Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of Primary School First Grade Teachers towards Initial Reading Writing Teaching in the Covid 19 Epidemic Process

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 62 - 86, 01.12.2021
https://doi.org/10.47157/jietp.949255

Öz

This study was conducted to determine how the initial reading-writing teaching carried out via distance education during the Covid-19 epidemic was evaluated from the eyes of the teachers. Semi-structured interview technique was used in the study designed in phenomenological design, which is one of the qualitative research methods. The sample of the research consisted of a total of 19 form teachers who were determined using the maximum variation sampling method and who taught first graders in different provinces of Turkey. As a data collection tool, an interview form developed by the researchers and given the final form by taking expert opinion was used. The obtained data were subjected to content analysis. As a result of the study, it was found that there was a need for materials specific to the distance education environment during the first grade teaching reading-writing stages and that the form teachers had difficulties in adapting and using their teaching methods, techniques and strategies to suit distance education. Family support played an important role; however, it was determined that some families could not provide the necessary support due to their limited knowledge of the teaching process and their inadequacy in information technologies. In this study, it was concluded that teaching initial reading-writing process conducted with distance education could not attain full efficiency.

Kaynakça

  • Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109. ERIC Number: ED606349
  • Altunkaynak, M. ve Çağımlar, Z. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde eğitim teknolojilerini kullanma ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 93-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/54184/732828
  • Arslan, K., Arı, A. G., & Kanat, M. H. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge, 57 (2021 Şubat), 192–206. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Bao, X., Qu, H., Zhang, R., & Hogan, T. P. (2020). Literacy Loss in Kindergarten Children during COVID-19 School Closures. Int. J. Environ. Res. Public Health, 17(17), 6371. https://doi.org/10.3390/ijerph17176371
  • Borisova, O. V., Vasbieva, D. G., Malykh, N. I., Vasnev, S. A., & Bírová, J. (2016). Problem of using innovative teaching methods for distance learning students. International Electronic Journal of Mathematics Education, 11(5), 1175-1184. https://www.iejme.com/download/problem-of-using-innovative-teaching-methods-for-distance-learning-students.pdf
  • Çelikdemir, K. (2020). COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi. (TEDMEM) https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi#note-3280-1, 18.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Değirmenci, H. (2014). Eğitim yazılımının birinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi: Morpa kampüs uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. https://www.researchgate.net/publication/346042913_ sitesinden 12.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124. http://www.ekosad.net/FileUpload/ep939088/File/42 sitesinden 12. 04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Erol, M., & Erol, A. (2020). Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 529-551. https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194
  • Ferah, A. (2007). Türkçe ilk okuma yazmayı öğrenme. Türkçe okuyup yazmak için. Nobel Yayıncılık.
  • Geçgel, H., Kana, F., & D. Eren. (2020). Türkçe Eğitiminde Dijital Yetkinlik Kavramının Farklı Değişkenler Acısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 886-904. https://doi.org/10.16916/aded.742352
  • Gençoğlu, C., & M., Çiftçi (2020). Covıd-19 salgınında eğitim: Türkiye üzerinden bir analiz. Journal of History School, 13(XLVI), 1648-1673. http://dx.doi.org/10.29228/Joh44212.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research. Macmillan International Higher Education.
  • Hamdani, A. R., & Priatna, A. (2020). Efektifitas Implementasi Pembelajaran Daring (Full Online) Dimasa Pandemi Covid-19 Pada Jenjang Sekolah Dasar Di Kabupaten Subang. Didaktik: Jurnal Ilmiah PGSD STKIP Subang, 6(1), 1-9. https://journal.stkipsubang.ac.id/index.php/didaktik/article/download/120/108
  • Hobson, T. D., & Puruhito, K. K. (2018). Going the Distance: Online Course Performance and Motivation of Distance Learning Students. Online Learning, 22(4), 129-140. ERIC Numarası: EJ1202357
  • İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim: Genel tanımı, Türkiye'deki gelişimi, proje değerlendirmeleri. Değişim Yayınları.
  • Kartal, H., Baltacı Göktalay, Ş., & Sungurtekin, Ş. (2017). Okuma yazma öğretimine yönelik eğitsel yazılımların çok boyutlu değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1938-1956. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.32772-363977
  • Kesik, C., & Baş, Ö. (2021). Sınıf öğretmenlerinin perspektifinden EBA ve eğitim portalları ile ilk okuma ve yazma öğretimi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (1), 93-115. https://doi.org/10.17943/etku.769901.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/22159/238064
  • Koç, E. (2021). İlkokul Öğretim Programlarının COVID-19 sonrası yaygınlaşan uzaktan eğitime uygunluğunun incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7 (1), 24-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaoj/issue/59568/846418
  • McMillan, H. J., & Schumacher, S. (2006). Research in education evidence-based inquiry. (6th ed.). Boston, MA Allyn and Bacon
  • MEB (2020). Milli eğitim istatistikleri. Örgün eğitim 2019-2020. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/04144812_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2019_2020.pdf 17.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systematic view of online learning (3rd Ed.). Belmont, VA: Wadsworth Cengage Learning.
  • Özgül, E., Ceran, D., & Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 395-412. https://doi.org/10.37669/milliegitim.776137.
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitek/issue/50136/650237
  • Putri, R. S., Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Wijayanti, L. M., & Hyun, C. C. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on online home learning: An explorative study of primary schools in Indonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 4809-4818. http://repository2.uph.edu/3858/1/2.6%20Learning.pdf
  • Rizaldi, D. R., & Fatimah, Z. (2020). How the Distance Learning can be a Solution during the Covid-19 Pandemic. International Journal of Asian Education, 1(3), 117-124. https://ijae.journal-asia.education/index.php/data/article/view/42/64
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 11(1), 5-22. https://doi.org/10.34231/iuyd.706397
  • Schrijer, B. B. (2020). COVID-19 Salgını Süresince Eğitim Hakkı, Fırsat Eşitliği ve Sınavlara İlişkin Temel Problemler. İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(2), 837-884. https://doi.org/10.26650/mecmua.2020.78.2.0019
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941
  • UNESCO. (2020). COVID-19:10 Recommendations to plan distance learning solutions. https://en.unesco.org/news/covid-19-10-recommendations-plan-distance-learning 18.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • WHO. (2020). WHO timeline - COVID-19. https://www.who.int/news-room/detail/27-04-2020-who-timeline---covid-19, Erişim tarihi: 18.05. 2021.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A., & Akar Vural, R. (2020). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 556-565.
  • Yılmaz, E, & Güner, B. (2020). Farklı öğrenim kademelerindeki öğrencilere verilen uzaktan eğitim hizmetinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 477-503 . https://doi.org/10.37669/milliegitim.777353
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Sınıf Öğretmenleri, İlkokul Öğrencileri ve Ebeveynlerin Covid-19 İzolasyon Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(6). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780

İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Covid 19 Salgın Sürecinde İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Algıları

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 62 - 86, 01.12.2021
https://doi.org/10.47157/jietp.949255

Öz

Bu çalışma, Covid-19 salgını döneminde uzaktan eğitimle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik desende tasarlanan çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenen ve Türkiye’nin farklı illerinde birinci sınıfı okutmakta olan toplam 19 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınarak düzenlenen görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda Covid-19 salgını döneminde uzaktan eğitimle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin kırsal bölgelerde yaşayan veya dezavantajlı gruplarda yer alan öğrenciler açısından eğitime erişimde fırsat eşitsizliklerine yol açtığı; ilk okuma yazmanın öğretimi aşamalarında uzaktan eğitim ortamına özgü materyallere ihtiyaç duyulduğu; sınıf öğretmenlerinin okuma yazma öğretimi sürecinde öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini uzaktan eğitime özgü olacak şekilde uyarlayıp kullanmakta zorlandıkları; aile desteğinin önemli bir role sahip olduğu; fakat bazı ailelerin öğretim sürecine yönelik kısıtlı bilgi düzeyleri ve bilişim teknolojileri konusundaki yetersizlikleri sebebiyle gereken desteği veremedikleri belirlenmiştir. Bu araştırmada uzaktan eğitimle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretimi sürecinin tam olarak verime ulaşamadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109. ERIC Number: ED606349
  • Altunkaynak, M. ve Çağımlar, Z. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde eğitim teknolojilerini kullanma ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 93-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/54184/732828
  • Arslan, K., Arı, A. G., & Kanat, M. H. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge, 57 (2021 Şubat), 192–206. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Bao, X., Qu, H., Zhang, R., & Hogan, T. P. (2020). Literacy Loss in Kindergarten Children during COVID-19 School Closures. Int. J. Environ. Res. Public Health, 17(17), 6371. https://doi.org/10.3390/ijerph17176371
  • Borisova, O. V., Vasbieva, D. G., Malykh, N. I., Vasnev, S. A., & Bírová, J. (2016). Problem of using innovative teaching methods for distance learning students. International Electronic Journal of Mathematics Education, 11(5), 1175-1184. https://www.iejme.com/download/problem-of-using-innovative-teaching-methods-for-distance-learning-students.pdf
  • Çelikdemir, K. (2020). COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi. (TEDMEM) https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi#note-3280-1, 18.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Değirmenci, H. (2014). Eğitim yazılımının birinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi: Morpa kampüs uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. https://www.researchgate.net/publication/346042913_ sitesinden 12.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124. http://www.ekosad.net/FileUpload/ep939088/File/42 sitesinden 12. 04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Erol, M., & Erol, A. (2020). Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 529-551. https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194
  • Ferah, A. (2007). Türkçe ilk okuma yazmayı öğrenme. Türkçe okuyup yazmak için. Nobel Yayıncılık.
  • Geçgel, H., Kana, F., & D. Eren. (2020). Türkçe Eğitiminde Dijital Yetkinlik Kavramının Farklı Değişkenler Acısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 886-904. https://doi.org/10.16916/aded.742352
  • Gençoğlu, C., & M., Çiftçi (2020). Covıd-19 salgınında eğitim: Türkiye üzerinden bir analiz. Journal of History School, 13(XLVI), 1648-1673. http://dx.doi.org/10.29228/Joh44212.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research. Macmillan International Higher Education.
  • Hamdani, A. R., & Priatna, A. (2020). Efektifitas Implementasi Pembelajaran Daring (Full Online) Dimasa Pandemi Covid-19 Pada Jenjang Sekolah Dasar Di Kabupaten Subang. Didaktik: Jurnal Ilmiah PGSD STKIP Subang, 6(1), 1-9. https://journal.stkipsubang.ac.id/index.php/didaktik/article/download/120/108
  • Hobson, T. D., & Puruhito, K. K. (2018). Going the Distance: Online Course Performance and Motivation of Distance Learning Students. Online Learning, 22(4), 129-140. ERIC Numarası: EJ1202357
  • İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim: Genel tanımı, Türkiye'deki gelişimi, proje değerlendirmeleri. Değişim Yayınları.
  • Kartal, H., Baltacı Göktalay, Ş., & Sungurtekin, Ş. (2017). Okuma yazma öğretimine yönelik eğitsel yazılımların çok boyutlu değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1938-1956. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.32772-363977
  • Kesik, C., & Baş, Ö. (2021). Sınıf öğretmenlerinin perspektifinden EBA ve eğitim portalları ile ilk okuma ve yazma öğretimi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (1), 93-115. https://doi.org/10.17943/etku.769901.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/22159/238064
  • Koç, E. (2021). İlkokul Öğretim Programlarının COVID-19 sonrası yaygınlaşan uzaktan eğitime uygunluğunun incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7 (1), 24-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaoj/issue/59568/846418
  • McMillan, H. J., & Schumacher, S. (2006). Research in education evidence-based inquiry. (6th ed.). Boston, MA Allyn and Bacon
  • MEB (2020). Milli eğitim istatistikleri. Örgün eğitim 2019-2020. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/04144812_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2019_2020.pdf 17.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systematic view of online learning (3rd Ed.). Belmont, VA: Wadsworth Cengage Learning.
  • Özgül, E., Ceran, D., & Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 395-412. https://doi.org/10.37669/milliegitim.776137.
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitek/issue/50136/650237
  • Putri, R. S., Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Wijayanti, L. M., & Hyun, C. C. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on online home learning: An explorative study of primary schools in Indonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 4809-4818. http://repository2.uph.edu/3858/1/2.6%20Learning.pdf
  • Rizaldi, D. R., & Fatimah, Z. (2020). How the Distance Learning can be a Solution during the Covid-19 Pandemic. International Journal of Asian Education, 1(3), 117-124. https://ijae.journal-asia.education/index.php/data/article/view/42/64
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 11(1), 5-22. https://doi.org/10.34231/iuyd.706397
  • Schrijer, B. B. (2020). COVID-19 Salgını Süresince Eğitim Hakkı, Fırsat Eşitliği ve Sınavlara İlişkin Temel Problemler. İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(2), 837-884. https://doi.org/10.26650/mecmua.2020.78.2.0019
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941
  • UNESCO. (2020). COVID-19:10 Recommendations to plan distance learning solutions. https://en.unesco.org/news/covid-19-10-recommendations-plan-distance-learning 18.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • WHO. (2020). WHO timeline - COVID-19. https://www.who.int/news-room/detail/27-04-2020-who-timeline---covid-19, Erişim tarihi: 18.05. 2021.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A., & Akar Vural, R. (2020). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 556-565.
  • Yılmaz, E, & Güner, B. (2020). Farklı öğrenim kademelerindeki öğrencilere verilen uzaktan eğitim hizmetinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 477-503 . https://doi.org/10.37669/milliegitim.777353
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Sınıf Öğretmenleri, İlkokul Öğrencileri ve Ebeveynlerin Covid-19 İzolasyon Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(6). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Ferah Özcan 0000-0002-9196-4838

Elife Nur Saydam 0000-0001-5382-3770

Erken Görünüm Tarihi 20 Kasım 2021
Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ferah Özcan, A., & Saydam, E. N. (2021). İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Covid 19 Salgın Sürecinde İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Algıları. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 3(2), 62-86. https://doi.org/10.47157/jietp.949255

Cited By











 The published articles in JIETP are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License