Yapılması gereken görevlerin bilinçli bir şekilde zamanında yapılmaması ve bitiş süresinin uzatılması erteleme davranışı olarak tanımlanır, bireyler olumsuz sonuçlarına rağmen işlerini ertelemeyi tercih etmektedir. Öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerinin tümü aksatılmadan yerine getirmesi gereken görevler içerir (6 ana yeterlik, 31 alt yeterlik ve 233 performans göstergesi). Bu nedenle öğretmen adaylarının erteleme davranışı düzeylerinin ve nedenlerinin bilinmesi önem taşır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının sadece ödev, sınav gibi spesifik konularla ilgili olan akademik erteleme (AE) değil genel erteleme (GE) davranışları anlaşılmaya çalışılmıştır. Buna ek olarak Covid-19 Salgını ve Kahramanmaraş merkezli deprem felaketinde olduğu gibi kriz durumlarında eğitimde tercih edilen acil uzaktan eğitim sürecinde öğretmen adaylarının çevrim içi eğitim ve ödev tercihleri GE ile ilişkilendirilmiştir. Çalışma XXXX Üniversitesinde beş farklı öğretmenlik programlarında okuyan toplam 235 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma sonuçları katılımcıların orta düzeyde GE davranışına sahip olduklarını, program türü ve cinsiyete göre erteleme davranış düzeyinin farklılaştığını, GE ile genel not ortalaması arasında negatif yönlü ilişki olduğu, çevrim içi eğitime katılma ve ödevleri gerçekleştirme durumlarının GE düzeyinden etkilendiğini göstermiştir. Öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerinin erteleme davranışı gösteren öğretmen adaylarında sağlanması oldukça güçleşeceğinden özellikle Beden Eğitimi, Resim, Müzik gibi özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programların zaman yönetimi gibi derslerle zenginleştirilmesi önerilir.
Erteleme davranışı acil uzaktan eğitim öğretmen yeterlilikleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 15 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education