BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3 - SEVENTH ISSUE, - , 04.03.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programlarına devam etmekte olan toplam 168 öğrenciye Polat ve Güzel (2011) tarafından geliştirilmiş bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının, cinsiyet, devam etmekte oldukları program, bilgisayar ve internet erişimine sahip olma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmış, ayrıca öğrencilerin devam etmekte oldukları program türlerine göre bilgisayar ve interneti kullanım sıklıkları ve amaçları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada yer alan öğrencilerin interneti en çok araştırma ve ödev yapma amaçlı olarak, her gün ve sıklıkla kullandıkları, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu ve söz konusu tutumların cinsiyet ve devam edilen program türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermediği gözlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet erişimine sahip öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olarak diğer öğrencilere nazaran daha olumlu tutumlara sahip oldukları çalışmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen bu sonuçlar çalışma kapsamında daha önce yapılmış araştırmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygun önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Sözcükler: Bilgisayar ve internet; tutum; öğretmen adayları

Kaynakça

  • Akgün, Ö. E. (2008). Bilgisayar Öz-yeterlik İnançları. Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyopsikolojik Değişkenler (Editör: D. Deryakulu), 1-32. Ankara: Maya Akademi.
  • Akkoyunlu, B., & Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz-yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 86-93.
  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2004). Öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik inancı üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 11-20.
  • Altun, A. (2003). Öğretmen Adaylarının İnternete Yönelik Tutumları (Attitudes of teacher candidates toward the Internet). Eğitim ve Bilim (Journal of Education and Science), 28 (127), 3-11.
  • Altun, T. (2007). Information and communications technology (ICT) in initial teacher education: What can Turkey learn from range of international perspectives? Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(2), 45-60.
  • Bahar, H. H., Uludağ, E., & Kaplan, K. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet tutumlarının incelenmesi (Kars ili örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 67-83.
  • Baki, A., Aydın Yalçınkaya, H., Özpınar, İ., & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1 (1), 67-85.
  • Bingimlas, K. A. (2009). Barriers to the successful integration of ICT in teaching and learning environments: A review of the literature. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(3), 235- 245.
  • Brown, D., & Warschauer, M. (2006). From the university to the elementary classroom: students’ experiences in learning to integrate technology in instruction. Journal of Technology and Teacher Education, 14(3), 599- 621.
  • Brownell, K. (1997). Technology in teacher education: Where are we and where do we go from here? Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 227-240.
  • Bursal, M. ve Yiğit, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve materyal tasarımı öz yeterlik inanışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (2), 1073-1088.
  • Campbell, K., & Yong, Z. (1996) Refining knowledge in a virtual community: A case-based collaborative project for preservice teachers. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4) 263-280.
  • Carswell, L., Thomas, P., Petre, M., Price, B., & Richards, M. (2000). Distance education via the Internet: the student experience. British Journal of Educational Technology, 31(1), 29-47.
  • Çelik, H. C., & Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 27-38.
  • Demiraslan, Y., & Usluel, Y. K. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 109-113.
  • Ersoy, Y. (1996). Amaçlar ve matematik öğretmenlerinin görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 151
  • Ferry, B., Hedberg, J., & Harper, B. (1996). Investigating ways of supporting teacher use of interactive multimedia. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 197-210.
  • Fisher, M. M. (1997).The Voice of Experience: inservice teacher technology competency recommendations for preservice teacher preparation programs. Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 88-97.
  • Gabriel, M. A., & MacDonald, C. J. (1996). Preservice teacher education students and computers: how does intervention affect attitudes? Journal of Technology and Teacher Education, 4(2), 91-116.
  • Gömleksiz, M. N., & Erten, P. (2013). Öğretmen adaylarının genel internet özyeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 119-140.
  • Haydn, T., & Barton, R. (2007). Common needs and different agendas: How trainee teachers make progress in their ability to use ICT in subject teaching. Some lessons from the UK. Computers & Education, 49, 1018–1036.
  • Hızal, A. (1989). Bilgisayar eğitimi ve bdö ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • İşman, A., Çağlar, M., Dabaj, F., Altınay, Z., & Altınay, F. (2003). Attitudes of students toward computers. Proceedings of Third International Educational Technologies Symposium, 28-30 May 2003. Eastern Mediterranean University, Gazimağusa- Turkish Republic of Northern Cyprus.
