The aim of this study is to assess the effect of biology teaching based on multiple intelligence theory,
on academic success of students. Study group was selected from 11th grade students of Erzurum Kazım Karabekir
Anadolu High School in the 2009-2010 academic years. One group of students receiving classical teaching was
chosen as control, while a second group receiving multiple intelligence theory based teaching was chosen as experiment
group. Respiratory System Success Test was used to determine the effects of two different teaching strategies.
The study comprised one week of pretest, 6 weeks of teaching practice, and one week of post-test, 8 weeks in sum.
Applications were made by the researcher. Numeric data obtained was assessed in SPSS. Statistical assessment was
made by independent variables t-test. The results obtained were evaluated at ‘0.05’ significance level. Results suggested
that multiple intelligence based teaching was more effective that classical teaching methods in Respiratory
Systems subject.
Multiple Intelligence Theory Traditional education Education
Bu çalışmanın amacı; çoklu zekâ teorisine dayalı biyoloji öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları üzerine geleneksel yöntemlere kıyasla ne kadar etkili olduğunu araştırmaktır. Çalışma grubu olarak, 2009–2010 öğretim yılında, Erzurum Kazım Karabekir Anadolu ve Teknik Lisesinde öğrenim görmekte olan 11. sınıf öğrencilerinden iki sınıf seçilmiştir. Geleneksel öğretim metodu ile öğretim yapılan bir sınıf kontrol grubu ve çoklu zekâ temelli öğretim kullanılarak öğretim yapılan diğer bir sınıf da deneysel grup olarak rastgele belirlenmiştir. Solunum Sistem Başarı Testi, her iki gruba, farklı öğretimin etkisini karşılaştırmak için, ön test ve 6 haftalık bir öğretim sonunda da son-test olarak uygulanmış ve çalışma 8 hafta sürmüştür. Elde edilen sayısal veriler SPSS’de değerlendirilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede, iki ortalamanın farkına dair ilişkisiz değişkenler için t-testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar “0.05” anlamlık düzeyinde değerlendirilmiştir. İstatistiksel sonuçlar, çoklu zekâ temelli öğretimin öğrencilerin Üreme Sistemleri konusundaki başarılarının geleneksel öğretim metoduna göre daha fazla etkili olduğunu göstermiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Biyoloji / Biology |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2010 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |