Bu çalışmanın amacı; farklı öğrenim kademelerde öğrenim gören öğrencilerin ses konusundaki kavramsal gelişimlerini incelemektir. Çalışmada, gelişimsel araştırma yönteminin bir alt dalı olan enlemesine gelişimsel araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışma, her öğrenim kademesinde 40 öğrenci olmak üzere toplam 160 öğrenci ile yürütülmüştür. Örnekleme dahil edilen lisans programı ise Fen Bilimleri Öğretmenliği programıdır. Çalışmada, dokuz adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler, betimsel ve içerik analize tabi tutul-muştur. Çalışma sonucunda, öğretim kademelerine göre öğrencilerin ses kavramıyla ilgili zihinsel gelişimlerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak ilkokul ile ortaokul ve lise ile üniversite öğrencilerinin arasında ses kavramı ile ilgili zihinsel gelişimleri birbirine daha yakın olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca yedinci sınıf öğrencilerinin ses kavramına ait zihinsel gelişimlerinin yeterli olmadığı ve alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçtan hareketle yedinci sınıf öğretim programına ses kavramı ile ilgili kazanımların eklenmesi önerilmektedir.
Bu çalışmanın amacı; farklı öğrenim kademelerde öğrenim gören öğrencilerin ses konusundaki kavramsal gelişimlerini incelemektir. Çalışmada, gelişimsel araştırma yönteminin bir alt dalı olan enlemesine gelişimsel araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışma, her öğrenim kademesinde 40 öğrenci olmak üzere toplam 160 öğrenci ile yürütülmüştür. Örnekleme dahil edilen lisans programı ise Fen Bilimleri Öğretmenliği programıdır. Çalışmada, dokuz adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler, betimsel ve içerik analize tabi tutul-muştur. Çalışma sonucunda, öğretim kademelerine göre öğrencilerin ses kavramıyla ilgili zihinsel gelişimlerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak ilkokul ile ortaokul ve lise ile üniversite öğrencilerinin arasında ses kavramı ile ilgili zihinsel gelişimleri birbirine daha yakın olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca yedinci sınıf öğrencilerinin ses kavramına ait zihinsel gelişimlerinin yeterli olmadığı ve alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçtan hareketle yedinci sınıf öğretim programına ses kavramı ile ilgili kazanımların eklenmesi önerilmektedir.
Bölüm | 17.SAYI |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 7, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { jitte333149, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {7}, number = {1}, pages = {1 - 17}, title = {Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Ayvacı, Hakan Şevki and Bakırcı, Hasan} } |
APA | Ayvacı, H. Ş. & Bakırcı, H. (2018). Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 7 (1) , 1-17 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/36776/333149 |
MLA | Ayvacı, H. Ş. , Bakırcı, H. "Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 7 (2018 ): 1-17 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/36776/333149> |
Chicago | Ayvacı, H. Ş. , Bakırcı, H. "Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 7 (2018 ): 1-17 |
RIS | TY - JOUR T1 - Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi AU - Hakan ŞevkiAyvacı, HasanBakırcı Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 17 VL - 7 IS - 1 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi %A Hakan Şevki Ayvacı , Hasan Bakırcı %T Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi %D 2018 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 7 %N 1 %R %U |
ISNAD | Ayvacı, Hakan Şevki , Bakırcı, Hasan . "Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 7 / 1 (Mart 2018): 1-17 . |
AMA | Ayvacı H. Ş. , Bakırcı H. Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2018; 7(1): 1-17. |
Vancouver | Ayvacı H. Ş. , Bakırcı H. Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2018; 7(1): 1-17. |
IEEE | H. Ş. Ayvacı ve H. Bakırcı , "Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 7, sayı. 1, ss. 1-17, Mar. 2018 |