The aim of
this study is to identify whether the 6th Grade Turkish texbook and workbook
meet the criteria suggested by Güneyli (2011) and to create vocabulary
exercises using corpus data. This study,
the method of which is a descriptive
survey model, reveals that these
books are appropriate in terms of using Turkish vocabulary, cognitive and
language development level, regarding the frequency of use of words,
concreteness, connotation of words, expediency, including different
methods-techniques, tools and activities. However, they aren’t appropriate in
terms of basic concepts, imagery and activities of pragmatic analysis.
Furthermore, some activities can be improved to meet the criteria of vocabulary
teaching and analysis.
Özet, Bu
çalışmanın amacı, 6. sınıf Türkçe ders ve çalışma kitabının Güneyli’nin (2011)
önerdiği ölçütlere uygunluk durumunun belirlenmesi ve derlem verisinden
yararlanılarak sözcük öğretimiyle ilgili örnek etkinlikler tasarlanmasıdır.
Tarama modelinde betimsel bir araştırma olan bu çalışmanın bulguları,
kitapların Türkçe sözcük kullanımı, bilişsel gelişim ve dil gelişimi,
sözcüklerin kullanım sıklığını dikkate alma, somutluk ve çağrışım durumuna
görelik, öğretimde amaçlara görelik ve farklı yöntem-teknik, araç-gereç ve
etkinliklere yer verme açısından uygun olduğunu göstermektedir. Buna rağmen,
temel kavramlar, imgelem durumuna görelik, kullanıma göre incelemeye yer verme
açısından uygun değildir. Ayrıca, sözcük inceleme ve sözcük öğretimi
etkinlikleri alanındaki ölçütlere göre geliştirilmesi gereken yönler vardır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research