The aim of this study is to determine the effects of learning cycle model on the achievements and
retention levels of pre-service science teachers in seed-fruit-flower topics. The sample of the study consisted of
38 pre-service teachers studying in the second class in Science Education, Kazım Karabekir Faculty of Education,
Atatürk University. In the study, pre test-post test control group model was used. Subjects processed with teachercentered
methods in the control group and processed according to learning cycle model of the contructivist learning
approach in the experimental group. Test was applied as pre-test and post-test two times. After 4 weeks from the applications,
Conceptual Understanding Test was applied to determine the retention level as retention test once again.
In the results of analysis of the data obtained it was found that learning cycle model had an statistically important
effect on pre-service teachers’ achievement and retention level about seed, fruit and flower topics.
Learning cycle model seed fruit flower achievement pre-service science teachers
Bu çalışmada, öğrenme halkası modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfında öğrenim gören toplam 38 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Kontrol grubunda dersler öğretmen merkezli yöntemlerle, deney grubunda ise yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme halkası modeline göre işlenmiştir. Test, ön test ve son test olarak iki kez uygulanmıştır. Uygulamalardan 4 hafta sonra kavramsal anlama testi, kalıcılık testi olarak hatırlama düzeylerini tespit amacıyla bir kez daha uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenme halkası modelinin öğretmen adaylarının tohum, meyve ve çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine istatistikî olarak anlamlı etki ettiği tespit edilmiştir
Öğrenme halkası modeli tohum meyve çiçek başarı fen bilgisi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Fen Bilimleri Eğitimi / Education of Science |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2011 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 4 |