  • Kahraman, Ö., Köse, S., & Kara, İ. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerin bilgisayar okuryazarlığı, bilgisayara karşı ve bilgisayar destekli öğretime karşı tutum araştırması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kongre Kitabı ( 828-832). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Kan, A. (2009). Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler [Measurement results on the statistical procedures]. In the H. Atılgan (Ed.). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (397-456). Ankara: Anı Yayınları.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Köse, S., Gencer, A.S., & Gezer, K. (2007). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 44-54.
  • Kutluca, T., & Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlilik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38,177-188.
  • Lawton J., and Gerschner, V. T. (1982). A review of literature on attitudes towards computer and computerized instruction. Journal of Research and Development in Education, 16 (1), 50–55.
  • MEB (2009). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri, Elektronik kaynak (online erişim, 19.07.2013). http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html
  • Norton, P., & Sprague, D. (1997). On-Line collaborative lesson planning: An experiment in teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 280-297.
  • Oakes, J., & Martin, L. (2002). Struggling for educational equity in diverse communities: School reform as social movement. Journal of Educational Change, 3, 383-406.
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanma durumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Malatya.
  • Öğüt, H., Altun, A. A.,& Koçer, H. E. (2003). Bilgisayar destekli, internet erişimli interaktif eğitim Cd’si ile e- eğitim. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75.
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Polat, H., & Güzel, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları. 5th International Computer& Instructional Technologies Symposium. Elazığ, Türkiye.
  • Rugayah, H., Hashim, H., & Wan, N. M. (2004). Attitudes toward learning about and working with computers of students at unit. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3(2), 24-35.
  • Russell, G., & Bradley, G. (1997). Teachers’ computer anxiety: Implications for Professional development. Education and Information Technologies, 2, 17-30.
  • Schrum, L. (1996). Rural telecommunications for educational professional development and instructional improvement. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 247-263.
  • Schrum, L., & Dehoney, J. (1998). Meeting the future: A teacher education program joins the information age. Journal of Technology and Teacher Education, 6(1), 23-38.
  • Sheffield, C. J. (1998). A trend analysis of computer literacy skills of preservice teachers during six academic years. Journal of Technology and Teacher Education, 6(2/3), 105-115.
  • Slough, S., & Zoubi, M. R. (1996) Getting technology reluctant teachers published on the world wide web. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 215-232.
  • Şerefhanoğlu, H., Nakiboğlu, C., & Gür, H. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Balıkesir Örneği. İlköğretim Online, 7 (3), 785-799.
  • Tekinarslan, E. (2008). Eğitimciler için temel teknoloji yeterlikleri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 186-205.
  • Tekinarslan, E. (2011). Faculty of Education Students’ Self-Efficacy Perceptions toward Online Technologies. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 120-134.
  • Türkmen, H. (2006). Exploring Turkish science education faculties’ understanding of educational technology and use. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 2(2), 69-81.
  • Umay, A. (2004). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretimde bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 176-181.
  • Usluel, Y. K. (2007). Can ICT usage make a difference on student teachers’ information literacy self-efficacy? Library & Information Science Research, 29 (1), 92-102.
  • Whitaker, B. G. (2007). Internet-based attitude assessment: Does gender affect measurement equivalence? Computers in Human Behavior, 23, 1183–1194.
  • Wozney, L., Venkatesh, V., & Abrami, P. C. (2006). Implementing computer technologies: Teachers’ perceptions and practices. Journal of Technology and Teacher Education, 14, 120–173.
  • Yeşilyurt, S., & Gül, Ş. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar ve bilgisayar kullanımına yönelik tutum ve görüşleri (Erzurum Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 185-203.
  • Yıldırım, S., & Bahar, H. H. (2008). Eğitim fakültesi öğrencileri ile meslek yüksek okulu öğrencilerinin internete karşı tutumları (Erzincan üniversitesi örneği), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 653-664.
  • YÖK, (2009). Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikleri Çerçevesi (TYUYÇ) Ara Raporu, (online,04.6.2009). https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=77
  • Zhang, Y. (2007). Development and validation of an internet use attitude scale. Computers and Education, 49, 243–253.

