The aim of this study is to get the opinions of 11th and 12th
grade students studying in the language department of high schools towards
effective English language teacher qualifications. This study was carried out
in Sivas province. The study group of the study consists of students studying
in language classes. The sample was selected by random sampling method and
consisted of 40 students from three different Anatolian high schools. The data
were collected by a questionnaire including six open-ended questions and
analysed by content analysis method. As a result of the study, in order to be
effective in teaching English, it was revealed that the course should be
practically oriented, rather than abstract information such as grammar and
speaking, listening and writing activities should be included more. In
addition, it is seen that the classroom environment is important, the course
will be more efficient in a fun environment, the teaching should be diversified
by using various methods and techniques, and it should be focused on the use of
visual and audio materials. Also, it was revealed that the teacher should have
a good command of his field and his pedagogical knowledge is important. Teacher
should be polite, friendly and positive in character.
Bu çalışmanın amacı
liselerde dil bölümünde okuyan 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce
öğretmeni yeterliliklerine yönelik görüşlerini almaktır. Bu çalışma Sivas
ilinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu dil sınıflarında okuyan öğrenciler
oluşturmaktadır. Örneklem rastgele örneklem metodu ile seçilerek üç farklı
Anadolu lisesindeki öğrencilerden oluşmuştur. Çalışmaya 40 öğrenci katılmıştır.
Veriler açık uçlu altı sorunun yer aldığı anket formu ile toplanmıştır. Veriler
içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş, temalar oluşturulmuş ve bu temalara
ilişkin kodlar belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda İngilizce öğretiminin
etkili olması için dersin pratik odaklı olması gerektiği, gramer gibi soyut
bilgilerden ziyade okuma, konuşma, dinleme ve yazma etkinliklerine daha fazla
yer verilmesi gerektiği görülmüştür. Ayrıca sınıf ortamının önemli olduğu,
eğlenceli bir ortamda işlenen dersin daha verimli olacağı, çeşitli yöntem ve
tekniklerden faydalanılarak öğretimin çeşitlendirilmesi gerektiği, görsel ve
işitsel materyallerin kullanılmasına ağırlık verilmesi gerektiği görülmüştür.
Etkili İngilizce öğretimi için öğretmenin de alanına hâkim olması gerektiği,
pedagojik bilgisinin önemli olduğu, karakter olarak kibar, sevecen, arkadaş
canlısı ve olumlu bir kişiliğe sahip olmasının önemli olduğu ortaya
konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |