This study includes a literature review on the phenomenon of happy class. The aim of the research is to examine the phenomena of happiness and classroom separately and to identify the intersection and cooperation areas of both concepts. It is emphasised that a happy class supports academic achievement by increasing motivation and improves students' emotional well-being. The happy class phenomenon is in line with the UNESCO happy schools project and aims to improve the impact of classrooms on the basis of student and teacher happiness. The theoretical foundations of the happy class phenomenon refer to rational, natural, open and innovative organisational theories. As a result, a happy class refers to a learning environment in which the goals set are achieved based on the happiness of students, teachers and parents. In this study, the importance of happy classes is emphasised and it is stated that students, teachers and parents should work together because a happy class is a shared responsibility between teachers, students and parents.
Bu çalışmada mutlu sınıf metaforuna ilişkin bir literatür taraması yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı mutluluk ve sınıf olgularını ayrı ayrı incelemek ve her iki kavramın kesişim ve iş birliği alanlarını belirlemektir. Bireylerin biricik ihtiyaçları ile sınıf ortamındaki gerçekliğin örtüşmesi mutluluk olarak tanımlandığında mutlu sınıfın bir amaç, değer ve yaşam olgusu olarak düşünülebileceği görülmektedir. Mutlu sınıfın temelinde öğrenci, öğretmen ve veli olmak üzere üç temel bileşenin mutluluğu ve yönetimin koyduğu sınıf hedeflerinin gerçekleştirildiği bir öğrenme ortamı yer almaktadır. Mutlu sınıf, öğrenci, veli ve öğretmenleri hiçbirinin dışarıda bırakılmayacağı şekilde bir mutluluk sarmalında bütünleştirerek öğrenme ortamından maksimum verim alma çabasıdır. Mutlu sınıf metaforu mutluluk ve sınıf literatürüyle tam uyumlu, daha yaşanabilir öğrenme ortamları hedefleyen bir tasarımdır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 16 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education