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3 - SEVENTH ISSUE, - , 04.03.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programlarına devam etmekte olan toplam 168 öğrenciye Polat ve Güzel (2011) tarafından geliştirilmiş bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının, cinsiyet, devam etmekte oldukları program, bilgisayar ve internet erişimine sahip olma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmış, ayrıca öğrencilerin devam etmekte oldukları program türlerine göre bilgisayar ve interneti kullanım sıklıkları ve amaçları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada yer alan öğrencilerin interneti en çok araştırma ve ödev yapma amaçlı olarak, her gün ve sıklıkla kullandıkları, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu ve söz konusu tutumların cinsiyet ve devam edilen program türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermediği gözlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet erişimine sahip öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olarak diğer öğrencilere nazaran daha olumlu tutumlara sahip oldukları çalışmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen bu sonuçlar çalışma kapsamında daha önce yapılmış araştırmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygun önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Akgün, Ö. E. (2008). Bilgisayar Öz-yeterlik İnançları. Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyopsikolojik Değişkenler (Editör: D. Deryakulu), 1-32. Ankara: Maya Akademi.
  • Akkoyunlu, B., & Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz-yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 86-93.
  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2004). Öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik inancı üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 11-20.
  • Altun, A. (2003). Öğretmen Adaylarının İnternete Yönelik Tutumları (Attitudes of teacher candidates toward the Internet). Eğitim ve Bilim (Journal of Education and Science), 28 (127), 3-11.
  • Altun, T. (2007). Information and communications technology (ICT) in initial teacher education: What can Turkey learn from range of international perspectives? Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(2), 45-60.
  • Bahar, H. H., Uludağ, E., & Kaplan, K. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet tutumlarının incelenmesi (Kars ili örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 67-83.
  • Baki, A., Aydın Yalçınkaya, H., Özpınar, İ., & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1 (1), 67-85.
  • Bingimlas, K. A. (2009). Barriers to the successful integration of ICT in teaching and learning environments: A review of the literature. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(3), 235- 245.
  • Brown, D., & Warschauer, M. (2006). From the university to the elementary classroom: students’ experiences in learning to integrate technology in instruction. Journal of Technology and Teacher Education, 14(3), 599- 621.
  • Brownell, K. (1997). Technology in teacher education: Where are we and where do we go from here? Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 227-240.
  • Bursal, M. ve Yiğit, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve materyal tasarımı öz yeterlik inanışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (2), 1073-1088.
  • Campbell, K., & Yong, Z. (1996) Refining knowledge in a virtual community: A case-based collaborative project for preservice teachers. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4) 263-280.
  • Carswell, L., Thomas, P., Petre, M., Price, B., & Richards, M. (2000). Distance education via the Internet: the student experience. British Journal of Educational Technology, 31(1), 29-47.
  • Çelik, H. C., & Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 27-38.
  • Demiraslan, Y., & Usluel, Y. K. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 109-113.
  • Ersoy, Y. (1996). Amaçlar ve matematik öğretmenlerinin görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 151
  • Ferry, B., Hedberg, J., & Harper, B. (1996). Investigating ways of supporting teacher use of interactive multimedia. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 197-210.
  • Fisher, M. M. (1997).The Voice of Experience: inservice teacher technology competency recommendations for preservice teacher preparation programs. Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 88-97.
  • Gabriel, M. A., & MacDonald, C. J. (1996). Preservice teacher education students and computers: how does intervention affect attitudes? Journal of Technology and Teacher Education, 4(2), 91-116.
  • Gömleksiz, M. N., & Erten, P. (2013). Öğretmen adaylarının genel internet özyeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 119-140.
  • Haydn, T., & Barton, R. (2007). Common needs and different agendas: How trainee teachers make progress in their ability to use ICT in subject teaching. Some lessons from the UK. Computers & Education, 49, 1018–1036.
  • Hızal, A. (1989). Bilgisayar eğitimi ve bdö ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • İşman, A., Çağlar, M., Dabaj, F., Altınay, Z., & Altınay, F. (2003). Attitudes of students toward computers. Proceedings of Third International Educational Technologies Symposium, 28-30 May 2003. Eastern Mediterranean University, Gazimağusa- Turkish Republic of Northern Cyprus.
