Bu çalışmada bilişsel dilbilim ilke ve kuramlarının yabancı dil öğretimi sürecine nasıl katkı sağlayabileceği tartışılmıştır. Çalışmanın konusunu kavramsal metafor kuramına dayalı olarak sözvarlığının geliştirilmesi için etkinlik seçeneklerinin sunulması oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan C1 düzeyindeki öğrencilerin sözvarlığını geliştirmek için bilişsel dilbilimin verilerinden yararlanılarak ve kavramsal metaforlar öne çıkarılarak oluşturulan bir öğretim süreci seçeneği sunmaktır. Çalışmada sunulacak etkinlikler hazırlanırken, ZAMAN HAREKETTİR kavramsal metaforunun temel eşlemeleri ve bu metaforu oluşturan bilişsel modeller göz önünde bulundurulmuş, söz konusu özelliklerin dil öğretim ortamlarına nasıl yansıtılabileceği tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research