Bu çalışmanın amacı matematik bölümünde okuyan öğrencilerin, bölümde okutulan analiz derslerindeki türev konusu hakkında nasıl bir tutuma sahip olduklarını karar ağacı optimizasyon algoritması ile ölçmektir. Çalışmada, Kara (2014)’nın geliştirdiği ve Atasoy ve Kara (2021)’nın optimize ettiği 5’li likert ölçeğine sahip türev tutum ölçeği kullanılmıştır. Matematik bölümünde öğrenim gören 194 öğrenciye bu ölçek uygulanmış ve lise düzeyinde pekiştirme derslerine katılan /katılmayan öğrencilerin görüşlerinde farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Öğrencilerin ÖSYM matematik testinde doğru cevapladıkları soru sayısına bakıldığında, üniversite analiz dersinde görülen türevlere olumlu baktıkları görülmüştür.
The aim of this study is to measure the attitude of the students studying in the mathematics department about the derivative subject in the analysis courses taught in the department, with the decision tree optimization algorithm. In the study, a derivative attitude scale with a 5-point Likert scale developed by Kara (2014) and optimized by Atasoy and Kara (2021) was used. This scale was applied to 194 students studying in the mathematics department and it was examined whether there was a difference in the opinions of the students who attended or did not attend the reinforcement courses at the high school level. Considering the number of questions that students answered correctly in the OSYM mathematics test, it was seen that they viewed the derivatives in the university analysis course positively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik |
Bölüm | Matematik / Mathematics |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |