Children's Recreation After the Pandemic
Yıl 2024,
Cilt: 8 Sayı: 18, 165 - 181, 31.08.2024
Mehtap Kodaman
,
Şahin Mammadov
Öz
Today, children are exposed to many traumas due to reasons such as war, disasters, pandemics, migration, separation. The disruption of the existing stability and order; the failure to meet material and spiritual needs; the loss of relatives, routine and security; the disruption of family order, education and play are some of these traumas. While many children struggle with these problems every day in the world; Turkey has also experienced similar processes, first with the pandemic and then with major earthquake disasters. Overcoming traumas and healing physiological and psychological wounds is possible to some extent with love and recreational activities. In this article, the question of what can be done for children after trauma was examined based on the results of an applied study conducted with students of the Department of Fine Arts Education at Trakya University, in the scope of the Social Responsibility Project in the Community Service Practices course in the 2022-2023-2024 Spring semesters; and the subject was supported with literature review and examples from similar practices.
Proje Numarası
2022/71 TÜBAP SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Kaynakça
-
And, M. (2012). Oyun ve Bügü , (1. Basım 1974), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
-
Baran, M. (1993) . Çocuk Oyunları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
-
Ece, C., Ünsal, G., Çalık, F. (2023). Türklerde Çocuklar İçin Uygulanan Rekreatif Faaliyetler. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 5(2), 96-107. doi: 10.52272/srad.1327408
-
Eo., A. (2018). The importance of outdoor recreation on child’s mental development: focus on the child’s first day in school (Review) . Int J Complement Alt Med. 2018;11(6):333 - 335. doi: 10.15406/ijcam.2018.11.00420
-
Ferry , B. (2017) . The Amygdala Where Emotions Shape Perception, Learning and Memories, Croatia: InTech
-
Hoffer, A. (2023). Using Recreation to Support the Social Well-Being of Children and Youth Institute on Community Integration, Impact, University of Minnesota Fall 2023. Erişim adresi: https://publications.ici.umn.edu/impact/24-1/social-and-emotional-well-being-of-children-and-youth-with-disabilities-a-brief-overview
-
Kodaman,M. (2023). "Bilim Sanat Müzeleri ve Okullarda Mikro Modelleri" Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yönetici Akademisi - 15 Haz 2023 15:00 İstanbul. Zoom Toplantısı. Erişim adresi:
https://us06web.zoom.us/j/83597028553?pwd=MWlXQlkrYWZvWUpMYmQxR0t1Rzg5QT09
Toplantı Kimliği: 835 9702 8553 Parola: 2222
-
Kodaman,M., Girgin,F., Uzunköprü,Ş.G.,Özdemir,Ş.C., Tuzcu.Ö., Fazlıoğlu,Y., Toksöz,İ., Kurt,C., Bacıoğlu, S.D., Bayır,E. (2024). Pandemi Sonrası İlk Ve Orta Dereceli Okullardaki Çocukların Bilim-Sanat-Spor-Oyun Birlikteliği İle Rekreasyonu, Proje No: 2022/71 TÜBAP, Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Sosyal Sorumluluk Projesi
-
Morales S.C, Lorenzo A.F., Rosa, F.L.C. (2016) Recreation activities to improve social behavior. Study in children and adolescents aged 9-14. Revista Cubana de Medicina General Integral [Internet]. 2016 [citado 17 Mar 2024]; 32 (3) Erişim adresi: https://revmgi.sld.cu/index.php/mgi/article/view/269
-
Sallabaş, M., E. (2020). Halk Biliminin İşlevleri Bağlamında Geleneksel Çocuk Oyunları: Rtük Çocuk Oyunları, Millî Folklor, 2020, Yıl 32, Cilt 16, Sayı 126:s. 99-109
-
Vester, F. (1978). Düşünmek Öğrenmek Unutmak( Denken, Lemen, Vergessen ©: 1978) (Çev.Aydın Arıtan) 1991. İstanbul: Arıtan Yayınevi
-
Yaman, M. ve Arslan, S. (2009). Çocuk ve gençlik suçlarının önlenmesinde rekreatif sporlar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2009, 6.1: 445-459.
