Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Look on the High School Entrance Exam in the Line of Social Studies Teachers' Opinions: T.R. Revolution History and Kemalism Lesson Example

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 19 - 36, 30.06.2023
https://doi.org/10.47503/jirss.1298418

Öz

The practice of placing students in secondary education institutions through central exams in our country started with the exam held by Maarif Colleges in 1955 and has survived to the present day with various changes made to the system. It can be said that the high number of students who will enter secondary education and the quality differences in education and training between schools are the driving factors for implementing such systems. In the latest period, there have been rapid and sudden changes in the entrance exams for secondary education. From 1997 to 2004 LGS (High School Entrance Examination), from 2004 to 2008 OKS (Secondary Education Institutions Selection and Placement Examination), from 2008 to 2013 SBS ((Achievement) Level Determination Examination), 2014 to 2018' TEOG (Advancement from Basic Education to Secondary Education Examination) exams were applied, and lastly starting in 2018 up to this date, placements were made with the LGS (High School Entrance Exam) exam. The aim of the study is to gather the opinions of social studies teachers on how the reduced number of questions related to this subject in the last LGS influences the students’ attitude towards the Turkish Republic History of Revolution and Kemalism (Ataturkism) course. In this study, in which the views of 30 social studies teachers were taken, the descriptive survey method was used, and the data were analyzed and tabulated by the content analysis method.

Kaynakça

  • Aslan, E. (2006). Neden tarih öğretiyoruz? Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 162-173. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25440/268427 adresinden 21/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Atila, M. E. ve Özeken, Ö. F. (2015). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavı: fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor? Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34 (1), 124-140. https://doi.org/10.21733/ibad.1099537
  • Atılgan, H. (2018). Türkiye’de kademeler arası geçiş: dünü-bugünü ve bir model önerisi. Ege Eğitim Dergisi. 19(1), 1-18. https://doi.org/10.12984/egeefd.363268
  • Ayaydın, Y. (2019). Ortaokul Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programının ve uygulamasının değerlendirilmesi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Bakırcı, H. ve Kırıcı, M. G. (2018). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavına ve bu sınavın kaldırılmasına yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 15(1), 383-416. https://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.73
  • Baş, G. ve Kıvılcım, Z. S. (2019). Türkiye’de öğrencilerin merkezi sistem sınavları ile ilgili algıları: bir metafor analizi çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 7(2), 639-667. https://doi: 10.14689/issn.2148-2624
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2), 345-356. https://hdl.handle.net/20.500.11782/2665 adresinden 12/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Çepni, S. ve Çil, E. (2010). Yeni fen ve teknoloji programları (4-8): planlama, uygulama ve SBS ile ilişkilendirme. Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde program geliştirme: kuramdan uygulamaya. Pegem A Yayıncılık.
  • Demirkaya, H. ve Karacan, H. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin inkılâp tarihi ve Atatürkçülük soruları bağlamında TEOG sınavına ilişkin görüşleri. International Journal of Field Education, 2 (2), 79-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijofe/issue/28468/303427 adresinden 22/04/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ekinci, O. ve Bal A. P.(2019). 2018 liselere geçiş sınavının (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları ve bloom taksonomileri bağlamında değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 7(3) 9–18. https://doi.org/10.18506/anemon.462717
  • Erol, H. (2016). Teog sınavında “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi” ile ilgili sorulan sorular hakkında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 15(57), 548-567. https://doi.org/10.17755/esosder.06825
  • Güler, M., Arslan, Z. ve Çelik, D. (2018). Liselere giriş sınavına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 337-363. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/50700/660875 adresinden 25/04/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gültekin, İ. ve Arhan, S. (2015). Seviye belirleme sınavında (SBS) Türkçe alanında sorulan soruların kapsam geçerliliği açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 206, 69-94. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36144/406110 adresinden 28/04/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gür, B. S. ve Çelik, Z. (2009). Türkiye’de millî eğitim sistemi: yapısal sorunlar ve öneriler. SETA. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2019.03.016
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçoğlu, E. (2021), The effect of social studies courses on digital self formation in Turkey. In: Education Quarterly Reviews, 4(3), 261-270. https://doi.org/10.31014/hava.1993.05.04.588
  • Koçoğlu, E.(2022). Eğitim tarihi. Köçer, M. ve Koçoğlu, E. (Ed.), Eğitim tarihine kavramsal bakış. Pegem Akademi Yayınları.
  • Kırkağaç, Ş. ve Bayrak C. (2019). TEOG sınavının öğretmenler üzerinde yarattığı performans algısının incelenmesi (Kütahya Örneği). Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 761-786. https://doi.org/10.18039/ajesi.578179.
  • Kızkapan, O. ve Nacaroğlu, O. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (LGS) ilişkin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 701-719. https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/51363/594949/adresinden/12/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kuzu, Y., Kuzu O. ve Gelbal, S.(2019) TEOG ve LGS sistemlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve öğretmen velilerin görüşleri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(1), 112-130. https://doi.org/10.31592/aeusbed.559002
  • MEB (2019). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi başvuru ve uygulama kılavuzu, Ankara.
  • Özdaş, F. (2019). Merkezi yerleştirme sınav sistemine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi./Mukaddime/Dergisi,/10(2),/688-707. https://doi.org/10.19059/mukaddime. 509244
  • Özkan, M. ve Özdemir, E. B. (2014). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin ortaöğretime geçişte uygulanan merkezi ortak sınavlara ilişkin görüşleri. Tarih Okulu Dergisi, 7(10), 441-453. http://dx.doi.org/10.14225/Joh641
  • Öztürk, F. Z. ve Aksoy H. (2014).Temel eğitimden ortaöğretime geçiş modelinin 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 439-454. https//doi: 10.7822/omuefd.33.2.8.
  • Palandökenliler, İ. (2008). İlköğretim sosyal bilgiler dersi çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin yaratıcı düşünme becerisi açısından değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Safran, M. (2004). Eğitim bilimi açısından Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimi. Yediyıldız, B., Ertan, T. F., Üstün, K. (Ed.), Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihinde yöntem arayışları içinde (s.111-122). Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları.
  • Sarı, İ. (2019). Devrim tarihi ve kemalizm dersinin LGS başarısındaki tahmini. Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi. 11(3), 235-247. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2019.03.016
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(3), 107-129. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59502/855336 adresinden 15.05.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Semerci, Ç. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Karip E. (Ed.), içinde (ss.1-15). Pegem A Yayınları.
  • Sönmez, Ö. F. ve Yıldırım, F. (2015). 8. sınıf T. C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi öğrenci çalışma kitabı hakkında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi, 2(1), 17-36. https://doi.org/10.17755/esosder.06825
  • Süer, N. (2014). Öz–düzenleme becerilerinin teog sınavı üzerindeki etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Tangülü, Z., Tosun, A. ve Kocabıyık, B. (2014). Ortaokul 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük konularının öğretiminde karşılaşılan sorunların sosyal bilgiler öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 233-245. https://dergipark.org.tr/en/pub/trakyasobed/issue/30211/326125/adresinden/18/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulu Kalın, Ö. (2007). Sosyal bilgiler öğretim programı ve 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.

