PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2, 17.12.2015

Öz

Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması

Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2, 17.12.2015

Öz

Öğretmen adaylarının daha nitelikli öğretmen olması için eğitim öğretim uygulamalarında yansıtıcı düşünme becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesi önemli bulunmaktadır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi sürecinde edinmiş olduğu tecrübeleri ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşlerini dijital öykülerle yansıtmaları amaçlanmıştır. Özel durum çalışmasının kullanıldığı çalışma 2014- 2015 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında toplam 16 hafta boyunca yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü son sınıfına devam eden 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak dijital öyküler, öğretmen adaylarının tutmuş oldukları günlükler ve staj raporları kullanılmıştır. Çalışma, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu çalışma kapsamında Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının mezun olmadan önceki son dönem derslerinden biri olan öğretmenlik uygulaması dersi sürecinde yansıttıkları öğretmen rolü, dijital öykülerde odaklandıkları konular ve dijital öyküleme uygulamasına yönelik görüşlerinin belirlenmeye çalışılmıştır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm NINTH ISSUE
Yazarlar

Zeynep TATLI


Ayşe BAYRAMOĞLU Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2015
Yayınlandığı Sayı Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { jitte264753, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {4}, pages = { - }, doi = {}, title = {Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması}, key = {cite}, author = {Tatlı, Zeynep and Bayramoğlu, Ayşe} }
APA Tatlı, Z. & Bayramoğlu, A. (2015). Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 4 (2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25087/264753
MLA Tatlı, Z. , Bayramoğlu, A. "Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 (2015 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25087/264753>
Chicago Tatlı, Z. , Bayramoğlu, A. "Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 (2015 ):
RIS TY - JOUR T1 - Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması AU - Zeynep Tatlı , Ayşe Bayramoğlu Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 4 IS - 2 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması %A Zeynep Tatlı , Ayşe Bayramoğlu %T Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması %D 2015 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 4 %N 2 %R %U
ISNAD Tatlı, Zeynep , Bayramoğlu, Ayşe . "Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 / 2 (Aralık 2015): - .
AMA Tatlı Z. , Bayramoğlu A. Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2015; 4(2): -.
Vancouver Tatlı Z. , Bayramoğlu A. Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2015; 4(2): -.
IEEE Z. Tatlı ve A. Bayramoğlu , "Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Dijital Öyküler İle Yansıtılması", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 4, sayı. 2, Ara. 2015