Matematik
ve sanatın ilişkilendirilmesi bağlamında, bu çalışmada mandala desenlerinin 7.
sınıfta simetri konularının öğretiminde nasıl kullanılabileceği
araştırılmıştır. Tamamı mandala desenlerinin incelenmesi üzerine kurulu,
yansıma ve öteleme simetrisi konularına yönelik 6 saatlik bir ders planı
hazırlanmıştır. Hazırlanan ders planı, Eskişehir merkezinde yer alan bir
ortaokulda 7.sınıfa devam eden 20 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama haftalık
iki ders saati şeklinde üç haftada tamamlanmıştır. Çalışmanın verileri uygulama
boyunca araştırmacı tarafından tutulan gözlem notları, öğrenci etkinlik
kağıtları, öğrencilerin ilgili konuları ne derece öğrendiklerine yönelik
hazırlanan konu kavrama testi ve uygulama sonunda öğrencilerin genel
izlenimlerini öğrenmek ve matematikle sanatı ilişkilendirip
ilişkilendiremediklerini öğrenmek için hazırlanan bir mini anket aracılığıyla
toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel yöntemle analiz edilmiştir. Çalışmanın
bulguları mandala desenlerinin kullanımının öğrencilerin yansıma ve dönme
simetrilerini öğrenmelerinde ve matematikle sanatı ilişkilendirmelerinde etkili
olduğunu göstermiştir.
In
order to link mathematics with art, this study focuses on the use of mandala
patterns for teaching symmetry subjects at 7th grade. A lesson plan for six
hours based on the use of mandala patterns was prepared for reflection and
rotation symmetry subjects. The lesson plan was carried out with 20 seventh
grade students who were in a middle school in Eskişehir centre. The courses were
completed, two hours a week, by three weeks. The data of the study was
collected through observation notes taken by a researcher during the courses,
students’ worksheets, a symmetry test in order to know to what extent students
learnt symmetry subjects and a mini-survey in order to determine whether or not
students could link mathematics with art. The data was analysed with a
descriptive method. Findings of the study indicated that using mandala patterns
could be an effective way to teach reflection and rotation symmetry subjects
and to link mathematics with art.
Bölüm | FIFTEENTH ISSUE |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |