Bu çalışmanın amacı, yaratıcı hikâye yazımının hazırlık sınıfı öğrencilerinin kelime hatırlamaları üzerindeki etkisini belirlemek ve öğrencilerin kelime öğrenme ve ezberleme açısından hikâye yazma görevlerine ilişkin algılarını tespit etmektir. Çalışma, 34 orta düzey hazırlık okulu öğrencisi ile 8 hafta sürmüş ve karma yöntem deseni kullanılmıştır. Bağımsız örneklem t-testlerinin (ön ve son testler için) ve eşleştirilmiş örneklem t-testlerinin (ön, son ve gecikmeli testler için) analizi, yaratıcı hikaye yazmanın öğrencilerin kelime öğrenimini ve hatırlamasını etkili bir şekilde geliştirdiğini göstermiştir. Öğrencilerin yazılı geribildirimleri, yaratıcı hikaye yazmanın, bağlam içinde, daha yüksek bir katılım yüküyle, akılda tutmaya yardımcı olan yazma eylemiyle kelime öğrenmeyi sağladığı ve aynı zamanda bu kelimelerin nerede, ne zaman ve nasıl kullanılacağına ilişkin çeşitli faydalarını gördüklerini göstermiştir. Ayrıca çalışmada, ELT, ESL öğrencileri, öğretmenler ve ders kitabı yazarları için çbazı önerilerde de bulunulmaktadır.
This study aimed to determine the effect of creative story writing on prep school students' vocabulary recall and find the students' perceptions related to story writing tasks in terms of vocabulary learning and memorization. The study lasted 8 weeks with 34 intermediate prep school students, utilizing a mixed methods design. The analysis of independent-sample t-tests (for pre- and post-tests) and paired-sample t-tests (for the pre, post-, and delayed tests) indicated that creative story writing effectively improved students' vocabulary learning and recall. The written reflections of students also showed that the students reported the benefits of creative story writing in that it provides learning vocabulary in context, with a higher involvement load, with the act of writing that helps retention and also relates to pragmatics that caters to where, when and how to use that vocabulary. We offer implications for ELT, ESL learners, teachers, and course book writers.
creative story writing vocabulary learning retention involvement load
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research