nin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Üzel, D. (2007). GME Destekli Eğitimin İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Witmann, E. C. (2005). Freudenthal 100 symposium realistic mathematics education, past and present. NAW 5/6 (4), 294-296. Web:http://www.nieuwarchief.nl/serie5/pdf/naw5-2005-06-4-294.pdf adresinden 20.07.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Yazgan, Y. (2007). 10-11 Yaş Grubundaki Öğrencilerin Kesirleri Kavramaları Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Zulkardi, Z. (2002). How to design mathematics lessons based on the realistic approach? Web:http://p4mri.net/new/wp-content/uploads/2011/09/RME-Realistic-Mathematics-Education-Literature-Review.pdf adresinden 01.07.2016 tarihinde alınmıştır.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 30 - 42, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, R. (2010). Olasılık ve İstatistik Öğrenme Alanındaki Kavramların GME ve Yapılandırmacılık Kuramına Göre Bilgi Oluşturma Sürecinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Akyüz, M. (2010). GME (RME) Yönteminin Ortaöğretim 12. Sınıf Matematik (İntegral Ünitesi) Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Van, Türkiye.
  • Altaylı, D. (2012). GME’nin Oran Orantı Konusunun Öğretimi Ve Orantısal Akıl Yürütme Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Altun, M. ve Yılmaz, A. (2008). Lise öğrencilerinin tam değer fonksiyonu bilgisini oluşturma süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 237-271.
  • Altun, M. ve Memnun, D. S. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan matematiksel problemleri çözme becerileri ve bu konudaki düşünceleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(2), 213-237.
  • Arseven, A. (2010). Gerçekçi Matematik Öğretiminin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, G. N. (2014). GME’nin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerine Kesirlerin Öğretiminde Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Ayvalı, İ. (2013). GME Yaklaşımıyla Yapılan Öğretimin Hesapsal Tahmin Başarısına Ve Strateji Kullanımına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Baki A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi. Trabzon. Derya Kitabevi Yayıncılık.
  • Bıldırcın, V. (2012). GME yaklaşımının (GME) İlköğretim Beşinci Sınıflarda Uzunluk, Hacim ve Alan Kavramlarının Öğretimine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Campell, D. T. & J. C. Stanley (1963). Experinmental and Quasi-Experimental Designs for Research on Teaching Handbook of Research on Teaching, Editor N. L. Gage, Rand McNally College Publishing Company, Chicago.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. Sınıfta Ölçme Konusunda GME Yaklaşımının Öğrenci Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Çakır, Z. (2011). GME Yönteminin İlköğretim 6. Sınıf Düzeyinde Cebir ve Alan Konularında Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi Matematik Öğretimi Yönteminin İlköğretim 6. Sınıflarda Kesir Kavramının Öğretimine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel ve Kaya (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dickinson, P., & Eade, F. (2005). Trialling realistic mathematics education (RME) in English secondary schools. Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 25 (3).
  • Ersoy, E. (2013). GME Destekli Öğretim Yönteminin 7. Sınıf Olasılık ve İstatistik Kazanımlarının Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hatipoğlu, N. Y. (2006). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Konularının Öğretiminde Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Heuvel-Panhuizen, M. V. D. (1998, 5-9 Haziran). Realistics mathematics education work in progress. Theory into practice in Mathematics Education, Kristiansand, Norway. Web:http://www.fisme.science.uu.nl/staff/marjah/documents/Marja_Work-in-progress.pdf adresinden 10.09.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Kaylak, S. (2014). GME’ye Dayalı Ders Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Korkmaz, C. ve Şahin, M. (2013). 2009 Pisa başarılarına göre ülkelerin genel ve insani gelişmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (22), 225-247.
  • Kurt, E. S. (2015). GME’nin Uzunluk Ölçme Konusunda Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Yayınlanmamış Tüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Miles, M., & Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2th Edition), America: Person Education.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2016). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı-PISA. 21. 07. 2016 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr adresinden alınmıştır. Olkun, S. ve Toluk, Z. (2009). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özçelik, A. (2015). 7. Sınıf Yüzdeler Ve Faiz Konusunun GME’ye Dayalı Olarak İşlenmesinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Özdemir, E. (2008). GME’ye Dayalı Olarak Yapılan Yüzey Ölçüleri ve Hacimler Ünitesinin Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi ve Öğretime Yönelik Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tay, B. ve Tay, B. A. (2006). Sosyal bilgiler dersine yönelik tutumun başarıya etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73-84.
  • Tutak, T. (2008). Somut Nesneler ve Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının Öğrencilerin Bilişsel Öğrenmelerine, Tutumlarına ve Van Hiele Geometri Anlama Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tutak, T. ve Güder, Y. (2014). Matematiksel Modellemenin Tanımı, Kapsamı ve Önemi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 174-175.
  • Tutak, T., İç, Ü., Gün, Z. ve Emül, N. (2009). Sımıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programına Yönelik 2006-2009 Sürecinde Görüşlerinin Değerlendirilmesi; Elazığ örneği. e-Journal of New World Sciences Academy, 4 (3), Article Number: 1C0077
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin Ondalık Kesirleri Anlamlandırmasında GME Kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Uygur, S. (2012). 6. Sınıf Kesirlerle Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Öğretiminde GME’nin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ünal, Z. A. (2008). GME’nin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Üzel, D. (2007). GME Destekli Eğitimin İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Witmann, E. C. (2005). Freudenthal 100 symposium realistic mathematics education, past and present. NAW 5/6 (4), 294-296. Web:http://www.nieuwarchief.nl/serie5/pdf/naw5-2005-06-4-294.pdf adresinden 20.07.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Yazgan, Y. (2007). 10-11 Yaş Grubundaki Öğrencilerin Kesirleri Kavramaları Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Zulkardi, Z. (2002). How to design mathematics lessons based on the realistic approach? Web:http://p4mri.net/new/wp-content/uploads/2011/09/RME-Realistic-Mathematics-Education-Literature-Review.pdf adresinden 01.07.2016 tarihinde alınmıştır.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ebru Korkmaz

Tayfun Tutak

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2017
Kabul Tarihi 12 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korkmaz, E., & Tutak, T. (2017). Dönüşüm Geometrisi Konularının Gerçekçi Matematik Eğitimi Etkinlikleriyle İşlenmesinin Öğrenci Başarısına ve Matematik Tutumuna Etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 30-42.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education