Liselere Giriş Sınavına Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Bakış: T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Örneği

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 19 - 36, 30.06.2023
https://doi.org/10.47503/jirss.1298418

Öz

Ülkemizde merkezi sınavlar yoluyla ortaöğretim kurumlarına öğrenci yerleştirme uygulaması 1955’te Maarif Kolejlerinin yaptığı sınavla başlamış, sistem üzerinde yapılan çeşitli değişikliklerle günümüze kadar gelmiştir. Bu şekilde sistemlerin uygulanmasında ortaöğretime girecek öğrenci sayısının fazla oluşu ve okullar arasındaki eğitim ve öğretimde nitelik farklılıklarının etkisinin olduğu söylenebilir. Ortaöğretime girişte son dönemde ise çok hızlı ve ani sınav değişiklileri yaşanmıştır. 1997’den 2004’e kadar LGS (Liselere Giriş Sınavı), 2004’ten 2008’e kadar OKS (Ortaöğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavı), 2008’den 2013’e kadar SBS (Seviye Belirleme Sınavı), 2014’ten 2018’e kadar TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı) sınavları uygulanmış, son olarak 2018’de LGS (Liselere Geçiş Sınavı) sınavı ile yerleştirmeler yapılmıştır. Yapılan çalışmanın amacı son LGS’de T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi soru sayısının düşürülmesinin öğrencilerin bu derse yönelik ilgisine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. 30 sosyal bilgiler öğretmeninin görüşlerinin alındığı bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler betimsel tarama ve içerik analizi teknikleriyle analiz edilip tablolaştırılmıştır. Çalışma bulgularında T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ders saatinin az olması, sınavda soru sayısının yeterli olmaması, soruların katsayısının ve kapsam geçerliliği düşük olması ortaya çıkan sonuçlardan öne çıkanlardır.

