ÖZ: Bu araştırmanın amacı KKTC’de okutulan
Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin değerler eğitimi açısından
incelenmesine dayanmaktadır. Nitel araştırma yöntemine bağlı olarak içerik
çözümlemesi yapılan çalışmada, KKTC’de 2015-2016 öğretim yılında ilkokul 1-5.
sınıflarda okutulan Türkçe ders kitapları yer almıştır. Veriler, ders
kitaplarında yer alan metinlerden seçilmiştir. Schwartz (1992) ile Kuşdil &
Kâğıtçıbaşı (2000) tarafından ifade edilen değer tiplerine bağlı kalınarak bu
değerlerin metinlerde yer alma durumları incelenmiştir. Araştırma değer
kategorileri altında en fazla evrenselcilik değerinin kullanıldığı
görülmektedir. Bunu sırasıyla güvenlik, başarı, gelenekselcilik, özyönelim, uyma,
güç, uyarılım ve hazcılık değerleri izlemiştir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research