Türkiye’de sayıları hızla artan belediye kütüphanelerini bilgi toplumu çerçevesinde ele alan bu çalışmanın temel amacı, belediye kütüphanelerinde görev yapan çalışanların bilgi toplumunun belediye kütüphanelerine etkileri konusundaki görüşlerini belirlemektir. Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışmanın verilerini, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kütüphane ve Müzeler Müdürlüğü’ne bağlı olarak hizmet veren 20 belediye kütüphanesinde çalışan 195 katılımcının, anket sorularına verdiği yanıtlar oluşturmaktadır. Anket kapsamında, bilgi toplumuna geçiş süreci ile birlikte, katılımcıların; halk kütüphaneleri hizmetlerinin belediyelere devrine, belediye kütüphanelerinin hizmet kalitesi değişimine, belediye kütüphanelerinin yaşadığı en önemli soruna ve Türkiye’deki halk kütüphanelerinin hangi sistemle yönetilmesi gerektiğine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışanların bu sorulara ilişkin görüşlerinin eğitim seviyelerine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda katılımcıların %67,7’sinin bilgi toplumuna geçiş ile birlikte halk kütüphanelerinin yönetim şeklinin yerel yönetimlere devredilmesi gerektiğini düşündükleri görülmektedir. Bununla birlikte katılımcıların büyük çoğunluğu (%84,1), bilgi toplumunda belediye kütüphanelerinin yerel niteliklerinin güçlü olması gerektiğini ifade etmiştir. Belediye kütüphaneleri mevcut sorunları temelinde değerlendirildiğinde ise bina yetersizliği katılımcıların %28,2’sinin ortak görüşü ile en sık belirtilen sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunu sırası ile bütçe ve personel yetersizliği izlemektedir.
Bilgi Toplumu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Halk Kütüphanesi Hizmetleri Belediye Kütüphaneleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.