This study aims to obtain descriptive data on the scoring behaviours of foreign language teachers in the assessment of writing. In this case study, data related to the demographic characteristics of the teachers, the score they gave and the discourse describing their scoring process were obtained with the help of an interview form through the semi-structured interview technique. At the end of the descriptive analysis of data, it was revealed that the scoring behaviours of the teachers varied greatly, that most of the teachers did not use a scale during scoring, that the teachers who used a scale developed various scales with different sections and points, which indicates that teachers are indecisive, and that teachers mostly focused on the formal-grammatical- dimension of the written product. The study also revealed that there was a significant relation between the scores of the raters and their gender, between their scores and their institution.
Keywords: foreign language teaching, writing assessment, scoring, raters
foreign language teaching wiriting measurement and assessment raters' behaviours
-
-
-
Çalışmanın amacı yabancı dil öğretmenlerinin, yazma becerisini değerlendirilmesindeki puanlama davranışlarına ilişkin betimsel veriler elde etmektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile 73 öğretmenden demografik bilgiler, İngilizce ve Fransızca dillerini öğrenen öğrencilere yazdırılan B1 düzeyindeki bir metne verilen puan ve bu metni değerlendirme sürecini betimledikleri paragraf elde edilmiştir. Verilerin SPSS programı, belge inceleme ve betimsel çözümleme teknikleriyle incelenmesiyle öğretmenlerin puanlama davranışlarının farklılık sergilediği görülmüştür. Nitekim öğretmenlerin puanlama yaparken çoğunlukla ölçüt kullanmadıkları görülmüştür. Ayrıca ölçüt kullanan öğretmenlerin, farklı sayılarda bölümlerden oluşan ve farklı veya aynı puan değerine sahip ölçekler geliştirmesi öğretmenlerin kararsızlık yaşadığını göstermesi bakımından önemlidir. Öğretmenlerin çoğunlukla yazma ürününün biçimsel boyutuna odaklandığı, katılımcı öğretmenlerin sınırlı bir bölümünün hata türleri arasında ayrım yaptığı veya hata ile puan denkliğini gözettiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların cinsiyeti, çalıştığı kurumu ile verdiği puan arasında bir ilişki olduğu, ancak yaşı ve deneyim süresi ile verdiği puan arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna da ulaşılmıştır.
Yabancı dil öğretimi Yazma becerisi ölçme ve değerlendirme puanlayıcı davranışları
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research