Okullarda disiplin kurulları oluşturulmakta ve cezaları bu kurullar bazı hususları değerlendirerek vermektedir. Fakat Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’in ilgili yönetmeliği incelendiğinde öğrencilere ceza verilirken göz önünde bulundurulması gereken birçok hususun bulunduğu ve disiplin kurullarının her zaman bu hususların tamamını ceza verirken değerlendirmediği gözlemlenmiştir. Bu çalışmada, öğrenciler disiplin kurullarına sevk edildiklerinde bütün durumlar değerlendirilerek daha adil bir karar verilmesine yardımcı olacak bir yazılım gerçekleştirilmiştir.Bu yazılımın gerçekleştirilmesi için 7 Eylül 2013 CUMARTESİ günü 28758 sayılı resmi gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nden nitel veriler elde edilmiştir. Bulanık mantık kullanılarak kodlanan C#.NET yapay zekâ yazılımına bu veriler girilecek ve sistem 675 adet kural tabanı sayesinde öğrencinin yüzde kaç ile cezalandırılması hakkında bir tahmin elde edilebilecektir. Ayrıca program ürettiği verileri kendi veri tabanında saklayacağı için disiplin kurulu kararlarının kurul defterleri haricinde dijital ortamda saklanması ve istenildiğinde bu verilere rahatça ulaşılmasını sağlayacaktır.
Bulanık Mantık Disiplin Kurulu Yapay Zekâ Dotfuzzy Library C#.NET.
Discipline committee is established in school and these decide punishment by evaluating some rules. However, when it is examined the ministry of education (MEB)’s related regulations, it is observed that there are many issue that must be considered while any student is being punishmented and discipline committee always don’t evaluate all of these subject. In this study, when students are referred to the discipline committee, a software was carried out to help deciding more just by evaluating all conditions. Qualitative datas were obtained from MEB’s secondary education regulation that published in 28758 official gazette in 7 September 2013 to implement this software. These datas will be entered to C#.NET artificial intelligence software programed by using fuzzy logic and theit can be obtained student’s punishment rate by means of rule basement with 675 rules. Also because the software will store generated datas inself-database, it will provide to store discipline committee’s decisions in digital medias except committee record and to reach this datasany times easily.
Fuzzy Logic Discipline Committee Artificial Intelligence Dotfuzzy Library C#.NET.
Diğer ID | JA34YB55RA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.