Bu çalışma, Aspir Metil Esteri-Jet A1 karışımının küçük ölçekli bir jet motorunun itme performansı, yakıt tüketimi ve kirletici emisyonları üzerindeki etkisinin ve ayrıca Jet A1 yakıtına aspir metil esterinin (SME) alternatifinin araştırılmasına odaklanmıştır. Deneyler, Jet A1 ile aspir yağından üretilen yakıtın karıştırılmasıyla elde edilen biyojet yakıtlarının bir jet motorunun taksi, yaklaşma, tırmanma ve kalkış güç çevrimlerinde kullanılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Uçağın gerçek çalışma şartlarındaki yüzde güç değerlerinden elde edilen her iki yakıt tipinin itme kuvvetleri belirlenmiş ve buna göre CO, HC, CO2 emisyonları, yakıt tüketimi ve egzoz gazı sıcaklığı ölçümleri yapılmıştır. Yapılan ölçümler sonucunda biyojet kullanımıyla itkide yaklaşık %27.5 oranında azalma görülmüştür. Ayrıca HC emisyonları %51’e kadar azalırken CO emisyonu düşük devirlerde birbirine daha yakınken tam güçte % 30 artmıştır. Metil esterin CO2 emisyonu devir değişikliğine göre % 8-16 arası artış gösterirken, yakıt tüketimi düşük devirlerde kabul edilebilir düzeyde iken tam güçte % 50’yi aşmıştır.
Havacılık yakıtları Emisyon Jet a1 Jet motoru Aspir metil esteri
This study focused on the investigation of the effect of the SME-Jet A1 mixture on the thrust performance, fuel consumption and pollutant emissions of a small-scale jet engine, also the alternative of safflower methyl ester (SME) to Jet A1 fuel. The experiments were carried out by using bio jet fuels obtained by mixing Jet A1 and the fuel produced from safflower oil in taxi, approach, climb and take-off power cycles of a jet engine. The thrust forces of both types of fuel obtained from the percentage power values of the aircraft under real operating conditions were determined and accordingly CO, HC, CO2 emissions, fuel consumption and exhaust gas temperature measurements were made. As a result of the measurements, approximately 27.5% reduction in thrust was observed with the use of biojet. In addition, HC emissions decreased by up to 51%, while CO emissions increased by 30% at take off while being closer to each other at low rpm. While the CO2 emissions of methyl ester increased by 8-16% depending on the speed change, fuel consumption, while at an acceptable level at low rpm, exceeded 50% at take off.
Aviation fuels Emission Jet a1 Jet engine Safflower methyl ester
The authors acknowledge the financial support provided by Muson Makine Ltd. Şti.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makina Mühendisliği / Mechanical Engineering |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |