Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KKTC’de Okutulan Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Üzerinden İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 164 - 180, 11.12.2017

Öz

ÖZ: Bu araştırmanın amacı KKTC’de okutulan
Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin değerler eğitimi açısından
incelenmesine dayanmaktadır. Nitel araştırma yöntemine bağlı olarak içerik
çözümlemesi yapılan çalışmada, KKTC’de 2015-2016 öğretim yılında ilkokul 1-5.
sınıflarda okutulan Türkçe ders kitapları yer almıştır. Veriler, ders
kitaplarında yer alan metinlerden seçilmiştir. Schwartz (1992) ile Kuşdil &
Kâğıtçıbaşı (2000) tarafından ifade edilen değer tiplerine bağlı kalınarak bu
değerlerin metinlerde yer alma durumları incelenmiştir. Araştırma değer
kategorileri altında en fazla evrenselcilik değerinin kullanıldığı
görülmektedir. Bunu sırasıyla güvenlik, başarı, gelenekselcilik, özyönelim, uyma,
güç, uyarılım ve hazcılık değerleri izlemiştir.



Anahtar sözcükler: değer, değer
eğitimi, kktc, türkçe ders kitapları

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2008). Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Belet, Ş. D. & Deveci, H. (2008). Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Bakımından İncelenmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2-4.
  • Cihan, N. (2014). Okullarda Değerler Eğitimi Ve Türkiye’deki Uygulamaya Bir Bakış. Electronic Turkish Studies, 9(2), 429-436.
  • Çelikpazu, E. E. & Aktaş, E. (2011). “MEB 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında YerAlan Metinlerin Değer İletimi Açısından İncelenmesi. Turkish Studies, (6) 2, 413-424.
  • Deveci, H. & Ay, T. S. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Günlüklerine Göre Günlük Yaşamda Değerler Values In Daily Life According to Diaries of Primary School Students.
  • Doğan, B & Gülüşen, A. (2011). Türkçe Ders Kitaplarındaki (6-8) Metinlerin Değerler Bakımından İncelenmesi. Sosyal Blimler Dergisi, (1) 2, 75-102.
  • Emre, Y. & Yapıcı, A. (2015). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Vatandaşlarının Değer Yönelimleri. Turkish Studies, 10 (2), 329-350.
  • Ersoy, F. & Şahin, T. (2012). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Yaklaşımları Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,12(2), 1535-1558.
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 164 - 180, 11.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2008). Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Belet, Ş. D. & Deveci, H. (2008). Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Bakımından İncelenmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2-4.
  • Cihan, N. (2014). Okullarda Değerler Eğitimi Ve Türkiye’deki Uygulamaya Bir Bakış. Electronic Turkish Studies, 9(2), 429-436.
  • Çelikpazu, E. E. & Aktaş, E. (2011). “MEB 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında YerAlan Metinlerin Değer İletimi Açısından İncelenmesi. Turkish Studies, (6) 2, 413-424.
  • Deveci, H. & Ay, T. S. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Günlüklerine Göre Günlük Yaşamda Değerler Values In Daily Life According to Diaries of Primary School Students.
  • Doğan, B & Gülüşen, A. (2011). Türkçe Ders Kitaplarındaki (6-8) Metinlerin Değerler Bakımından İncelenmesi. Sosyal Blimler Dergisi, (1) 2, 75-102.
  • Emre, Y. & Yapıcı, A. (2015). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Vatandaşlarının Değer Yönelimleri. Turkish Studies, 10 (2), 329-350.
  • Ersoy, F. & Şahin, T. (2012). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Yaklaşımları Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,12(2), 1535-1558.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

H. Özgür İnnalı

Ahmet Pehlivan

İ. Seçkin Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İnnalı, H. Ö., Pehlivan, A., & Aydın, İ. S. (2017). KKTC’de Okutulan Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Üzerinden İncelenmesi. Journal of Language Education and Research, 3(3), 164-180.

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research