  • Kahraman, Ö., Köse, S., & Kara, İ. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerin bilgisayar okuryazarlığı, bilgisayara karşı ve bilgisayar destekli öğretime karşı tutum araştırması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kongre Kitabı ( 828-832). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Kan, A. (2009). Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler [Measurement results on the statistical procedures]. In the H. Atılgan (Ed.). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (397-456). Ankara: Anı Yayınları.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Köse, S., Gencer, A.S., & Gezer, K. (2007). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 44-54.
  • Kutluca, T., & Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlilik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38,177-188.
  • Lawton J., and Gerschner, V. T. (1982). A review of literature on attitudes towards computer and computerized instruction. Journal of Research and Development in Education, 16 (1), 50–55.
  • MEB (2009). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri, Elektronik kaynak (online erişim, 19.07.2013). http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html
  • Norton, P., & Sprague, D. (1997). On-Line collaborative lesson planning: An experiment in teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 280-297.
  • Oakes, J., & Martin, L. (2002). Struggling for educational equity in diverse communities: School reform as social movement. Journal of Educational Change, 3, 383-406.
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanma durumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Malatya.
  • Öğüt, H., Altun, A. A.,& Koçer, H. E. (2003). Bilgisayar destekli, internet erişimli interaktif eğitim Cd’si ile e- eğitim. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75.
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Polat, H., & Güzel, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları. 5th International Computer& Instructional Technologies Symposium. Elazığ, Türkiye.
  • Rugayah, H., Hashim, H., & Wan, N. M. (2004). Attitudes toward learning about and working with computers of students at unit. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3(2), 24-35.
  • Russell, G., & Bradley, G. (1997). Teachers’ computer anxiety: Implications for Professional development. Education and Information Technologies, 2, 17-30.
  • Schrum, L. (1996). Rural telecommunications for educational professional development and instructional improvement. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 247-263.
  • Schrum, L., & Dehoney, J. (1998). Meeting the future: A teacher education program joins the information age. Journal of Technology and Teacher Education, 6(1), 23-38.
  • Sheffield, C. J. (1998). A trend analysis of computer literacy skills of preservice teachers during six academic years. Journal of Technology and Teacher Education, 6(2/3), 105-115.
  • Slough, S., & Zoubi, M. R. (1996) Getting technology reluctant teachers published on the world wide web. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 215-232.
  • Şerefhanoğlu, H., Nakiboğlu, C., & Gür, H. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Balıkesir Örneği. İlköğretim Online, 7 (3), 785-799.
  • Tekinarslan, E. (2008). Eğitimciler için temel teknoloji yeterlikleri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 186-205.
  • Tekinarslan, E. (2011). Faculty of Education Students’ Self-Efficacy Perceptions toward Online Technologies. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 120-134.
  • Türkmen, H. (2006). Exploring Turkish science education faculties’ understanding of educational technology and use. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 2(2), 69-81.
  • Umay, A. (2004). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretimde bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 176-181.
  • Usluel, Y. K. (2007). Can ICT usage make a difference on student teachers’ information literacy self-efficacy? Library & Information Science Research, 29 (1), 92-102.
  • Whitaker, B. G. (2007). Internet-based attitude assessment: Does gender affect measurement equivalence? Computers in Human Behavior, 23, 1183–1194.
  • Wozney, L., Venkatesh, V., & Abrami, P. C. (2006). Implementing computer technologies: Teachers’ perceptions and practices. Journal of Technology and Teacher Education, 14, 120–173.
  • Yeşilyurt, S., & Gül, Ş. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar ve bilgisayar kullanımına yönelik tutum ve görüşleri (Erzurum Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 185-203.
  • Yıldırım, S., & Bahar, H. H. (2008). Eğitim fakültesi öğrencileri ile meslek yüksek okulu öğrencilerinin internete karşı tutumları (Erzincan üniversitesi örneği), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 653-664.
  • YÖK, (2009). Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikleri Çerçevesi (TYUYÇ) Ara Raporu, (online,04.6.2009). https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=77
  • Zhang, Y. (2007). Development and validation of an internet use attitude scale. Computers and Education, 49, 243–253.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm SEVENTH ISSUE
Yazarlar

Hayal Yavuz Mumcu

Necla Dönmez Usta

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3 - SEVENTH ISSUE

Kaynak Göster

APA Yavuz Mumcu, H., & Dönmez Usta, N. (2015). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(3).