Son yıllarda eğitim ve öğretimde yaşanan global gelişmeler ve iletişim çağının ivme kazanması, eğitimöğretim programları ve araçlarında önemli değişimleri beraberinde getirmiştir. Tek yönlü eğitim-öğretim araç ve ölçümleri yerine çok yönlü eğitim-öğretim araç ve ölçümleri kullanılmaya başlanılmıştır. Fakat ilk ve orta öğretimde yaşanan genel başarısızlıkların etkisi yüksek öğrenimde kendini önemli ölçüde hissettirmektedir. Bu olumsuzlukların nedenlerini araştırmak için; yüksek öğrenimde öğrencilerinin sosyoekonomik, kişisel, psikolojik faktörlerini oluşturan öğrenciye dayalı, dersliklerin ve eğitim-öğretim araçlarının uygunluğuna (fiziki çevre) dayalı, öğretim üyesi ve kullandığı ölçüm tekniklerine dayalı faktörler üç grupta incelenebilir. Bu faktörlere dayalı olumsuzları analiz etmek için, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde eğitim gören 150 öğrenciden elde edilen anket verileri kullanılmıştır. Elde edilen birincil verilerden başarısızlıkta etkili olan temel faktörleri elde etmek için Principle Component Analisis (PCA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yüksek öğretimde akademik başarısızlık üzerinde etili olan faktörler; kavramsal ve iletişimsel motivasyon zorlukları, rasyonel ders çalışma becerisinden yoksun olma, yanlış alan tercihi ve gelecek kaygısı, fakülte fiziki imkanlarının yetersizliği, negatif duyusal güdüler, ders çıktı hedeflerinden sapma gösteren yanlış ölçüm teknikleri, alan derslerinde uygulama yetersizliği, bilişsel ve davranışsal iletişim eksikliği olarak sıralanmıştır. Araştırmadan elde edilecek sonuçlara göre, öğrencilerin başarısını engelleyen faktörlerin etkisini minimum kılacak ve öğrencilerin başarısında motivasyon sağlayacak faktörlere odaklı eğitim-öğretim planlama ve politikaları iyileştirilerek, uygulamaya konulabilir
Yüksek öğrenim Principle Component Analiz (PCA) öğrenci başarısızlığı
In recent years, the global developments in the education systems and the acceleration of the communication
era have considerably triggered the improvement of the education and training programs and tolls. It
has been begun to use versatile education tolls and measurements instead of one-way those. However, the effects
of the general failures in primary and secondary educations have been considerably percieved in higher education.
In order to explore the reasons of these negative factors, they could be grouped three categoies such as the
student-oriented factors (i.e. the students’ socioeconomic, indivitual, pysicological variables), the variable based
on the convenience of the classrooms and education tools (physical environment) and the variables focused on the
academicians and the measurement techniques used by them. The primary data used to analyze the negative effects
including these factors were obtained from the 150 students training at the collage of Agriculture of Ataturk
University in 2010-2011. The principle component analysis (PCA) was used to obtain the main factors affecting
the students’ failure. According to the results of the study, the factors affecting on the students’ failure in higher
education were listed in order to be the challenges of the conceptual and communicative motivation, the lack of
ability to study the rational course, the wrong choise of the working area and the concern for the future, the lack of
the physical facilities at the faculty, the negative sensory impulses, the incorrect measurement techniques deviating
from the objectives of the course outputs, the lack of the aplication realeted to the main course, and the lack of the
cognitive and behavioral communication. According to the results of the study, the education planning and polycies
based on the factors minimizing the effects of the variables preventing the students’ success, and motivating their
success could be improved and applicated.
Higher education Principle Component Analysis (PCA) the student’s failure
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Tarım Ekonomisi / Agricultural Economy |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2011 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Ek:A Sayı: 2 Sp:A |