İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler için konuşma becerileri, öğrenciler ve öğretmenler için her zaman zorluklar yaratmıştır. Bu eylem araştırması, ‘Konuşma Becerileri’ dersi süresince İngilizce Öğretmenliği programında okuyan 72 birinci sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini Dogme ELT ilkeleriyle iyileştirmeyi amaçlamıştır. Bu araştırma deseni, öz-düzenleme aşamalarından da esinlenerek, öğrenci ihtiyaçlarını analiz etmek için öz değerlendirme raporları, ilerlemelerini izlemek için yansıtıcı günlükler ve uygulama hakkında geri bildirim almak için açık uçlu anketlerini barındırmaktadır. İçerik analizi, katılımcıların konuşma yeterliliklerinde ve özgüvenlerinde belirgin gelişmeler olduğunu ortaya koydu ve bu da özellikle dilsel ve eğitimle ilgili engellerin üstesinden gelinmesini sağladı. Dogme ELT’nin temel prensipleri açısından, bulgular, konuşma pratiği eksikliğinin, sınıf içi konuşma pratiği ile telafi edilebileceğini ve konuşma etkinliklerinden ortaya çıkan dil formlarının öğretilmesiyle daha fazla dilsel kazanım elde edilebileceğini önermektedir. Konuşma etkinliklerine yerleştirilen çevrimiçi teknolojik araçlar, öğrencilere artan dilsel deneyim sağlayabilir. Bu araştırma bulguları ışığında, eğitimsel çıkarımlar ve gelecekteki araştırmalar için de öneriler sunulmuştur.
Conversational skills in EFL contexts have perennially posed challenges for learners and teachers. This action research aimed to ameliorate the conversational skills of 72 first-grade ELT students within the ‘Speaking skills’ course by intervening with the principles of Dogme ELT. Inspired by self-regulation phrases, the methodology involved self-reports to analyse student needs, reflective journals to monitor their progress, and open-ended questionnaires to receive feedback on the intervention. The content analysis revealed conspicuous development in participants’ conversational proficiency and self-confidence, consequently overcoming linguistic and schooling obstacles. As for the pillars of Dogme ELT, the findings suggest that the paucity of conversational practice could be compensated with extensive in-class speaking practice, leading to more linguistic gains through the coverage of linguistic pointes emerging out of interactions. Technological tools integrated into interactions could effectively equip students with increased linguistic exposure. As per the research findings, educational implications and research suggestions were also elucidated.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Çalışmaları (Diğer), Dil Kullanım Bilimi, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research