Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen hizmetiçi eğitim kurslarının, günümüzde giderek yaygınlaşmaya başlayan video konferans sistemiyle uzaktan eğitim olarak verilmesine yönelik Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmektir. Bu çalışma karma olarak desenlenmiştir. Karma olarak desenlenen bu araştırmanın nitel kısmı; 2012 2013 eğitim öğretim yılında Aksaray ilinde görev yapmakta olan 12 Bilişim Teknolojileri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Görüşme tekniği ile elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı ise; 196 Bilişim Teknolojileri öğretmeninin katılımıyla gerçekleşen anket üzerinde yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Bilişim Teknolojileri öğretmenlerine hangi formattaki hizmetiçi eğitim kurslarına katılmak istedikleri sorulduğunda, ankete katılan BT öğretmenlerinin yaklaşık üçte ikisi video konferans tekniğiyle eğitim almak istememişlerdir. Çünkü Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin video konferans sistemiyle ilgili görüşlerine göre; bu sistem kursun amacına ulaşmasını engellemektedir. Bunun en büyük nedenleri etkileşim imkanının eksik kalması ve sosyal etkileşim imkanının olmamasından kaynaklamaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara incelendiğinde; Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin, hizmetiçi eğitim kurslarının video konferans sistemiyle verilmesine yönelik görüşlerinin genel anlamda olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin video konferans sistemiyle verilmesinin verimli olmayacağı görüşü ortaya çıkmıştır. Çalışmada elde edilen veriler analiz edilmiş, bulgular doğrultusunda tartışılmış ve öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Hizmetiçi Eğitim, Uzaktan Eğitim, Video Konferans, Bilişim Teknolojileri
Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen hizmetiçi eğitim kurslarının, günümüzde giderek yaygınlaşmaya başlayan video konferans sistemiyle uzaktan eğitim olarak verilmesine yönelik Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmektir. Bu çalışma karma olarak desenlenmiştir. Karma olarak desenlenen bu araştırmanın nitel kısmı; 2012 – 2013 eğitim öğretim yılında Aksaray ilinde görev yapmakta olan 12 Bilişim Teknolojileri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Görüşme tekniği ile elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı ise; 196 Bilişim Teknolojileri öğretmeninin katılımıyla gerçekleşen anket üzerinde yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, ttesti kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Bilişim Teknolojileri öğretmenlerine hangi formattaki hizmetiçi eğitim kurslarına katılmak istedikleri sorulduğunda, ankete katılan BT öğretmenlerinin yaklaşık üçte ikisi video konferans tekniğiyle eğitim almak istememişlerdir. Çünkü Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin video konferans sistemiyle ilgili görüşlerine göre; bu sistem kursun amacına ulaşmasını engellemektedir. Bunun en büyük nedenleri etkileşim imkanının eksik kalması ve sosyal etkileşim imkanının olmamasından kaynaklamaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara incelendiğinde; Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin, hizmetiçi eğitim kurslarının video konferans sistemiyle verilmesine yönelik görüşlerinin genel anlamda olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin video konferans sistemiyle verilmesinin verimli olmayacağı görüşü ortaya çıkmıştır. Çalışmada elde edilen veriler analiz edilmiş, bulgular doğrultusunda tartışılmış ve öneriler getirilmiştir
Hizmetiçi Eğitim, Uzaktan Eğitim, Video Konferans, Bilişim Teknolojileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | THIRD ISSUE |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2013 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 2, Sayı 2 |
Bibtex | @ { jitte264700, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {2}, number = {2}, pages = { - }, title = {Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri}, key = {cite}, author = {Arslan, Halit and Sahın, ISMAIL} } |
APA | Arslan, H. & Sahın, I. (2013). Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 2 (2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25081/264700 |
MLA | Arslan, H. , Sahın, I. "Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25081/264700> |
Chicago | Arslan, H. , Sahın, I. "Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): |
RIS | TY - JOUR T1 - Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri AU - HalitArslan, ISMAILSahın Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 2 IS - 2 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri %A Halit Arslan , ISMAIL Sahın %T Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri %D 2013 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 2 %N 2 %R %U |
ISNAD | Arslan, Halit , Sahın, ISMAIL . "Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 / 2 (Kasım 2013): - . |
AMA | Arslan H. , Sahın I. Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(2): -. |
Vancouver | Arslan H. , Sahın I. Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(2): -. |
IEEE | H. Arslan ve I. Sahın , "Hizmet içi Egitimlerin Video Konferans Sistemiyle Verilmesine Yönelik Ogretmen Görüsleri", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 2, sayı. 2, Kas. 2013 |