Öğretmen adaylarının meslek yaşamları öncesinde öğretmenlik
mesleğine yönelik kaygılarının belirlenmesi, bu duruma yönelik varsa
eksikliklerinin giderilmeye çalışılması; kaliteli, nitelikli ve gelişime açık
öğretmenlerin yetiştirilmesi açısından önemlidir. Amacı öğretmen adaylarının
Mesleki Kaygı Durumları ile Teknoloji Kabul ve Kullanım Durumlarının
İncelenmesi olan bu çalışma 243 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleşmiştir.
Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından katılımcıların demografik özelliklerinin
belirlendiği demografik bilgi formu, Cabi ve Yalçınalp (2013) tarafından
geliştirilen Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (MKÖ) ve
Kabakçı-Yurdakul, Ursavaş ve Becit-İşçitürk (2014) tarafından geliştirilen
“Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kabul ve Kullanımları Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan
Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde var olan farklı öğretmenlik
branşlarındaki öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmada toplanan verilerin
çözümlenmesinde bilgisayar destekli istatistik paket programı olan SPSS
kullanılmış; betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve
basit korelasyon tekniklerinden yararlanılmıştır.
öğretmen adayı mesleki kaygı teknoloji kabul teknoloji kullanımı
The determination of the teacher
candidates' concerns about the teaching profession before their professional
lives and the attempt to overcome their deficiencies if they are directed
towards this situation; quality, quality and development are important for the
training of teachers who are open. This study was conducted with the
participation of 243 teacher candidates, which were the Examination of
Occupational Anxiety Situations and Technology Acceptance and Use Situations of
the Target Teacher Candidates. The demographic information form that the
participants 'demographics were determined by the researchers as data
collection tool was developed by Cabi and Yalçınalp (2013) developed by
Kabakçı-Yurdakul, Ursavaş and Becit-İşçitürk (2014), developed by the
"Teacher Candidates' Technology Acceptance and Usage Scale ". The
study group of the study constitutes teacher candidates in the different
branches of education in the Faculty of Education of Necmettin Erbakan
University Ahmet Keleşoğlu in the academic year 2015-2016. SPSS, which is a
computer assisted statistical package program, was used to analyze the data
collected in the study; descriptive statistics, t-test, one-way analysis of
variance and simple correlation techniques.
teacher candidates professional concerns technology acceptance use of technology
Bölüm | 16. SAYI |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |