Türkiye’de yaşayan Çerkeslerin yaşadıkları eğitim sorunlarının analizi, toplumsal problemleri saptamak ve çözüm üretmek yolunda önem arz etmektedir. Türkiye’de yaşayan Çerkeslerin, eğitimde anadillerini kullanmaları sorununun sosyal çözülmeye yol açan aktörlerin içerisinde yer alıp almadığının çözümlenmesi ve mevcut sorunlara bu bağlamda çözüm önerilerinin getirilmesi, bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yönteminden doküman inceleme ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ise, betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır.Araştırmada kullanılan dokümanlara 2011 yılından itibaren günümüzü kapsayan 5 yıllık süreci ele alacak şekilde ulaşılmış, medya haberleri incelenerek sorun teşkil eden haber bulgularının, sosyal çözülme kavramı ışığında çözümlemesine gidilmiştir. Araştırmada Türkiye'de yaşayan Çerkeslerin, anadillerini kullanamamaları sonucu sosyal çözülme yaşadıkları ve kimlik sorunlarının mevcut olduğu şeklinde kimi sonuçlara ulaşılmış; Türkiye'de yaşayan Çerkeslerin anadilde eğitim sorunlarının çözümlenmesi, iletişim sürecine farklı düşünce kalıplarının ve isteklerinin dahil edilmesi yoluyla Agonistik politika perspektifinde ulaşılabilir olduğu şeklindeki önerilere yer verilmiştir.
Analysis of the training problems of the Circassians in Turkey is important to determine the way to examine the social problems and produce solutions to these problems. Unvailing the problems about using the mother tongue in education for the Circassians in Turkey and analysing If these problems cause social resolvation constitute the main objective of this study. In this study, document analysis and descriptive analysis techniques were used as qualitative research methods. In the analysis of the data, descriptive analysis was used. Due to find the mother tongue training problems in education, documents have taken from media news from the date of 2011 since today’s media news for about 5 years and then, problematic findings of the report were detected to analyse the concept of social disorganization light. In this study, some of the problems which the Circassians in Turkey experienced showed that they face social disintegration and identity problems because of not being able to use their mother tongue. As recommendations, it was put forth that the adaptation of communication process and agonistic policy to the educational problems of the Circassians in Turkey is important rather then to apply for a ready solution recipe. Taking into account the existence of political risk, opening the consensus channels are also some of the recommendations of this research.
Circassians Train in the Mother Tongue Social Resolvation Media Agonistic.
Diğer ID | JA34YC58VU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.