Pandemi Sonrası Çocukların Rekreasyonu / Children's Recreation After the Pandemic
Yıl 2024,
Cilt: 8 Sayı: 18, 165 - 181, 31.08.2024
Mehtap Kodaman
,
Şahin Mammadov
Öz
Günümüzde, savaş, afetler, pandemi, göç, ayrılık gibi nedenlerle, çocuklar pek çok travmaya maruz kalmaktadır. Mevcut istikrar ve düzenin bozulması; maddi ve manevi ihtiyaçların giderilmemesi; yakınların, rutin ve güvenliğin yitimi; aile düzeninin, eğitim ve oyunun sekteye uğraması bu travmalardan bazılarıdır. Dünyada her gün, pek çok çocuk, bu sorunlarla mücadele ederken; Türkiye’de de önce pandemi, sonra büyük deprem facialarıyla benzer süreçler yaşanmıştır. Travmaların üstesinden gelmek, fizyolojik ve psikolojik yaraları sarmak, sevgi ve rekreatif faaliyetlerle, bir nebze olsun mümkündür. Bu makalede Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencileriyle, Topluma Hizmet Uygulamaları dersinde, Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında, 2022-2023-2024 Bahar dönemlerinde gerçekleştirilen, uygulamalı bir çalışmanın sonuçlarından yola çıkarak; travma sonrası çocuklar için neler yapılabilir? sorusu irdelenmiş; alan yazın taraması ve benzer uygulamalardan örnekler ile konu desteklenmiştir.
Etik Beyan
Etiğe aykırı yönü yoktur ve proje öncesinde etik raporu alınmıştır.
Destekleyen Kurum
Trakya Üniversitesi
Proje Numarası
2022/71 TÜBAP SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Teşekkür
TEŞEKKÜR:
Çalışmada emeği geçen başta proje ve Topluma Hizmet Uygulamaları dersi öğretim elemanları ve öğrencilerine, okul müdürleri ve öğretmenlerine, kurumlardaki görevlilere, İlk ve Ortaöğretimdeki öğrencilere çok teşekkür ederiz. Proje Öğretim Elemanlarına yardımları ve danışmanlıkları için teşekkür ederiz. Trakya Üniversitesi ve TÜBAP birimine teşekkür ederiz.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisine teşekkür ederiz.
Kaynakça
-
And, M. (2012). Oyun ve Bügü , (1. Basım 1974), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
-
Baran, M. (1993) . Çocuk Oyunları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
-
Ece, C., Ünsal, G., Çalık, F. (2023). Türklerde Çocuklar İçin Uygulanan Rekreatif Faaliyetler. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 5(2), 96-107. doi: 10.52272/srad.1327408
-
Eo., A. (2018). The importance of outdoor recreation on child’s mental development: focus on the child’s first day in school (Review) . Int J Complement Alt Med. 2018;11(6):333 - 335. doi: 10.15406/ijcam.2018.11.00420
-
Ferry , B. (2017) . The Amygdala Where Emotions Shape Perception, Learning and Memories, Croatia: InTech
-
Hoffer, A. (2023). Using Recreation to Support the Social Well-Being of Children and Youth Institute on Community Integration, Impact, University of Minnesota Fall 2023. Erişim adresi: https://publications.ici.umn.edu/impact/24-1/social-and-emotional-well-being-of-children-and-youth-with-disabilities-a-brief-overview
-
Kodaman,M. (2023). "Bilim Sanat Müzeleri ve Okullarda Mikro Modelleri" Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yönetici Akademisi - 15 Haz 2023 15:00 İstanbul. Zoom Toplantısı. Erişim adresi:
https://us06web.zoom.us/j/83597028553?pwd=MWlXQlkrYWZvWUpMYmQxR0t1Rzg5QT09
Toplantı Kimliği: 835 9702 8553 Parola: 2222
-
Kodaman,M., Girgin,F., Uzunköprü,Ş.G.,Özdemir,Ş.C., Tuzcu.Ö., Fazlıoğlu,Y., Toksöz,İ., Kurt,C., Bacıoğlu, S.D., Bayır,E. (2024). Pandemi Sonrası İlk Ve Orta Dereceli Okullardaki Çocukların Bilim-Sanat-Spor-Oyun Birlikteliği İle Rekreasyonu, Proje No: 2022/71 TÜBAP, Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Sosyal Sorumluluk Projesi
-
Morales S.C, Lorenzo A.F., Rosa, F.L.C. (2016) Recreation activities to improve social behavior. Study in children and adolescents aged 9-14. Revista Cubana de Medicina General Integral [Internet]. 2016 [citado 17 Mar 2024]; 32 (3) Erişim adresi: https://revmgi.sld.cu/index.php/mgi/article/view/269
-
Sallabaş, M., E. (2020). Halk Biliminin İşlevleri Bağlamında Geleneksel Çocuk Oyunları: Rtük Çocuk Oyunları, Millî Folklor, 2020, Yıl 32, Cilt 16, Sayı 126:s. 99-109
-
Vester, F. (1978). Düşünmek Öğrenmek Unutmak( Denken, Lemen, Vergessen ©: 1978) (Çev.Aydın Arıtan) 1991. İstanbul: Arıtan Yayınevi
-
Yaman, M. ve Arslan, S. (2009). Çocuk ve gençlik suçlarının önlenmesinde rekreatif sporlar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2009, 6.1: 445-459.