Günümüz yaşam koşulları içinde “medya” hayatımızın vazgeçilmez bir alanını oluşturmaktadır. Artık insanların çevrimiçi olmadıkları her an kaybedilmiş bir zaman olarak düşünülmektedir. Son elli yılda dünyada gelişen teknoloji ile hayatımız, tamamen dijital ortamın kapsama alanına girmiştir. Medyanın hayatımızda bu kadar yer edinmesi onu doğru kullanma adına da soru işaretlerini doğurmaktadır. Bu çalışmada, görev yaptığım Ankara İli Gölbaşı ilçesi TEK İlkokulu velilerinin televizyon izleme alışkanlıklarının, çocuklarının televizyon izleme davranışlarını etkileme durumları araştırılmıştır. Çocuklara Medya Okuryazarlığı bilincinin kazandırılabilmesi için okulda eğitimcilerin belli yeterlilikte olmasının yanında, evde de ebeveynlerin Medya Okuryazarlığı konusunda belli seviyede bilgi sahibi olması önem taşımaktadır. Çalışmanın kapsamında farklı değişkenlerin anne babaların medya okuryazarlık düzeyleri üzerinde etkisi olup olmadığı araştırılmış, medya okuryazarlık düzeyleri yüksek olan anne ve babaların, çocukları TV izlerken yanlarında bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum ebeveynlere verilecek doğru medya okuryazarlık eğitiminin önemini bir kez daha ortaya koymakta ve bundan sonra yapılacak çalışmalara ışık tutmaktadır.
Medya okuryazarlığı medya ve çocuk televizyon izleme alışkanlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Temel Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 14 - 2023 Nisan |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education