Kaynakça

  • Aslan, E. (2006). Neden tarih öğretiyoruz? Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 162-173. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25440/268427 adresinden 21/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Atila, M. E. ve Özeken, Ö. F. (2015). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavı: fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor? Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34 (1), 124-140. https://doi.org/10.21733/ibad.1099537
  • Atılgan, H. (2018). Türkiye’de kademeler arası geçiş: dünü-bugünü ve bir model önerisi. Ege Eğitim Dergisi. 19(1), 1-18. https://doi.org/10.12984/egeefd.363268
  • Ayaydın, Y. (2019). Ortaokul Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programının ve uygulamasının değerlendirilmesi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Bakırcı, H. ve Kırıcı, M. G. (2018). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavına ve bu sınavın kaldırılmasına yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 15(1), 383-416. https://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.73
  • Baş, G. ve Kıvılcım, Z. S. (2019). Türkiye’de öğrencilerin merkezi sistem sınavları ile ilgili algıları: bir metafor analizi çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 7(2), 639-667. https://doi: 10.14689/issn.2148-2624
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2), 345-356. https://hdl.handle.net/20.500.11782/2665 adresinden 12/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Çepni, S. ve Çil, E. (2010). Yeni fen ve teknoloji programları (4-8): planlama, uygulama ve SBS ile ilişkilendirme. Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde program geliştirme: kuramdan uygulamaya. Pegem A Yayıncılık.
  • Demirkaya, H. ve Karacan, H. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin inkılâp tarihi ve Atatürkçülük soruları bağlamında TEOG sınavına ilişkin görüşleri. International Journal of Field Education, 2 (2), 79-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijofe/issue/28468/303427 adresinden 22/04/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ekinci, O. ve Bal A. P.(2019). 2018 liselere geçiş sınavının (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları ve bloom taksonomileri bağlamında değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 7(3) 9–18. https://doi.org/10.18506/anemon.462717
  • Erol, H. (2016). Teog sınavında “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi” ile ilgili sorulan sorular hakkında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 15(57), 548-567. https://doi.org/10.17755/esosder.06825
  • Güler, M., Arslan, Z. ve Çelik, D. (2018). Liselere giriş sınavına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 337-363. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/50700/660875 adresinden 25/04/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gültekin, İ. ve Arhan, S. (2015). Seviye belirleme sınavında (SBS) Türkçe alanında sorulan soruların kapsam geçerliliği açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 206, 69-94. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36144/406110 adresinden 28/04/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gür, B. S. ve Çelik, Z. (2009). Türkiye’de millî eğitim sistemi: yapısal sorunlar ve öneriler. SETA. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2019.03.016
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçoğlu, E. (2021), The effect of social studies courses on digital self formation in Turkey. In: Education Quarterly Reviews, 4(3), 261-270. https://doi.org/10.31014/hava.1993.05.04.588
  • Koçoğlu, E.(2022). Eğitim tarihi. Köçer, M. ve Koçoğlu, E. (Ed.), Eğitim tarihine kavramsal bakış. Pegem Akademi Yayınları.
  • Kırkağaç, Ş. ve Bayrak C. (2019). TEOG sınavının öğretmenler üzerinde yarattığı performans algısının incelenmesi (Kütahya Örneği). Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 761-786. https://doi.org/10.18039/ajesi.578179.
  • Kızkapan, O. ve Nacaroğlu, O. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (LGS) ilişkin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 701-719. https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/51363/594949/adresinden/12/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kuzu, Y., Kuzu O. ve Gelbal, S.(2019) TEOG ve LGS sistemlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve öğretmen velilerin görüşleri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(1), 112-130. https://doi.org/10.31592/aeusbed.559002
  • MEB (2019). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi başvuru ve uygulama kılavuzu, Ankara.
  • Özdaş, F. (2019). Merkezi yerleştirme sınav sistemine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi./Mukaddime/Dergisi,/10(2),/688-707. https://doi.org/10.19059/mukaddime. 509244
  • Özkan, M. ve Özdemir, E. B. (2014). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin ortaöğretime geçişte uygulanan merkezi ortak sınavlara ilişkin görüşleri. Tarih Okulu Dergisi, 7(10), 441-453. http://dx.doi.org/10.14225/Joh641
  • Öztürk, F. Z. ve Aksoy H. (2014).Temel eğitimden ortaöğretime geçiş modelinin 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 439-454. https//doi: 10.7822/omuefd.33.2.8.
  • Palandökenliler, İ. (2008). İlköğretim sosyal bilgiler dersi çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin yaratıcı düşünme becerisi açısından değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Safran, M. (2004). Eğitim bilimi açısından Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimi. Yediyıldız, B., Ertan, T. F., Üstün, K. (Ed.), Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihinde yöntem arayışları içinde (s.111-122). Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları.
  • Sarı, İ. (2019). Devrim tarihi ve kemalizm dersinin LGS başarısındaki tahmini. Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi. 11(3), 235-247. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2019.03.016
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(3), 107-129. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59502/855336 adresinden 15.05.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Semerci, Ç. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Karip E. (Ed.), içinde (ss.1-15). Pegem A Yayınları.
  • Sönmez, Ö. F. ve Yıldırım, F. (2015). 8. sınıf T. C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi öğrenci çalışma kitabı hakkında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi, 2(1), 17-36. https://doi.org/10.17755/esosder.06825
  • Süer, N. (2014). Öz–düzenleme becerilerinin teog sınavı üzerindeki etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Tangülü, Z., Tosun, A. ve Kocabıyık, B. (2014). Ortaokul 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük konularının öğretiminde karşılaşılan sorunların sosyal bilgiler öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 233-245. https://dergipark.org.tr/en/pub/trakyasobed/issue/30211/326125/adresinden/18/05/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulu Kalın, Ö. (2007). Sosyal bilgiler öğretim programı ve 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zafer Çakmak 0000-0002-0612-814X

Veysel Yiğen 0000-0003-2256-1522

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakmak, Z., & Yiğen, V. (2023). Liselere Giriş Sınavına Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Bakış: T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Örneği. Journal of Innovative Research in Social Studies, 6(1), 19-36. https://doi.org/10.47503/jirss.1298418